Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@03:05:39 GMT

زاینده رود جاری می‌شود/ زمانش معلوم نیست

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۶۱۵۶

زاینده رود جاری می‌شود/ زمانش معلوم نیست

اسفندیار امینی در ارتباط با اعتراضات اخیر کشاورزان اظهار داشت: در پی اعتراضات کشاورزان نسبت به اجرای قوانین و مصوبات مربوط به حقابه‌ها، دادستان اصفهان به این موضوع ورود کرده و وعده داد که در مدت یک ماه اجرای مصوبات بر زمین مانده را پیگیری خواهد کرد و با این وعده اعتراضات کشاورزان آرام گرفت.

وی با اشاره به جلسات کارگروه سازگاری با کم آبی ابیان کرد: تاکنون دو جلسه کارگروه تخصصی سازگاری با کم آبی با محوریت دادستانی و استانداری برگزار شده و تصمیماتی درباره تامین و توزیع آب در فرصت باقیمانده از سال زراعی و مواردی دیگر گرفته شده و قرار است به زودی این کمیته به صورت مشترک بین دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری برگزار و در مورد توزیع آب بین دو استان نیز تصمیم گیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان اصفهان از درنظر گرفتن 290 میلیون متر مکعب آب برای برای کشاورزان اصفهان خبر داد و افزود: مقرر شده که 290 میلیون متر مکعب آب برای کشاورزان شرق و غرب اصفهان، در زاینده‌رود رهاسازی شود که البته این موضوع نیازمند و مشروط بر آن است که برداشت‌ها و پمپاژهای بالادست به عنوان مثال پمپاژهای صنعت، کشاورزان چهارمحال و بختیاری و همچنین کشاورزان اصفهان را کنترل و نظارت کرد چرا که اگر این نظارت انجام نشود توزیع به مشکل بر خواهد خورد.

وی ادامه داد: البته در حال حاضر نظارت چندانی بر روی پمپاژهای بالادست وجود ندارد اما جلساتی برگزار شده و مقرر شده است که با مشارکت و استفاده از ظرفیت کشاورزان بر روی این برداشت‌ها نظارت انجام گیرد.

وی پیرامون زمان رهاسازی آب در زاینده رود یادآور شد: درباره زمان جاری شدن آب در زاینده رود هنوز تصمیم‌گیری نشده و باید اصناف کشاورزی شرق و غرب اصفهان جلسه‌ای با جهاد کشاورزی برگزار و زمان مناسبی را ارائه دهند و در این باره تصمیم‌گیری شود.

وی با گلایه از شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: در زمینه ساماندهی و نظارت کشاورزان بر رودخانه، مصوباتی که اجرای آن‌ها برعهده شرکت آب منطقه‌ای اصفهان بوده نیازمند اجرای سریع‌تر است ولی متاسفانه به صورت خیلی معمولی در حال طی مسیر و مراحل خود هستند؛ در این راستا ما از شرکت آب منطقه‌ای می خواهیم که اجرای این مصوبات را سرعت ببخشد.

47231

کد خبر 1511946

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: زاینده رود کم آبی خشکسالی محیط زیست زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۶۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود

محمد فرامرزی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به شعارهای جدید وزیر علوم مبنی بر اشتغال‌پذیری است، اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه‌ها نمی‌توانند رشته‌ای را راه اندازی کنند مگر اینکه پیوست اشتغال پذیری داشته باشند.

وی ادامه داد: به عبارتی هیچ رشته‌ای بدون تضمین شغلی نباید دایر شود و دانشگاه‌ها موظف هستند ک پیوست اشتغالپذیری دریافت کنند و دانشگاه اصفهان هم این موضوع را پیگیری می‌کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان خاطر نشان کرد: در حوزه پژوهش و فناوری به تازگی وزارت علوم بسته مهارت‌آموزی و اشتغال را به دانشگاه‌ها معرفی کرده است که شامل ۱۵ واحد درسی، کاربینی، کارآموزی، کارورزی، مهارت‌های نرم شغلی و کارآفرینی که دانشگاه موظف هستند در برنامه درسی با هدف بالا بردن مهارت‌ها قرار دهد.

وی افزود: در آذرماه سال گذشته در استان اصفهان کارگروهی به نام «پیاده سازی آمایش و طرح تحول آموزش عالی» شکل گرفت که متشکل از روؤسای دانشگاه‌ها بود و در دور اول راه‌اندازی سامانه‌ای رشته‌های تحصیلی، رشته‌هایی که سه سال پذیرش آنها کمتر از ۶۰ درصد ظرفیت اعلام شده در تحصیلات تکمیلی داشته باشند و رشته‌های کارشناسی که کمتر از ۴۰ درصد پذیرش داشته باشند توسط وزارتخانه تغییر پذیرش دادند.

فرامرزی با بیان اینکه در استان اصفهان نزدیک ۲۸ درصد رشته‌های کارشناسی ارشد موجودیت دارند، گفت: حدود ۲۷ رشته در سال ۱۴۰۳ حذف شده است. در دکتری ۱۰ درصد رشته ها تحقق پذیرش خوردند و ۲۸ درصد رشته در کارشناسی ارشد و ۳۰۰ کد رشته در کارشناسی دانشجو ندارد و استقبالی از سمت جامعه نمی‌شود و این توقف پذیرش یا کاهش ظرفیت از همه گروه‌ها بوده و گروه علوم انسانی بیشتر است.

کد خبر 6093318

دیگر خبرها

  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • اجرای طرح نظارت از تاکسی‌های سطح شهرکرد
  • توصیه دادستان کل کشور درباره نحوه اجرای «طرح نور» فراجا
  • نظارت میدانی بر اجرای عملیات حفاظتی قنوات شهرستان یزد
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد