Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت خراسان شمالی گفت: ۳۶۰ هزار نفر از ۵۲۸ هزار نفری سهامداران این شرکت که روش غیرمستقیم سرمایه‌گذاری را در استان انتخاب کرده بودند در سامانه «سجام» ثبت‌نام کردند.

ابراهیم قربانی اظهار داشت:  ۷۲۸ هزار نفر در این استان سهامدار این شرکت هستند که از این تعداد ۵۲۸ هزار نفر روش غیرمستقیم سرمایه‌گذاری و مابقی نیز با روش مستقیم در مدیریت سهام خود سهیم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ارزش شرکت‌های سهام عدالت استان را حدود ۹۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ارزش دارایی سبد هر سهامداری که۱۰ میلیون ریال سهم داشتند  ۳۲۰ میلیون ریال برآورد شده و سهامدارانی که پنج میلیون ریال سهام داشتند؛ ارزش دارایی ۱۶۰ میلیون ریال برآورد شده است و هم اکنون سهامدارانی که سهم خود را آزاد کرده اند به دلیل هیجانات بازار سهم آنان به شدت افت کرده است.

برگزاری انتخابات در ۲۰ اردیبهشت ماه

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت خراسان شمالی در مورد چگونگی روند برگزاری این انتخابات اظهار داشت: انتخابات مجامع الکترونیکی سهام عدالت که بیش از این قرار بود در ۲۰ اسفندماه سال گذشته برگزار شود به تاخیر افتاد و ۲۰ اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس، دارندگان سهام عدالت با مراجعه به سایت سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس در صورت تمایل می‌توانند به طور مستقیم مالکیت و مدیریت سهام عدالت خود را در اختیار بگیرند و یا افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب می‌کنند؛ می توانند اعضای هیات مدیره  شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه انتخاب کنند.

قربانی پیش شرط مشارکت در انتخابات هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت، ثبت نام اعضای این شرکت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) و دریافت کد احراز هویت بیان کرد.

سامانه جامع اطلاعات مشتریان یا سجام یک برنامه یکپارچه به منظور ثبت و نگهداری اطلاعات تمام سرمایه گذاران و فعالان بازار سرمایه متشکل از بورس و فرابورس است که در سال ۱۳۹۷ توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار ایجاد شده است.

وی گفت: اطلاع رسانی دقیق از طریق پیامک به تمامی سهامداران قبل از برگزاری انتخابات ارسال شده است و تمامی سهامداران از روند برگزاری انتخابات مطلع هستند.

وی عنوان کرد: تاکنون ۸۲ نفر کاندیدا عضویت در هیات پنج نفره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت خراسان شمالی شده اند و تایید صلاحیت این افراد در چند روز آینده مشخص می‌شود.

اهمیت انتخابات

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت خراسان شمالی در مورد مزایای برگزاری این انتخابات گفت: برگزاری مجامع، مدیریت شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در اختیار هیات مدیره جدید قرار می‌گیرد؛ نقش این هیات مدیره و عملکرد آنها تاثیر بسزایی در سوددهی یا زیان‌دهی شرکت‌ها دارد که مطابق آن سهامدار منتفع و یا متضرر می‌شود؛ سهامداران با مشارکت در مجامع می‌توانند نقش بسزایی در انتخاب مدیران اصلح جهت مدیریت دارایی‌شان داشته باشند.

قربانی بیان کرد: هیات مدیره این شرکتها ۳۰ درصد از دارایی ها را می توانند در طرح های استانی سرمایه گذاری کنند و این هم منوط به رضایت شرکت‌ها و تصویب سازمان بورس است.

وی بیان کرد: با توجه به ارزنده بودن این سهم‌ها، انتظار می‌رود بخشی از سرمایه‌های به دست آمده در تولید و فعالیت اقتصادی به کار گرفته شود تا از این طریق، این سرمایه‌ها تا چند برابر افزایش پیدا کنند و شرکت‌ها به پشتوانه این سهام اقدام به راه‌اندازی خطوط تولید با سوددهی بالا کنند.

قربانی یادآور شد: پیش از این انتخابات افرادی که عهده‌دار این شرکت‌ها بودند با این تصور که مالک این شرکت‌ها هستند اقدام به مدیریت با سلیقه شخصی می‌کردند اما با برگزاری انتخابات این مجامع، اختیار برعهده مردم قرار می‌گیرد و برای سهامشان تصمیم‌گیری بهتری می‌گیرند.

وی گفت: این انتخابات می‌تواند باعث روی کارآمدن هیات حاکمه آشنا به مسائل سهامداری و افرادی شود که تخصص بیشتری را برای حفظ منافع سهامداران دارند. فعالیت شرکت‌داری وابسته به عوامل بسیار متعددی از جمله هیات حاکمه آن شرکت، شرایط بازار، شرایط روابط بین الملل و مسایل سیاست‌های اقتصادی داخل کشور است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت خراسان شمالی توصیه کرد که دولت باید به گونه ای عمل کند که سهامدارن تصور نکنند که دولت در روند انتخاب هیات مدیره دخالت دارد و زمینه برای بخش خصوصی در فضایی آرام و بدون تنش فراهم شود.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد./ایرنا



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: برگزاری انتخابات میلیون ریال هیات مدیره هزار نفر شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۵۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر

به گزارش خبرگزاری مهر، انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر برگزار شد. عباسعلی محمدزاده رئیس اداره دانشجویی سازمان جوانان در خصوص نحوه گزینش این افراد گفت: اعضا پس از مرحله شهرستان وارد مرحله استانی شدند که پس از انتخاب به عنوان برگزیدگان شورای مرکزی معرفی شدند.

محمدزاده شعار کنگره را جوانان، مشارکت، مسئولیت پذیری بیان کرد و افزود: این برنامه بر اساس اهداف جمعیت هلال احمر در راستای ارتقای مشارکت جوانان و مشارکت دادن آن‌ها در تصمیمات مربوط به فعالیت‌های این عزیزان اجرا شد تا با تصمیم‌گیری مناسب در خصوص فعالیت‌های جوانان بتوانیم از آنها به عنوان افرادی تصمیم ساز و مؤثر در امور مربوطه بهره مند شویم تا در آینده نیز جامعه‌ای مسئولیت پذیر و مؤثر را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: با برگزاری انتخابات در ششمین کنگره سراسری اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر که به مدت ۳ روز در مجموعه فرهنگی ورزشی دشت بهشت محمد شهر (استان البرز) برگزار شد، طی آن دبیران شاخه جوانان، روستایی و خانه‌های هلال، دانشجویی پیشنهادات، دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود در زمینه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و اجتماعی بیان کردند.

رئیس اداره دانشجویی سازمان جوانان افزود: در هر شاخه ۵ نفر به عنوان اعضای منتخب اصلی و ۲ نفر به عنوان عضو علی‌البدل با آرای حاضران جهت تشکیل شورای مرکزی انتخاب شدند

بر اساس این گزارش؛ وریا فلاحی (کردستان)، آکو مرادی (کرمانشاه)، امجد خیاط (آذربایجان غربی)، پیام زمانی (همدان)، مهدی اکبری (فارس) اعضای اصلی شاخه جوانان و ابراهیم ممتاز (اصفهان) و سید مهدی حسنی (زنجان) به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

در شاخه دانشجویی کامکار متین (تهران)، مهدی مجدی زاده (خراسان رضوی)، محمدرضا سبکتکین (اصفهان)، سمانه رواز (هرمزگان)، محمد هادی جعفری (زنجان) و هادی الهیاری (خراسان جنوبی) و سارا مدملیلی وند (خوزستان) به عنوان عضو اصلی معرفی شدند.

در شاخه روستایی و خانه‌های هلال نیز محمدرضا فروتن (اردبیل)، مهدی رضایی (همدان)، نگار زینی وند (لرستان)، یعقوب، جنجال (چهارمحال بختیاری)، فاطمه علمشاهی (قزوین) اعضای اصلی و فاطمه ابراهیمی زاده (یزد) وکاثوم حسانی (کهگیلویه و بویراحمد) به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

کد خبر 6087689

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیات مدیره مشخص شد
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر