Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه زیرساخت های خوبی در امر برگزاری انتخابات الکترونیک در کشور فراهم شده است؛ گفت: بیش از ۳۳ هزار صندوق الکترونیک در کشور استفاده می شود که تا الان بیش از ۲۵ هزار صندوق به روزرسانی شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم به  نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کشور در جریان بازدید از کارگاه آماده سازی تجهیزات الکترونیکی انتخابات کشور، با تشریح این موضوع که رویکرد وزارت کشور, متمرکز بر تقویت زیرساخت های الکترونیکی در امر خطیر برگزاری انتخابات است؛ گفت: امروز زیرساخت های الکترونیک خوب و قابل توجهی در کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک برقرار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به توافق صورت گرفته با هیئت نظارت مرکزی مجلس در خصوص برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در برخی کلانشهرها و شهرهای کشور، گفت: در انتخابات پیش روی شوراها در کلانشهرها به جز تهران، مراکز استان ها و تعدادی از شهرها از صندوق الکترونیک استفاده می شود.

عرف با بیان اینکه امروز از نزدیک در جریان آخرین وضعیت به روز رسانی دستگاههای صندوق الکترونیک قرار گرفته ایم، تشریح کرد: خوشبختانه روند کار مثبت و رو به جلو است.

جزئیات ابلاغیه جدید شورای نگهبان به وزارت کشور/ چه‌کسانی می‌توانند برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کنند؟

معاون وزیر کشور خاطر نشان کرد: بیش از 33 هزار صندوق الکترونیک در کشور استفاده می شود که تا الان بیش از 25 هزار صندوق به روزرسانی شده و امید داریم تا هفته آتی تمام دستگاهها تجهیز و آماده روز انتخابات شوند.

رییس ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از صحبت های خود از ارسال دستگاههای صندوق الکترونیک به استان ها طی هفته های آتی خبر داد و گفت: این دستگاهها از سوی استانداری ها در شهرستان ها توزیع می شود.

عرف همچنین گفت: امید داریم با این اقدام هم به بند 12 سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری عمل کرده باشیم و هم گامی به سوی الکترونیکی کردن کامل انتخابات در کشور برداشته باشیم.

رییس ستاد انتخابات کشور ابراز امیدواری کرد: به امید خدا با روند رو به جلوی موجود، در آینده ای نزدیک در همه مراکز استان ها و شهرستان ها انتخابات تمام الکترونیک برگزار می شود.

عرف در خصوص مراحل برگزاری انتخابات الکترونیکی و اینکه شامل مرحله صندوق رای گیری شامل این فرآیند می شود؛ گفت: در گذشته، بدون صندوق الکترونیک هم 24 مرحله از 25 مرحله کلی انتخابات را الکترونیکی برگزار کردیم و این موضوع در انتخابات اسفند ماه سال 98 هم انجام شد.

وی در این خصوص گفت: در مرحله قبلی، انتخابات الکترونیک از احراز هویت تا مرحله شمارش آرا و اعلام نتایج صورت گرفت و تنها مرحله باقی مانده، صندوق الکترونیک بود.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه با آمدن صندوق الکترونیک، دیگر همه مراحل، کاملا الکترونیکی است؛ گفت: با تلاش های صورت گرفته، هیات نظارت مرکزی با قرار گرفتن صندوق الکترونیک در برگزاری انتخابات شوراها موافقت کرد.

وی اضافه کرد: در دوره قبل در 139 شهر انتخابات الکترونیک صورت گرفته بود و در این دوره قرار بر این است که برگزاری انتخابات شوراها در کلان شهرها به جز تهران و تعدادی از مراکز استانها و شهرهای دیگر با صندوق الکترونیک انجام  گیرد که این امر باعث افزایش سرعت عمل در شمارش آرا و اعلام نتایج می شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد انتخابات وزارت کشور ستاد انتخابات وزارت کشور انتخابات تمام الکترونیک رییس ستاد انتخابات کشور انتخابات الکترونیک برگزاری انتخابات صندوق الکترونیک زیرساخت ها هزار صندوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۷۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات ۱۴۰۲ توسط ۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی استان تهران برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید ضیایی صبح شنبه در حاشیه مراسم تقدیر از مجریان برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که در فیروزکوه برگزار شد، ضمن گرامیداشت عملیات غرور آفرین «وعده صادق» با اشاره به حضور گسترده مردم به خصوص مردم ولایتمدار فیروزکوه در انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲ اظهار کرد: خداوند را شاکر هستیم که این حماسه بزرگ رقم خورد.

ضیایی با اشاره به کشیده شدن انتخابات در حوزه انتخابیه ورامین و تهران به دور دوم، گفت: خوشبختانه در دور اول، انتخابات با قوت و قدرت در همه حوزه‌ها برگزار شد و امیدوار هستیم که در مرحله دوم هم شاهد برگزاری انتخاباتی امن توأم با مشارکت حداکثری مردم باشیم.

مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران در خصوص برگزاری دور دوم انتخابات به صورت تمام الکترونیکی عنوان کرد: در مرحله دوم برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات اسلامشهر و پردیس انتخابات به صورت تمام الکترونیک و در حوزه‌های ورامین، قرچک و پیشوا انتخابات به طور نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات به صورت تمام الکترونیک موجب تسریع و تسهیل در فرآیند اخذ رأی و شمارش آرا می‌شود، افزود: امیدوار هستیم که در این خصوص با کسب تجربه‌ای مطلوب، برای برگزاری انتخابات‌های بعدی نیز از این امکان بهره مند شویم.

مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران در خصوص صحت انتخابات نیز اظهار کرد: صحت انتخابات در همه حوزه‌های انتخابیه استان تهران به تأیید شورای محترم نگهبان رسیده است.

ضیایی افزود: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۳۲ نفر در حوزه انتخابیه تهران برای ۱۶ کرسی و دو تن از نامزدها نیز برای رسیدن به یک کرسی مجلس در ورامین با هم رقابت خواهند کرد.

مدیر کل انتخابات استانداری تهران در پایان با بیان اینکه در دوره اول انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان تهران بیش از ۷۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی حضور داشتند، گفت: خداوند را شاکر هستیم که با وجود همه فشارها توانستیم انتخابات مرحله اول را طبق چهار مؤلفه مورد تاکید مقام معظم رهبری اعم از «امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت» برگزار کنیم و انشاالله برای دوره دوم نیز از تمام ظرفیت‌ها جهت برگزاری باشکوه انتخابات بهره خواهیم گرفت.

کد خبر 6089609

دیگر خبرها

  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان تهران انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در تهران انتخابات اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • انتخابات ۱۴۰۲ توسط ۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی استان تهران برگزار شد
  • زمانبندی تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • انتخابات مجلس در ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود
  • انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نیست