Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@21:39:10 GMT

حقوقی‌ها موظف به حضور پررنگ‌تر در بورس شدند

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۲۲۳۹

حقوقی‌ها موظف به حضور پررنگ‌تر در بورس شدند

صفایی گفت: «حقوقی‌ها» موظف به حضور پررنگ‌تر در بورس شدند و درصورتی‌که دولت مصوبه مجلس را به خوبی انجام دهد شاهد رشد بازار سرمایه و جبران بخشی از خسارات وارده به سرمایه‌گذاران خرد خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد صفایی دلوئی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون قوانین و مصوبات تازه اعمال شده بر رشد بورس و جبران خسارت سرمایه‌گذاران خرد، اظهار کرد: طی مصوبه‌ای که کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه داده است و در جلسه سران قوا به تصویب رسیده است و با توجه به اینکه 80 درصد سهامداران بورس سهامداران خرد به حساب می‌آیند 20 درصد سهامداران که به آن‌ها «حقوقی» گفته می‌شود موظف شده‌اند تا در این بازار حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه حضور پررنگ‌تر حقوقی‌ها در بازار بورس باعث رونق بیشتر این بازار می‌شود، افزود: درصورتی‌که دولت مصوبه مجلس را جهت حمایت از سهامداران خرد به خوبی انجام دهد شاهد رشد بازار سرمایه و جبران بخشی از خسارات وارده به سرمایه‌گذاران خرد خواهیم بود.

نماینده مردم گناباد و بجستان تصریح کرد: بازار بورس تحت تأثیر بازار کلی و اقتصاد کشور است و الزاماً در موضوع افت شدید بورس نباید دنبال مقصر گشت اما این به معنی تبرئه عملکرد دولت نیست زیرا دولت می‌توانست با مدیریت درست و کارآمد، سرمایه‌های هدایت‌شده به این بازار را به‌درستی مدیریت و به چرخه تولید تزریق کند.

صفایی خاطر نشان شد: تا قبل از سال 99 تنها 500 هزار نفر در بورس فعالیت داشتند اما در سال 99 این تعداد به 12 میلیون نفر به جز 44 میلیون سهامدار سهام عدالت، رسید بدین معنی که طی شش ماه افراد فعال در بورس 24 برابر شدند لذا این حجم بالای منابع مالی در بورس نیازمند یک مدیریت بسیار قوی بود تا بتواند به بهترین شکل این بازار را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه دولت هیچ حوزه‌ای را مدیریت نمی‌کند و به طبع آن بازار سرمایه را نیز رها کرده بود و به این موضوع ورود سیاسی داشت، گفت: بازار بورس نیز یک بازاری است مانند بازار مسکن، طلا و ارز لذا مردم نباید همیشه انتظار رشد و چند برابر شدن سرمایه خود را در این بازار داشته باشند همچنین ورود به بورس نیازمند یک سری دانش و اطلاعات همراه با پذیرش مقداری ریسک است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: بهترین بازار برای منابع مالی کشور بازار سرمایه است زیرا با یک مدیریت خوب این سرمایه‌ها می‌تواند به تولید تزریق شود اما متأسفانه این بازار در زمان دولتی به اوج خود رسید که این دولت مسائل بدیهی را یا اصلاً مدیریت نمی‌کند یا توانایی مدیریت آن را ندارد.

صفایی ادامه داد: به عنوان مثال ما در مجلس از وزیر صمت درخواست کردیم تا با وزارت کشاورزی تفکیک وظایف انجام دهند تا بسیاری از مشکلات بازار رفع شود و خوشبختانه وزیر کشاورزی و صمت این اقدام مثبت را انجام دادند ولی در انتها رئیس‌جمهور این توافق و اقدام مثبت را بدون اینکه نسخه جایگزینی ارائه دهد ملغی کرد و دستور داد تا با همان منوال اشتباه گذشته به کار خود ادامه دهند!

وی در پایان خاطر نشان شد: با مدیریت دولت و روندی که آقای رئیس‌جمهور پیش گرفته است، من به عنوان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس امیدوار به اجرای صحیح مصوبه حمایت از سرمایه‌گذاران بورس نیستم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیسیون اقتصادی مجلس سرمایه گذاران بازار سرمایه حضور پررنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۲۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)

عصر ایران؛ مسعود طاهری - حضور پررنگ چری، یکی از بزرگترین خودروسازان چینی، در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن که با شعار "عصر جدید، خودروهای جدید" برگزار شد، بار دیگر بر جایگاه این شرکت به عنوان یکی از بازیگران اصلی در صنعت خودرو جهان تأکید کرد.

چری در این نمایشگاه از جدیدترین دستاوردها، نوآوری‌ها و برنامه‌های آینده خود برای بازارهای داخلی و جهانی رونمایی کرد و گام بلندی در مسیر تبدیل شدن به برندی جهانی برداشت.

در میان انبوه خودروهای رونمایی شده در نمایشگاه پکن 2024، غرفه چری به وضوح خودنمایی می‌کرد. این شرکت با تمرکز بر عرضه خودروهای نوآورانه و پاک، توجه بازدیدکنندگان و کارشناسان را به خود جلب کرد.

از جمله محصولات شاخص چری در این نمایشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تیگو 9: بر روی پلتفرم جدید T2X چری ساخته شده است. این پلتفرم با تمرکز بر هوش و اتصال به اینترنت، تحولات جدیدی را در صنعت خودرو رقم می‌زند. T2X با ادغام فناوری‌های پیشرفته در بخش‌های مختلف، از جمله سیستم تعلیق، شاسی، سیستم چهار چرخ متحرک و فرمان، هندلینگ و پایداری خودرو را به طور قابل توجهی ارتقا می‌دهد.

اکسید EXLANTiX: کانسپت لوکس و برقی چری که نمایانگر تعهد این شرکت به ارائه تجربه‌ای منحصر به فرد از رانندگی لوکس و پایدار به مشتریان است. این خودرو با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا، به عنوان پرچمدار برند اکسید، لوکس و پایداری را به طور همزمان به ارمغان می‌آورد.

امودا C7: کراس‌اوور جدید چری با طراحی اسپرت و جوان‌پسند که به دنبال جذب مشتریان در این رده سنی است. این خودرو با ظاهری عامه‌پسند و امکانات رفاهی مناسب، می‌تواند سهم بازار چری را در میان جوانان افزایش دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)