Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از مدیکال رو، ما عادت داریم همه چیز از جمله تخم مرغ، سبزیجات، ماکارونی، گوشت، ماهی، نان و غیره را سرخ کنیم. اکثر غذاهای سرخ‌شده طعم خاصی دارند و شما می‌خواهید بارها و بارها آن‌ها را بخورید، اما مصرف منظم غذاهای سرخ‌شده چگونه می‌تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد؟

در پخت و پز، استفاده از روغن برای سرخ کردن معمول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روغن می‌تواند روغن آفتابگردان، روغن ذرت، یا کره باشد. برخی از افراد ترجیح می‌دهند از روغن‌های زیتون یا نارگیل استفاده کنند، اما این یک استثناست و نه یک قاعده، در هر صورت روغن برای بدن ضرر دارد. با استفاده از هر روغنی به طور طبیعی چربی به ظرف و در نهایت به بدن شما اضافه می‌شود. به هر حال، نمی‌توان این چربی‌ها را مفید خواند. این امر خصوصاً در مورد روغن‌های آفتابگردان و ذرت صدق می‌کند که تحت قرار گرفتن طولانی مدت در دمای بالا، به چربی‌های ترانس تبدیل می‌شوند. چنین چربی‌هایی نه‌تنها کالری اضافی دارند، بلکه رگ‌های خونی و قلب را نیز تهدید می‌کنند.

توصیه می‌شود پس از سرخ کردن ماده‌ای، برای پخت مجدد غذا از همان روغن استفاده کنید. هر بار که ظرف را برای پختن بیرون می‌آورید، باید از روغن تازه استفاده کنید، بدین روش خطر تبدیل روغن به چربی‌های ترانس بالا نمی‌رود.

عامل مهم دیگر سیاه شدن در یک محصول سرخ‌کردنی است. هر غذایی که تحت عملیات حرارتی قرار گرفته و دارای پوسته تیره باشد، محصولات گلیکاسیون را ایجاد می‌کند. این مواد باعث استرس اکسیداتیو در بدن، واکنش‌های التهابی می‌شوند و منجر به تشکیل تصلب شرایین، دیابت، سیروز کبدی، حمله قلبی یا سکته می‌شوند. این سوخته‌های روی مواد غذایی بیش از حد سرخ شده همچنین به توسعه فرآیندهای سرطان کمک می‌کنند.

پوسته تیره استیک یا سیب‌زمینی سرخ‌شده، خاصیت سرطان‌زایی و تخریبی قوی دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 599129 برچسب‌ها سلامت تغذیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سلامت تغذیه سرخ شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۲۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری از جمع آوری فرآورده روغن تفاله زیتون پالایش شده مخلوط با روغن زیتون بکر با نام تجارتی «سابرسو» در مراکز عرضه سطح استان که غیر قابل مصرف انسانی است خبر داد.

 مهدی پژوهش ۱۱ اردیبهشت در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: طبق استاندارد ملی ایران به شماره ۱۴۴۶ با عنوان «انواع روغن زیتون خوراکی- ویژگی‌ها و روش‌های آزمون»، مخلوط روغن تفاله زیتون پالایش شده با انواع روغن زیتون بکر، قابلیت مصرف خوراک انسان را ندارد.

مدیرکل استاندارد استان افزود: مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، ‌توزیع و فروش کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.

وی تصریح کرد: فرآورده روغن تفاله زیتون پالایش شده مخلوط با روغن زیتون بکر با نام تجارتی «سابرسو» در مراکز عرضه سطح استان که غیر قابل مصرف انسانی بود جمع‌آوری شد.

پژهش در پایان از عموم هم استانی‌ها خواست که در صورت مشاهده کالاهای فاقد علامت استاندارد در مراکز عرضه استان، مشخصات کالا را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به سازمان ملی استاندارد ایران اطلاع دهند تا بازرسان و کارشناسان استاندارد ضمن بازرسی، نسبت به جمع آوری آنها اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • بی‌نمک زندگی کنید!
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • خوردنی و غذاهایی که افسردگی شدید می آورند
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد