Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@10:27:35 GMT

عارضه‌ای که آلودگی هوا برای کودکان دنبال دارد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۵۰۶۱

عارضه‌ای که آلودگی هوا برای کودکان دنبال دارد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک مطالعه هشدار می‌دهد، آلودگی هوا کودکان ۵ ساله را در معرض خطر فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی قرار می‌دهد.

محققان یافته‌های ۱۴ مقاله تحقیقاتی که قبلاً منتشر شده بودند را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و دریافتند پذیرش بسیاری از نوجوانان در بیمارستان‌‌ها به دلیل فشارخون بالا بوده که آلودکی هوا عمده دلیل آن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تیم تحقیق می‌گوید، کودکان در مناطق بسیار آلوده باید آزمایش‌های منظم فشار خون داشته باشند تا بتوانند فشار خون بالا را زود تشخیص دهند و با آن مبارزه کنند.

این تحقیق، توسط انجمن قلب آمریکا (AHA)، یافته های ۱۴ مطالعه مختلف را بررسی کرد که اثرات ذرات آلودگی را بر روی بیش از ۳۵۰ هزار کودک بین ۵ تا ۱۲ سال از ایالات متحده، چین و اروپا بررسی می‌کند.

آنها دریافتند که قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های معمول هوا از جمله دی اکسید نیتروژن، چه به صورت کوتاه مدت و  چه به صورت طولانی مدت، برای افزایش قابل توجه سطح فشار خون در کودکان کافی است.

یائو لو، نویسنده اصلی مطالعه می‌گوید: ارتباط بین فشار خون و آلودگی در کودکان، آنها را در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در بزرگسالی قرار می‌دهد.

با توجه به این نکته، نویسنده این پژوهش باور دارد، باید تلاش شود تا سطح انواع مختلف آلودگی کاهش یابد و فشار خون کودکان باید مرتبا برسی شود.

مطالعات مربوط به آلودگی هوا و فشار خون در نوجوانان و کودکان تاکنون نتیجه گیری متناقضی داشته است، بدون اینکه ارتباط روشنی تأیید شود.

با این حال محقق ارشد این مطالعه یادآوری کرد، یافته‌های آنها شواهدی از ارتباط مثبت بین قرار گرفتن در معرض برخی از آلاینده‌های هوا و فشار خون در کودکان را نشان می‌دهد.

آنها دریافتند که قرار گرفتن در معرض کوتاه مدت کمتر از ۳۰ روز در معرض ذرات بزرگتر و درشت کافی است تا فشار خون سیستولیک را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

نتیجه مشابهی برای آن دسته از کودکانی که در معرض ذرات ریز بلند مدت و دی اکسید نیتروژن ناشی از آلودگی ترافیک بودند پیدا شد.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض هر دو نوع ذرات نیز فشار دیاستولیک را افزایش می‌دهد ؛ لو گفت: «تجزیه و تحلیل ما اولین تحقیق برای بررسی دقیق تحقیقات قبلی برای ارزیابی کیفیت و میزان ارتباط بین آلودگی هوا و مقادیر فشار خون در کودکان و نوجوانان است».

تیم تحقیق براساس مدت زمان قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و ترکیب آلاینده‌های هوا، به ویژه دی اکسید نیتروژن و ذرات معلق با قطرهای متفاوت، این مطالعات را به گروه‌های مختلف تقسیم کردند.

نویسندگان این مطالعه توضیح دادند، قرار گرفتن کمتر در معرض آلاینده های هوا در دوران کودکی و نوجوانی ممکن است خطر فشار خون و بیماری‌های قلبی عروقی را در بزرگسالی کاهش دهد؛  همچنین برای کاهش تأثیر فشار خون در کودکان و نوجوانان، باید تلاش شود تا تماس آنها با آلاینده های محیطی کاهش یابد.

علاوه بر این، اندازه گیری معمول فشار خون در کودکان و نوجوانان نیز بسیار مهم است  که می‌تواند به شناسایی افراد مبتلا به فشار خون بالا کمک کند.

یافته‌های این مطالعه در ژورنال انجمن قلب آمریکا منتشر شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آلودگی هوا کودکان آلودگی فشار خون قرار گرفتن در معرض فشار خون در کودکان آلودگی هوا خون بالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۵۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه دست سازه‌های هنرجویان هنرستان دخترانه در شهرستان نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، زارع مدیر آموزش و پرورش شهرستان نقده با اشاره به هفته معرفی مشاغل افزود: هنرجویان هنرستان دخترانه پس از یکسال تلاش دستاورد‌های هنری و دست ساز‌های خود را در قالب یک نمایشگاه نزدیک به ۲۰۰ اثر در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نقده به معرض نمایش گذاشته اند.   وی با اعلام این خبر که سال گذشته این دختران توانسته اند یونیفرم‌های یکی از مدارس دخترانه را آماده و تحویل نمایند تصریک کرد: دانش اموزان توانسته اند که در کلاس‌های خود الگوی، دوخت و طراحی لباس را فرا بگیرند و از این طریق در آمدزایی برا خود و مدرسه را داشته باشند.   فیضی پور مدیر این هنرستان نیز از ۷ رشته تحصیلی در این هنرستان خبر داد و افزود: گرافیک، صنایع غذایی، دست سازه‌های تربین کودک، طراحی و دوخت لباس همراه با مدیریت خانواده از رشته‌های موجود بوده و هنرجویان دست سازه‌های خود را به معرض نمایش گذاشته و بفروش میرسانند که درآمد حاصله صرف هزینه‌های هنرستان خواهد شد.   تلفیق هنر گلدوزی با فیزیک، از غرفه‌های برتر این نمایشگاه بود.   تصویر سردار دل‌ها و کودکان غزه با سبک سیاه قلم از آثار جلوه گر این نمایشگاه بود.   این نمایشگاه تا آخر هفته جاری در محل سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح و عصر دایر و بازدید برای عموم آزاد است.

دیگر خبرها

  • افزایش سرطان‌های سطح چشم / تشدید علائم بیماری‌های چشمی با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا
  • اگر کف پای شما صاف است؛ بخوانید
  • رژیم صهیونیستی به دنبال فشار نظامی بر مذاکرات است
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • نمایشگاه دست سازه‌های هنرجویان هنرستان دخترانه در شهرستان نقده
  • تغییرات اقلیمی دشمن پنهان کارگران است
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • پلیس هر لحظه در معرض شهادت است
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • تلاش ٢ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به مصدوم دارای عارضه قلبی در ارتفاعات شیوه بیرو اشنویه