Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@22:24:01 GMT

منطقه آزاد تجاری اردبیل به تصویب نهایی رسید

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۲۳۹۴

منطقه آزاد تجاری اردبیل به تصویب نهایی رسید

ایسنا/اردبیل رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: با تأیید مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل در مرحله نهایی به تأیید و تصویب رسید.

صدیف بدری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از سال‌ها پیگیری و ارائه لایحه از سوی دولت و تصویب در مجلس شورای اسلامی، ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل بالاخره در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب نهایی رسید تا مراحل اجرایی این منطقه آزاد را شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ما امروز ثمره تلاش و مجاهدت چندین ساله مدیران و مسئولان را در تصویب نهایی منطقه آزاد به عینه شاهد هستیم و خوشحالیم که در سایه این تلاش‌ها و پیگیری‌ها مطالبه اصلی مردم استان به نتیجه رسیده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل در محدوده مشخص شده، عملیاتی خواهد شد که مراحل آن در هفته‌های آینده از طریق دولت ابلاغ و برای اجرا در اولویت برنامه‌ریزی‌های دقیق کارشناسی و عملیاتی قرار می‌گیرد.

بدری افزود: تصویب منطقه آزاد در حقیقت زیرساختی اصلی برای توسعه پیش از گذشته استان خواهد بود که امیدواریم از این ظرفیت عظیم در ایجاد اشتغال با کمک سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی بیش از گذشته بهره‌برداری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با توجه به مرزی بودن استان اردبیل، ایجاد این منطقه می‌تواند راهگشا در توسعه تبادلات مرزی بوده و در حقیقت سرمایه‌گذاران با بهره‌مندی از مزایایی همچون مشوق‌های گمرکی، مالیاتی و بیمه‌ای می‌توانند به سرمایه‌گذاری‌های مناسب و سودمند دست پیدا کنند.

بدری اضافه کرد: در بسیاری از استان‌ها از این بستر و زمینه قانونی در جهت توسعه و تقویت نظام اقتصادی استفاده شده و انتظار می‌رود در استان اردبیل نیز با شکل‌گیری منطقه آزاد تجاری و صنعتی زمینه تحولات بیشتری را شاهد باشیم.

وی بیان کرد:‌ به هیچ وجه منطقه آزاد محل دپوی کالاهای قاچاق و خارجی نخواهد بود بلکه زمینه‌ساز یک تحول و تحرک در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها خواهد بود که انتظار می‌رود با پشتیبانی مدیران اجرایی، زمینه و بستر شکل‌گیری مناسب این منطقه در استان اردبیل نیز به وجود آید.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با قدردانی از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استانداران سابق و فعلی، نمایندگان سابق و فعلی و دیگر مسئولان و مدیران کوشا در این زمینه ادامه داد: ما از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام قدردانی می‌کنیم که در نهایت زمینه تصویب منطقه آزاد تجاری را به عنوان سهم واقعی مردم این استان فراهم کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه آزاد تجاري مجمع تشخيص مصلحت نظام منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۲۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل یونسی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: با تفاهم‌نامه‌های امضا شده با بانک‌های عامل استان، زمینه دریافت وام کم‌بهره و ارزان قیمت برای ایجاد کسب و کار برای نخبگان مهارتی فراهم شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل به روزرسانی آموزش‌های مهارتی و توجه بیش از پیش به نیاز بازار کار در این زمینه را از اولویت‌ها دانست و افزود:جامعه هدف اشتغال متفاوت است و برای هر بخش باید برنامه‌های متناسب با ظرفیت‌های همان جامعه هدف تدوین و اجرا شود. 

وی توانمندسازی و به روزرسانی سطح مهارت شاغلان و نیروهای کار و نیز بالا بردن بهره‌وری بنگاه‌ها را از مهمترین اهداف راه‌اندازی و توسعه مراکز جوار و بین کارگاهی دانست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از نخبگان مهارتی استان خواست برای بهره مندی از تسهیلات مذکور به مراکز فنی و حرفه ای در سراسر استان اردبیل مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • تصویب طرح تفصیلی شهر اردبیل
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل به تصویب رسید
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا