Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران آخرین اقدامات در زمینه حفظ و نگهداری بافت تاریخی شهر تهران را توسط مدیریت شهری تشریح کرد.

ابوالفتح شادمهری، مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران در گفت‌و‌گو با میزان در مورد برنامه شهرداری تهران در رابطه با بناهای ارزشمندی که در اختیار شهرداری است گفت: در مجموعه بافت تاریخی در تهران به دنبال این هستیم که برخی از ضوابط را در حوزه ساخت و ساز در محدوده بافت تاریخی تعریف کنیم که به دلایل مختلفی انجام نشد؛ لذا سعی کردیم  با قرار دادن مشاوران و همچنین با همکاری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری،  وزارت راه و شهرسازی ضوابط ساخت و ساز را در محدوده بافت تاریخی تعریف کنیم که خوشبختانه این موضوع درحال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیشتر بخوانید:آخرین اخبار شهری را اینجا بخوانید

وی افزود: به دنبال مدیریت صحیح بافت های تاریخی سطح تهران با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، شورای شهر تهران و وزارت راه و شهرسازی سند مشترکی در حال تهیه است که به زودی منتشر می شود.  

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران بیان کرد: همچنین به دنبال قانونی که در سال 98  توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد مبنی بر حمایت از قانون مرمت و بهره برداری از بناهای تاریخی  که در این قانون می توان بر اساس تایید وزارت میراث فرهنگی شهرداری ها بتوانند تسهیلاتی را بدهند که مالکان بتوانند به صورت کارشناسی شده کاربری ساختمان را تغییر دهند، لذا این موضوع نیز درحال پیگیری است.

شادمهری ادامه داد: سامانه ای در نقشه تهران راه اندازی شده است که بر اساس آن بیش از دوهزار بناهای تاریخی بارگذاری شده است. 

وی ادامه داد: فقدان رویدادهای تاریخی در برخی از بناهای شهر وجود داشت که در همین سامانه شهروندان می توانند خلاصه رویدادهای مکان ها راشناسایی کرده و با اطلاعات کامل تری از بناهای تاریخی بازدید کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بافت تاریخی تهران شهرداری تهران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بافت تاریخی تهران شهرداری تهران تاریخی شهر تهران بناهای تاریخی بافت تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۳۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مرتضی صفری در بازدید از کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه اظهار کرد: این کاروان‌سرا از جمله بنا‌های تاریخی ارومیه بوده که در اختیار مالک بخش خصوصی قرار دارد که با گفتگو‌های انجام شده با مالک آن مقرر شد نسبت به ساماندهی آن اقدام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: به‌منظور جلوگیری از تخریب بیشتر این مجموعه اقدات احیا و مرمت حجرات پیرامون کاروان‌سرا زیر نظر کارشناسان مرمت و احیا اداره‌کل در اسرع وقت عملیاتی خواهد شد 

او گفت: همچنین برای ساماندهی این بنا شهرداری ارومیه نیزاعلام آمادگی جهت مشارکت داشته است و آواربرداری و محوطه‌سازی با همکاری این مجموعه انجام خواهد شد.

صفری گفت: کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه یکی از مجموعه‌های تاریخی متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است.

دیگر خبرها

  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟