Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@21:28:41 GMT

توجه ویژه وزارت کشور به مناطق محروم

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۶۴۶۶

توجه ویژه وزارت کشور به مناطق محروم

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به توجه ویژه وزارت کشور به مناطق محروم در قالب طرح توسعه ۳۱ شهرستان کمتر برخوردار گفت: با همکاری و همفکری مجلس و دولت، احکام مناسبی در قانون بودجه امسال برای تقویت مدیریت شهری و روستایی لحاظ شده است که تحقق آن نیازمند توجه مضاعف تمامی دستگاه ها و نهادهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا مهدی جمالی نژاد که ۱۵ اردیبهشت ماه در نشست بررسی مسایل و مشکلات عمرانی شهرستان‌های خانمیرزا و لردگان سخن می گفت، با بیان اینکه از استان چهارمحال و بختیاری دو شهرستان خانمیرزا و لردگان انتخاب شده است، در خصوص برنامه تقویت ۳۱ شهرستان کمتر برخوردار اظهارکرد: در این راستا و به منظور بهره گیری از ظرفیت‌های دستگاه های مرتبط و هم افزایی، همیاری و همکاری حداکثری تمامی دستگاه های مرتبط با این موضوع، تفاهم نامه های همکاری به منظور بهره گیری از ظرفیتهای دستگاه های مرتبط منعقد شده است و مسوولان استانی باید موضوعات مرتبط را پیگیری و مشکلات را برای برطرف شدن به وزارت کشور منعکس کنند.

وی با بیان اینکه مسوولان استانی و مدیریت شهری و روستایی باید زمینه حضور موثر بخش خصوصی، سازمان های مردم نهاد و خیرین در مبحث ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته را با هدف به کارگیری توانمندی های آنان در ایجاد و تقویت زیرساخت‌ها و اجرای برنامه های فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی را فراهم کنند، نسبت به افزایش ارتقای شاخص‌های توسعه‌یافتگی دو شهرستان لردگان و خانمیرزا و ارتقای شاخص‌های شهری و روستایی  این دو شهرستان ابراز امیدواری کرد.
 
جمالی نژاد در ادامه با اشاره به چالش‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از جمله این دو شهرستان، کاهش درآمدها را از مهمترین دغدغه‌های این دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: ردیف‌های اعتباری خوبی در بودجه امسال برای کمک به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در نظر گرفته شده که هم به صورت کمک‌های بلاعوض و هم به صورت تسهیلات است.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ادامه با اشاره به ابلاغ شیوه نامه جدید سرمایه گذاری شهرداری‌های کشور توسط وزیر کشور در اسفند ماه سال گذشته ابرازامیدواری کرد که این شیوه نامه راهگشای مناسبی برای ورود به عرصه مذاکره شهرداری با سرمایه گذاران باشد تا با نقش آفرینی در بهبود فرآیند سرمایه گذاری در شهرداری‌ها، سبب درآمد پایدار در شهرداری‌ها شود.

وی در عین حال تصریح کرد: دوران اتکای شهرداری و دهیاری به کمک های دولتی خاتمه یافته است و شهرداران و دهیاران در امور مربوط به حوزه های کاری خود باید خلاقیت و نوآوری به خرج دهند و ضرورت دارد شوراها و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها  با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و مشارکت فعال شهروندان و واگذاری قانونمند امور به مردم و بخش خصوصی امور را پیش ببرند.

جمالی‌نژاد در پایان گقت: امید می‌رود در کنار مساعدت‌ها شهرداری‌ها بتوانند با اقدامات خلاقانه و نوآورانه کارنامه قابل قبولی از خود نشان دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در این نشست نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری و فرماندار و شهرداران هم  ضمن بیان گزارش‌هایی از وضعیت این مناطق، مسایل و مشکلات و پیشنهادهای اجرایی خود را بیان کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت كشور مناطق محروم شهرداری ها و دهیاری ها دو شهرستان دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۶۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است

فرماندار اصفهان گفت: باتوجه به کثرت متعدد مسائل، شهرستان اصفهان برخوردار نیست و در این راستا شاهد اختصاص نامناسب بودجه به این شهرستان هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد علی احمدی بعد از ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست مشترک شورای اداری شهرستان و استان اصفهان اظهار کرد: امروز استاندار اصفهان به همراه معاونین خود در منطقه شرق اصفهان محدوده برآن شمالی و جنوبی و شهرهای زیار و قهجاورستان بود و از حلقه ترافیکی چهارم نیز بازدیدی را انجام دادند.

وی افزود: با توجه به کثرت مسائل شهرستان اصفهان سفرهای منطقه‌ای در دستور کار استاندار اصفهان قرار گرفت که امروز سومین سفر از سفر استاندار اصفهان به مناطق شرق اصفهان انجام‌شد و قطعاً سفر امروز استاندار اصفهان موجب امیدآفرینی بین مردم منطقه شرق اصفهان خواهد شد.

فرماندار اصفهان تاکید کرد: شهرستان اصفهان دارای ظرفیت‌های فراوانی است که این ظرفیت‌ها را در عرصه‌های مختلف شاهدیم، مضاعف بر نمونه‌ای از تمامی مشکلات استان اصفهان تعدادی مشکلات ویژه از جمله آلودگی هوا، ترافیک و تراکم جمعیت نیز در شهرستان اصفهان وجود دارد که نیازمند توجه ویژه‌ای است، یکی از مهمترین مشکلات این است که متأسفانه نسبت به شهرستان اصفهان نگاه یک شهرستان برخوردار وجود دارد.

وی افزود بعضاً به دلیل کثرت کار در ادارات کل برخی غفلت‌ها را در شهرستان اصفهان شاهدیم زیرا برخی از دستگاه‌ها نماینده‌ای در شهرستان ندارد، بر همین اساس این موضوعات نیازمند تدابیر ویژه‌ای است.

احمدی تاکید کرد: شهرستان اصفهان از ۸۲ روستا با یک بخشدار تشکیل شده است، در حالی که برخی از روستاهای این شهرستان به اندازه یک شهر جمعیت دارد، در این راستا توجه به ساختارهای اداری نیازمند توجه ویژه‌ای است. امروز سعی داریم اعلام کنیم که با توجه به کثرت متعدد مسائل، شهرستان اصفهان برخوردار نیست و در این راستا شاهد اختصاص نامناسب بودجه به این شهرستان هستیم.

کد خبر 747932

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان
  • سایبرتراک مناطق محروم! (عکس)
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است