Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی نقی زاده رییس مرکز بهداشت خاش در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: متاسفانه علاوه بر افزایش موارد بیماری، بستری و مرگ؛ ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی نیز جایگزین ویروس قبلی شده و بر اساس رنگ بندی اعلام شده توسط وزارت بهداشت، شهرستان خاش در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  تاکید کرد: شهروندان باید جهت خروج از شرایط فعلی و بازگشت به شرایط عادی به توصیه های کارشناسان بهداشت عمل کنند.
رییس مرکز بهداشت خاش گفت: استفاده از ماسک به محض خروج از منزل بویژه در اماکن عمومی، رعایت فاصله ۲ متر و بیشتر، در خانه ماندن، هنگام خرید از کارت بانکی استفاده کردن، پرهیز از دست زدن به چشم ها بینی و دهان باید مورد توجه جدی شهروندان باشد.

او  ادامه داد: شهروندان در صورت داشتن تب، سردرد، سرفه، گلودرد، تنگی نفس و سایر علائم شبه آنفلوانزا در اولین فرصت به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی یا کلینیک ۱۶ ساعته واقع در خیابان انقلاب ۲۲ مراجعه کنند.

نقی زاده به شهروندان توصیه کرد که هنگام سرفه یا عطسه دهان و بینی خود را با دستمال یا آرنج خمیده خود بپوشانند و دستمال را پس از استفاده فورا درون یک سطل زباله در بسته بیندازند.

او افزود: اگر سن افراد بالای ۶۰ سال بوده و یا درگیر انواع بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت، فشار خون بالا، بیماری های مزمن ریوی، قلبی عروقی، سرطان، تالاسمی و یا بارداری هستند، بیشتر از سایرین باید مراقب سلامت خودشان باشند.

رییس مرکز بهداشت خاش گفت: مردم بایستی از حضور در مکان‌های پر ازدحام مانند بازار، مراسم عروسی، پرسه داری، دورهمی‌های خانوادگی خودداری کرده و در خانه بمانند.

خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رعایت دستورالعمل های بهداشتی کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی رییس مرکز بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۳۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، دکتر علیرضا قدرتی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گفت: کشتار غیر مجاز دام در معابر و منازل ضمن گسترش آلودگی و ایجاد رعب و وحشت در افراد علی الخصوص کودکان، باعث انتشار بیماری‌های مشترک از جمله بیماری‌های تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، بروسلوز وسیاه زخم می‌ شود
وی افزود: با توجه به اینکه دام ناقل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو فاقد هر گونه علائم بالینی است، آگاهی افراد جامعه از راه‌های انتقال این بیماری (گزش کنه، له کردن کنه‌ها با دست، تماس با خون و ترشحات دام آلوده، تهیه گوشت قرمز از مراکز غیر معتبر، کشتار خانگی، مصرف گوشت و جگر خام و نیم پز) و روش‌های پیشگیری مانند سم پاشی دام و جایگاه نگهداری دام، استفاده از تجهیزات فردی در زمان مراجعه به دامداری ها، نگهداری گوشت تازه گرم در بسته بندی بدون نشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۰ تا ۴ درجه سانتی گراد، تهیه گوشت قرمز صرفا از مراکز عرضه معتبر و دارای مهر و لیبل دامپزشکی نقش موثری در کنترل این بیماری در جوامع انسانی دارد.

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • وزارت بهداشت فلسطین: جان تمامی شهروندان نوار غزه در خطر است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان