Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@00:04:46 GMT

بیکاری و معیشت دغدغه اصلی مردم گلستان

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۷۱۱۴

بیکاری و معیشت دغدغه اصلی مردم گلستان

به گزارش مرکز افکارسنجی خبرگزاری فارس، احصای مسائل استان گلستان نشان می‌دهد که مسائل اقتصادی با ۴۰ درصد بیشترین مسأله ذهنی مردم گلستان است. مسائل کالبدی(۳۲ درصد)، اجتماعی(۱۹ درصد) و زیست محیطی(۹ درصد) اولویت‌های بعدی مردم استان را تشکیل می‌دهند.

مهم‌ترین مسائل اقتصادی مردم این استان مربوط به کشاورزی، آبزی‌پروری و دامپروری و صنایع وابسته، موارد مربوط به شرکت‌ها و کارگاه‌های کوچک تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل، مناطق آزاد اقتصادی، گمرکات و بازارچه‌های مرزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مهم‌ترین مسائل کالبدی مردم این استان شامل پروژه‌های ناتمام آبرسانی، پر مخاطره بودن جاده‌های مواصلاتی، مشکلات کیفی آب شرب در برخی روستاهای استان، نبود صنایع تبدیلی کشاورزی، ضعف در وجود زیرساخت‌های صنعتی، صنایع دستی (تنوع بالای صنایع دستی به علت وجود اقوام مختلف در این استان)، گردشگری، فرهنگی و ورزشی (علی رغم قطب بودن در رشته‌هایی مانند اسب‌سواری و والیبال) می‌شود.

همچنین مهم‌ترین مسائل زیست محیطی مردم این استان شامل تخریب منابع طبیعی با برداشت‌های غیرقانونی، تغییرکاربری زمین های کشاورزی، ضعف در سیستم مدیریت فاضلاب شهری و روستایی استان می‌شود.

مهم‌ترین مسائل اجتماعی مردم این استان در مواردی چون ضعف در مدیریت و استفاده بهینه از ظرفیت‌های گردشگری استان، بروز مشکلات مربوط به حاشیه نشینی در مرکز استان و بیکاری جوانان مطرح شده است.

گفتنی است؛ در این احصای مسائل که توسط خبرگزاری فارس از جامعه نخبگانی آن استان به صورت شهرستانی انجام شد فعالان استانی به بیان مصداقی مسائل خود پرداختند.

این مسائل در قالب متغیرهای مرتبط با ابعاد پایداری زیست محیطی، اجتماعی، اقتصادی و کالبدی دسته‌بندی شده است. نتایج این پژوهش منتج به تعیین اولویت‌بندی مسائل مردم استان شد.

استان گلستان از استان‌های شمالی ایران است. این استان بخشی از استان مازندران بود که در سال ۱۳۷۶ به صورت استانی مستقل به نام گلستان درآمد و گرگان به عنوان مرکز آن برگزیده شد. بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهرستان آن گرگان است. این استان از طریق راه‌آهن سراسری (راه‌آهن شمال) از شهر گرگان تا بندر ترکمن و از آنجا به ساری و سوادکوه و گرمسار و تهران متصل شده‌ است. 

از عوامل مؤثر بر اقتصاد استان گلستان گردشگری است. هر ساله به دلیل موقعیت خوب استان در مسیر مسافرین عازم به مشهد از سمت استان مازندران پذیرای هزاران گردشگر ایرانی است. این استان با داشتن مناطق و شهرستان‌های زیبا هرساله گردشگران داخلی وخارجی زیادی را به خود جذب می‌کند. جاجیم بافی، ابریشم‌بافی رامیان، قالی، قالیچه، پشتی ترکمنی و شال و گلیم بلوچی از صنایع دستی مهم این استان است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: استان گلستان مردم این استان مهم ترین مسائل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۷۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان شهرداری گرگان و گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تحت عنوان طرح شهید مهدی باکری میزبان و همراه این گروه از پزشکان جهادی است.

سید النگی شهردار گرگان می گوید : قرار است چهل و شش طرح دیگر به نام به صرف لبخند در گرگان اجرا شود و در مرحله دیگر دندانپزشکان جهادی به مردم خدمات خواهند داد.

در قالب این طرح بصورت رایگان خدمات چشم پزشکی از معاینه تا تحویل عینک به مردم ارائه می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • تولید منحصر به فرد گندم در گلستان / صنایع آردی که در رکود به سر می‌برند
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت
  • صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • پاسخگویی به مسائل شرعی فرصتی برای ارتباط مردم با روحانیت است
  • با تاج جلسه فوری برگزار می کنیم/ مسائل فرهنگی باید دغدغه‌ باشد
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان