Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-05@08:48:35 GMT

روز قدس، تقویت روحیه مقاومت

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۳۷۲۹

روز قدس، تقویت روحیه مقاومت

قدس؛ نماد ادیان و بویژه اسلام در جهان و تاریخ به شمار می‌رود. پیامبران بـــــــــــزرگی چون حضرت ابراهـــــــــــیم(ع)، حضرت مـــــــــــــوسی(ع)، حضرت عیسی(ع) و... در این شهر حضور داشتند و اسرا و معراج پیامبر خاتم(ص) نیز در آن بوده و از تقدس خاصی برای همه پیروان ادیان و در تاریخ اسلام برخوردار است.

از طرف دیگر حضور فرهنگ و تمدن اسلامی نیز در این شهر عمق و ریشه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه همه ادیان الهی همچون مسیحیت، یهود و اسلام در این شهر ظهور داشته‌اند اما تاریخ هزاره اخیر تمدن و فرهنگ اسلامی را در آن حاکم کرده و اسلام این منطقه برای کل جهان اعتبار خاصی دارد. در قرن گذشته تشکیل رژیم صهیونیستی در این منطقه و در فلسطین اشغالی، وحدتی معنوی را در میان ملت‌های مسلمان به وجود آورد تا این منطقه را آزاد و از اشغال صهونیست‌ها خارج کنند.
در طول سال‌ها انواع طرح‌ها و توطئه‌ها از سوی قدرت‌های اروپایی مانند انگلیس، فرانسه و آلمان و پس از آنها امریکا، برای توسعه حضور صهیونیست‌ها در فلسطین به کار برده شد. گرچه فلسطینی‌ها نیز در برابر این طرح‌ها و توطئه‌های اشغالگری، توسعه‌طلبانه و نژادگرایانه گام‌هایی برداشتند اما با توجه به پشتیبانی تجهیزاتی و لجستیکی کشورهای استعمارگر از حرکت صهیونیست‌ها، مقاومت آنها از توان کافی برخوردار نبود. اما در عین حال حرکت‌های مقاومت مردم فلسطین و مردم مسلمان منطقه در سوریه، اردن، مصر و لبنان، به رغم منفک بودن از یکدیگر توانست تا حدود زیادی طرح به فراموشی سپردن موضوع فلسطین را ناکام بگذارد.
با وجود این، اقدامات مسلحانه فلسطینی‌ها که در دهه 50 میلادی آغاز شد تنها شعله مقاومت را روشن نگه داشت اما نتوانست توفیقات زیادی در میدان عمل کسب کند. اما بعد از دهه 70، 80 میلادی با بروز انقلاب اسلامی ایران، حمایت‌های مردمی و معنوی گسترده از موضوع فلسطین و قدس شریف فراگیر شد و همین عامل زمینه ساز انتفاضه‌های متعدد و قیام‌های متوالی مردم فلسطین قرار گرفت. با مقاومت مردم لبنان در برابر اشغالگری اسرائیل که تا بیروت نیز امتداد یافته بود و پایان این تجاوز، روحیه مقاومت در کل منطقه فزونی یافت و اعلان حضرت امام(ره) در مورد روز قدس در آخرین جمعه ماه رمضان بر گستردگی این ایستادگی و صیانت از روحیه مقاومت کمک اساسی و بنیادی کرد. بنابراین این تحولات و مقاطع ضمن پیشگیری از فراموشی موضوع فلسطین و قدس شریف، همچون سدی در برابر توطئه‌های یک قرنی صهیونیست‌ها قرار گرفت و اهمیت آزادسازی فلسطین و قدس شریف را مورد تأکید مجدد قرار داد تا خواب‌های آشفته صهیونیست‌ها و حامیان‌شان برای خودشان تعبیر نشود. این در حالی است که در کنار تداوم این حرکت و انتفاضه‌های مختلف و حفاظت از فرهنگ و تمدن اسلامی در قدس شریف، ما شاهد حمایت‌های ملت‌های دیگر، مسیحیان و حتی دولت‌های اروپایی از حقانیت مردم فلسطین و قدس شریف بوده‌ایم که بیانگر نتایج خوب این مقاومت در برابر ظلم، تعدی، نژادپرستی و اشغالگری صهیونیست‌ها است. امید آن است که این پیام‌های دفاع از حق مردم فلسطین و فرهنگ و تمدن اسلامی در این کشور، ابعاد حتی ژئوپلتیکی فلسطین در جهان اسلام را زنده‌تر و شعله‌ورتر کند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فلسطین و قدس شریف صهیونیست ها مردم فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۳۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن

گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن و مواضع اصیل و انسان‌دوستانه آنها در خصوص مسئله فلسطین تقدیر کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ،گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای  اعلام کردند: از ملت برادر، یمن و مواضع رهبری جنبش انصارالله و نیروهای مسلح یمن تقدیر می‌کنیم.

یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه اسرائیل خبر دادهشدار یمن درباره پیامدهای آتش‌افروزی آمریکا

در این بیانیه آمده است با افتخار، راهپیمایی‌های بزرگ ملت یمن را که بیانگر اصیل و شجاع بودن آنها و تاکید بر اینکه مسئله فلسطین مسئله مرکزی امت اسلام است، دنبال می‌کنیم.

این بیانیه افزود اعلام مرحله جدید عملیات نیروهای مسلح یمن و تاکید بر قطع خطوط کمک رسانی به رژیم صهیونیستی، عملی کردن این مواضع است.

گروه‌های مقاومت فلسطین خاطر نشان کردند به تمام طیف‌های ملت یمن و گروه‌های مختلف آن و نیز به سید عبدالملک الحوثی و جنبش انصارالله درود می‌فرستیم.

در این بیانیه  آمده است از امت اسلام و ملت‌های عربی درخواست می‌کنیم از مواضع یمن که مواضع عملی و پیشرو در رویارویی با دشمنان و تهدیدهای اشغالگران مبنی بر حمله زمینی به رفح به شمار می‌رود، حمایت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • حملات بامدادی به جنوب لبنان/ اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید
  • ایران معادله صهیونیست‌ها را بهم زد
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • قدردانی مقاومت فلسطین از حمایت یمن از مردم غزه
  • تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن
  • باید با روحیه جهادی، پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • جزئیات توافق پیشنهادی سه مرحله‌ای میان تل‌آویو و مقاومت فلسطین