Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@00:15:41 GMT

مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان پیشرفت ۹۰ درصدی دارد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۵۸۰۹

مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان پیشرفت ۹۰ درصدی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدحسن سلامی صبح پنجشنبه در دیدار با رئیس و مسئولان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به میزبانی سالن جلسات این دانشگاه، با بیان اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان تا پایان سال ۱۴۰۰، به پنج گالری فرهنگی و هنری تجهیز می‌شود، بیان کرد: این مرکز فرهنگی با پیشرفت ۹۰ درصدی وارد فاز موزه آرایی شده و در این راستا می‌توانیم از ظرفیت فنی دانشگاه و دانشجویان در حوزه موزه و محتوا استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری هفت هزار فعالیت در چهلمین بزرگداشت دفاع مقدس استان سمنان گفت: ۴۰ مناسبت دفاع مقدس و مقاومت در سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود سه هزار فعالیت و برنامه در استان با موضوع دفاع مقدس، شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت و… اجرا شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه توجه ویژه به استفاده بهینه از فضای مجازی در نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار، جهاد و شهادت از دیگر تأکیدات در برگزاری برنامه‌ها در حوزه دفاع مقدس است، تاکید کرد: باغ‌موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان نقش مهمی در نشر ارزش‌های دوران دفاع مقدس دارد و باید نسل آینده را با حماسه‌ها و مجاهدت‌های آن دوران آشنا کرد.

برگزاری برنامه‌های مشترک با موضوع دفاع مقدس

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت استادان و دانشجویان در تدوین مقالات و پایان نامه‌های دانشجویی با موضوع فرهنگی به خصوص دفاع مقدس، گفت: حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشجویان با موضوع دفاع مقدس، تهیه و تولید دو انیمیشن و دو موشن گرافی توسط تیم دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای از جمله موضوعاتی است که می‌توان در تعامل بین دو ارگان رقم زد.

رضا نقدی با بیان اینکه فعالیت‌ها با موضوع معرفی شهدای استان سمنان و استفاده از ظرفیت علمی و فنی دانشگاه در مرکز فرهنگی دفاع مقدس از دیگر زمینه‌های همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان است، تاکید کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی در مناسبت‌های دفاع مقدس، حضور راویان دفاع مقدس در برنامه‌های فرهنگی دانشگاه و برگزاری دوره آموزش مجازی علوم و معارف دفاع مقدس ویژه کارکنان و استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه از اقداماتی است که در آینده نزدیک می‌توان آنها را انجام داد.

وی بیان کرد: جمع‌آوری خاطرات و اسناد رزمندگان چهار مرکز آموزشی برای تدوین و چاپ کتاب، برگزاری نشست‌های تخصصی دفاع مقدس به صورت مجازی ویژه کارکنان و دانشجویان، برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوع دفاع مقدس به صورت مجازی، برگزاری برنامه‌ها و نشست‌هایی با موضوع زن و دفاع مقدس در دو دانشگاه فنی دختران شاهرود و سمنان، استفاده از ظرفیت دانشجویان در اهداف و مأموریت‌های مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

کد خبر 5205561

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا نقدی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان سمنان ویروس کرونا شب قدر کرمانشاه ماه مبارك رمضان ماه رمضان ۱۴۰۰ شیوع کرونا عکس استانها بوشهر شب های قدر آمار کرونا شب احیا اردبیل گرگان سیلاب مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان دفاع مقدس استان سمنان دانشگاه فنی و حرفه ای موضوع دفاع مقدس برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۵۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری تفاهم‌نامه همکاری با هدف توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش‌عالی و داشبورد‌های مربوطه و ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور بین مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی شورای عالی انقلاب فرهنگی منعقد شد.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، این تفاهم‌نامه به امضای علی باقر طاهری نیا معاون وزیر علوم و رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مسعود فیاضی قائم مقام دبیر و رئیس مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

از جمله مهم‌ترین زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه می‌توان موارد زیر را برشمرد:

- ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

شامل: پایش و رصد وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی مبتنی بر شاخص‌های مورد اشاره در اسناد بالادستی و اساسنامه­‌های مصوب به طور نظام­مند و در ابعاد مختلف (سطح کنشگران اعم از دانشجویان، اعضای هیئت علمی، دانش‌آموختگان، یاوران علمی و کارکنان و سطح داده‌های نهادی) بر اساس شاخص­‌های بیان شده در سند نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی

- استخراج روند‌های داخلی و بین‌المللی تغییرات در تولید علم و وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی

- ایجاد و توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش عالی در محور‌های مختلف

- تأمین زیرساخت لازم برای پایش و رصد مستمر و استقرار اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

- ایجاد و توسعه داشبورد‌های مدیریتی – تحلیلی برای بهره‌برداری مرکز، مدیران دانشگاهی و سایر ذینفعان نظام برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری آموزش‌عالی

- ارائه گزارش‌های مبتنی بر داده­‌ها و روند‌های رصدی به منظور استفاده در تصمیم­‌سازی­‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به مرکز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • تمام محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب به نمایش در می‌آید
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • برگزاری دو رویداد بین‌المللی با موضوع «سمنان پایتخت جاده ابریشم»
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • سمنان در تعریف پیوست فرهنگی الگوی کشور شود