Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبیدالله شیهکی گفت: برپایی روز جهانی قدس که همواره نماد وحدت، برادری، برابری و اراده جهان اسلام برای حمایت ملت و مردم مظلوم فلسطین که به عنوان یک اصل حیاتی و اولویت اصلی محسوب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مولوی عبیدالله شیهکی در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه روز جهانی قدس و بزرگداشت هر چه باشکوه تر آن که برای نخستین بار توسط رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) با این رویکرد که وحدت عامل اقتدار، شکوه و تفرقه عامل سستی و عقب ماندگی است، تبیین شد، همواره به عنوان یکی از شاخص ها، محورها، ملاک ها و در حقیقت یکی از زمینه های اصلی ایجاد وحدت در جهان اسلام شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج افزود: مسلمانان و امت بزرگ اسلام باید برای مقابله با معضل شوم صهیونیسم جهانی و دفع آثار و پیامدهای آن به عنوان عمده ترین مانع در پیش روی وحدت جهان اسلام، اهتمام ویژه نسبت به گرامیداشت این روز و محقق سازی اهداف و مقاصد بزرگ آن داشته باشند.

وی بیان کرد: قدس شریف در نگاه وحیانی و اسلامی به دلیل وجود مسجدالاقصی از ارزش والا و اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است. اهمیت قدس شریف به دلیل آن است که این سرزمین مقدس، محل زندگی و بعثت انبیای الهی، نخستین قبله مسلمانان و محل معراج آسمانی پیامبر اعظم (ص) بوده است.

مولوی شیهکی با اشاره به اینکه چندین دهه از اشغال قدس شریف و کشور فلسطین می گذرد، عنوان کرد: دولت های عربی پس از مقاومت ها و اقدامات اولیه و به دنبال شکست اعراب درمقابل رژیم غاصب اسرائیل، برخی از رژیم های مرتجع و سازش طلب منطقه به سازش و خیانت به آرمان فلسطین روی آوردند.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج افزود: اکنون عرصه بر فلسطینی ها تنگ تر شده و صهیونیست ها نیز با طرح و نقشه های جدید، خواب های پریشانی برای تغییر جغرافیای مسجد الاقصی و نابودی فلسطین می بینند.

وی تصریح کرد: همراهی و سرسپردگی برخی از دولت های مرتجع منطقه، نه تنها خیانت به آرمان مردم فلسطین بلکه خیانت به جهان اسلام، سبقه و تاریخ و پیشینه آن است که متاسفانه این امر صهیونیستها و جهان کفر را جرأت بیشتری داده تا هرچه بیشتر بر مردم فلسطین و قدس شریف دست درازی کنند.

مولوی شیهکی ادامه داد: برپایی روز جهانی قدس که همواره نماد وحدت، برادری، برابری و اراده جهان اسلام برای حمایت ملت و مردم مظلوم فلسطین که به عنوان یک اصل حیاتی و اولویت اصلی محسوب می شود و جبهه مخالف همواره درصدد تخریب و منحرف ساختن آن و در نتیجه تداوم حیات ننگین رژیم جعلی صهیونیستی بوده است.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج با بیان اینکه طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان و کشورهای عربی فرمودند" از هیمنه جبهه کفر نهراسید و به وعده و نصرت الهی ایمان راسخ داشته باشید"، ابراز کرد: در واقع دفاع ازمردم مقاوم، مجاهد و مظلوم فلسطین گامی مهم در مسیرساختن آینده ای بهتر است.

وی افزود: در زمانه فعلی که صهیونیست، استکبار جهانی و همراهان آنها در منطقه همه توان و پتانسیل خود را به میدان آورده و برای یهودی سازی کامل فلسطین اشغالی تلاش می کنند؛ بیش از هر زمان دیگری می طلبد که امت اسلامی به مسئله فلسطین بالاخص روز جهانی قدس اهتمام و التزام بیشتری ببرند.

مولوی شیهکی در پایان خاطر نشان کرد: آحاد مسلمانان با حمایت و حضور خود به طرق گوناگون بار دیگر آرمان فلسطین و آزادی خواهی جهان اسلام را به رخ جهانیان خواهیم کشاند تا آینده نزدیک شاهد نابودی رژیم کودک کش و جعلی اسرائیل باشیم و در مسجد الاقصی نماز وحدت و برادری بخوانیم و پرچم اسلام را برفراز مناره های آن به اهتزار در آوریم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: روز جهانی قدس جهان اسلام قدس شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۵۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام

به گزارش خبرگزاری مهر، تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع با هدف توسعه فرهنگ خیر و احسان و استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی در حوزه نیکوکاری، در مراسمی با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و حجت الاسلام حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امضا شد.

حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این مراسم ضمن قدردانی از کسانی که زمینه همکاری مجمع جهانی تقریب و کمیته امداد امام خمینی (ره) را فراهم آوردند، گفت: اگر در کار خیر ابتکار عمل داشته باشیم، می‌توانیم به پیشرفت‌هایی برسیم.

وی افزود: ما باید بستری را طراحی و فراهم کنیم که برای اقشار جامعه قابل اعتماد باشد.مجمع جهانی تقریب اولین اقدامی را که در این راستا انجام داد، طراحی سامانه «آی محسن» بود. این سامانه جهت کمک به محرومین جهان اسلام است تا همگان بتوانند به واسطه آن کمک‌رسانی کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: در این سامانه پویش هایی برگزار می‌شود و سقف نیازها بررسی می‌گردد و ما بسترهای مناسب را برای کمک رسانی فراهم می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما ظرفیت‌های بسیاری در جهان اسلام برای کمک رسانی به محرومین جامعه داریم و بخشی از این ظرفیت‌ها در کشور ما وجود دارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: مردمان کشورهای دیگر می‌دانند که سردمدارانشان ممکن است طرفدار آمریکا باشند و کمک‌هایشان به دست مردم غزه نرسد، اما از طرفی می‌خواهند که به مردم غزه کمک کنند. ما می‌توانیم تدابیری بیاندیشیم و شبکه‌ای را که در جهان اسلام در اختیار داریم را به هم پیوند بزنیم.

حجت الاسلام شهریاری تصریح کرد: باید فرهنگ سازی کنیم که محروم، محروم است و فرقی نمی‌کند ایرانی و یا از هر کشور دیگری باشد.افراد زیادی هستند که به برخی از پویشها علاقه بسیاری دارند و می‌توانند در این مسیر به ما کمک کنند.

سیدمرتضی بختیاری، رییس کمیته امداد در این مراسم با اشاره به سابقه همکاری دو نهاد در حوزه ترویج فرهنگ احسان و انفاق، گفت: کمیته امداد به عنوان یادگار حضرت امام (ره) و یکی از بزرگترین نهادهای خیریه در سطح جهان، توجه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی به ویژه ایرانیان خارج از کشور داشته است.

وی با تاکید بر تجربیات موفق کمیته امداد در حوزه بین‌المللی، اظهار کرد: یکی از موضوعات اصلی در این حوزه، توجه به ظرفیت‌های عظیم امت بزرگ اسلامی در زمینه خیر و احسان است.

بختیاری خاطرنشان کرد: کمیته امداد در برخی کشورهای منطقه که در چارچوب تفاهم‌نامه دولت‌ها عمل کرده است، در خصوص تبادل تجربیات به ویژه در توانمندسازی و حرفه‌آموزی، عملکرد موفقی داشته و زمینه اشتغال بسیاری را فراهم کرده است.

رییس کمیته امداد با اشاره به ظرفیت‌های عظیم مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای ترویج فرهنگ احسان و انفاق در داخل و خارج از کشور، تصریح کرد: امکانات دو مجموعه کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی باید در عرصه فعالیت‌های انسان‌دوستانه، تجمیع شود.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت‌های مشترک در قالب همایش‌ها، سمینارهای علمی و پژوهشی و نمایشگاه‌های فرهنگی، اضافه کرد: کمیته امداد آمادگی دارد دوره‌های انتقال و تبادل تجربیات را برای مخاطبان و جامعه هدف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار نماید.

بختیاری بر نقش نخبگان علمی، فرهنگی، احتماعی و خیران حقیقی و حقوقی برای راه‌اندازی مراکز رشد نوآوری و فناوری تاکید کرد و گفت: این موضوع در تفاهمنامه با مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیش‌بینی شده و امیدواریم هسته‌های خیر و احسان در داخل و خارج از کشور تشکیل شود.

رییس کمیته امداد ادامه داد: شناسایی و ایجاد ارتباط میان خیریه‌ها، خیران و ایرانیان فعال، مرتبط و مقیم خارج از کشور در راستای حمایت از نیازمندان از دیگر مواردی است که در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

وی تسهیل انجام فعالیت‌های خیریه‌ای در خارج از کشور را ضروری دانست و افزود: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ظرفیت‌های خوبی در زمینه شناسایی و معرفی خیریه‌های فعال به منظور تبادل تجربیات دارد که در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر 6092798 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • محسن رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • چرا به سمت قبله نماز می‌خوانیم؟ + دلائل علمی
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین