Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:34:53 GMT

قانون ملاک عمل بررسی صلاحیت داوطلبان شوراها بوده است

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۵۸۹۷

قانون ملاک عمل بررسی صلاحیت داوطلبان شوراها بوده است

ابوالفضل اینانلو روز پنجشنبه در پاسخ به طرح برخی انتقادها نسبت به عملکرد هیات اجرایی در شهرستان فردیس به خبرنگاران افزود: این انتقادها در حالی است که ما علاوه بر اجرای مر قانون، حفظ حقوق و شان داوطلبان به عنوان یک امانت و نیز تلاش برای ایجاد مشارکت حداکثری مردم را به عنوان ۲ هدف اصلی و مهم در اولویت برنامه های هیات اجرایی قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براین اساس و با توجه به اینکه اعضای هیات اجرایی از میان متعهدترین، خوشنام ترین و کارآمدترین قشرهای این شهرستان انتخاب و بی هیچ چشمداشتی، صادقانه و مسوولانه به وظایف قانونی خود عمل کرده اند، به هیچ وجه انتظار نداشتیم که تلاش ها و زحمات شبانه روزی این عزیزان این چنین نادیده گرفته شود.

فرماندار فردیس افزود: اطمینان دارم توضیح درباره علت نبود برگه عدم سوء پیشینه ۱۳ نفر از داوطلبان انتخابات شوراهای این شهرستان در پرونده آنها، با توجه به اینکه همه آنها به صورت غیرحضوری ثبت نام کرده اند، می تواند برای هر منتقد صادق و منصفی قانع کننده باشد.

وی ادامه داد: از آنجا که بعد از ثبت نام غیرحضوری، به همه این ۱۳ نفر کد رهگیری داده شده لذا اعضای هیات اجرایی شهرستان نیز به اعتبار وجود کد رهگیری پرونده آنها را به هیات نظارت ارجاع داده است.

اینانلو تاکید کرد: از طرفی چون دسترسی ما به پرونده های داوطلبان دارای محدودیت زمانی بود و بعد از ارسال امکان رجوع دوباره به پرونده ها را نداشتیم، کافی بود که یکی از اعضای هیات نظارت این توضیح و اشاره را می کردند که برگه عدم سوء پیشینه این چند نفر در پرونده نیست، با این وجود به محض اطلاع با دریافت کد دسترسی پرینت آنها را تهیه و در پرونده قرار دادیم.

فرماندار فردیس تاکید کرد: به هر حال همانگونه که مقام معظم رهبری، رییس جمهوری و همه مسوولان بلندپایه بارها بر اهمیت حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای تاکید و توصیه کرده اند، ما نیز با ملاک قرار دادن اصل برائت افراد که در آموزه های دینی و اسلامی ما  بسیار بر آن تاکید شده است، یکی از عمده ترین تلاش های ما زمینه سازی برای ایجاد مشارکت حداکثری مردم در این دوره از انتخابات بوده و خواهد بود.

وی گفت: بی گمان با توضیح ارایه شده، روشن است که علت بروز این اشکال ناشی از سامانه اینترنتی و ثبت نام غیرحضوری بوده است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه نام نویسی غیرحضوری هم روش و شیوه تازه ای است که در حال تجربه کردن آن هستیم، لذا چنین اشکال های کوچکی البته قابل چشم پوشی است و  همه البته انتظار نقد منصفانه و مشفقانه را داریم و با کمال میل از آن استقبال می کنیم.

اینانلو خاطرنشان کرد: رسانه ای کردن اینگونه اشکال های کوچک می تواند به سلب اطمینان و اعتماد عمومی از یک سو و نادیده گرفتن تلاش و پشتکارهای بی وقفه اعضای هیات اجرایی از سوی دیگر منجر شود.

وی گفت: اطمینان دارم که هر گونه نقد و انتقاد از سر دلسوزی و تلاش برای سرافرازی انقلاب و نظام است، با این حال گاه بسیاری از اشکالات کوچک این چنینی حتی با یک تلفن قابل حل است و شخصا رسانه ای و بزرگ نمایی کردن آن را به هیچ وجه ضروری و تامین کننده منافع عمومی نمی دانم.

فرماندار فردیس تاکید کرد که در بررسی صلاحیت ۳۶۵ داوطلب در این شهرستان، ۱۳ برگه عدم سوء پیشینه در پرونده داوطلبان ثبت نام کننده غیرحضوری وجود نداشت که بلافاصله پرینت آن تهیه و به پرونده آنها اضافه شد و این موضوع متاسفانه در رسانه ها به ابزاری برای نقد زحمات هیات اجرایی قرار گرفته است.

۱۵۶ شعبه اخذ رای ثابت و پنج شعبه سیار برای برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در شهرستان ۶۰۰ هزار نفری فردیس در نظر گرفته شده است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها در سراسر کشور در ۲۸ خرداد ماه امسال (سال ۱۴۰۰) به صورت همزمان برگزار می شود..

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ البرز فردیس پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ البرز فردیس انتخابات ۱۴۰۰ البرز فردیس اخبار کنکور دوره انتخابات هیات اجرایی اعضای هیات ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۵۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان ، رئیس ستاد انتخابات خوزستان در این نشست گفت : تبلیغات نامزدها دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان باید در چارچوب قانون انجام شود .

ابوالحسن معماری افزود : در این نشست  ابهامات و سوالات  نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان در خصوص تبلیغات و مقررات انتخابات مورد بررسی قرار گرت .

همچنین در این نشست نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند .

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان برای تعیین نمایندگان دو نماینده حوزه انتخابیه آبادان و نماینده حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر در روز بیست و یکم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری