Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری این باره با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه عبادت و بندگی است، اظهار داشت: امیدوارم باقیمانده این ماه مبارک را به غفلت نگذرانیم و بیشتر با خدا ارتباط برقرار کنیم و استغفار و توبه و دعا را در این ماه مدنظر قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) توجه ویژه ای به ایتام، خانواده های بی سرپرست و افراد دربند و گرفتار داشت، افزود: بر اساس روایات وقتی کودکان یتیم کوفه به ملاقات حضرت می‌آمدند و ظرف شیر برایشان می‌آوردند، حضرت به اهل بیت خود توصیه می‌کردند که آن را به کسی که در بند شماست (ابن ملجم) بدهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصری بیان کرد: از این نکته در می‌یابیم که حضرت علی (ع) در همه دوران زندگی خود همواره به فکر کودکان یتیم، مستمندان، فقرا و افراد دربند و گرفتار بود و عمر خود را صرف خدمت به بندگان خدا کرد.

وی با اشاره به اینکه این سیره اهل بیت (ع) ماست، افزود: در این ماه که ماه رحمت الهی است، مومنان نباید از بندگان خدا، افراد بی‌سرپرست یا افرادی که سرپرست آنها در بند و گرفتاری است، غافل شوند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه سرپرست برخی خانواده‌ها به دلایل مختلف مالی در زندان به سر می‌برند، عنوان کرد: این افراد گرفتار هستند و امکانات کافی و حامی و پشتیبان ندارند در غیر این‌صورت به دلایل مالی گرفتار زندان نمی‌شدند.

وی ادامه داد: اهل خانه این افراد نیز در نبود آنها دچار مشکلات جدی به ویژه مشکلات مالی می‌شوند اما مومنان نباید نسبت به آنها بی‌تفاوت باشند.

ناصری با اشاره به روایاتی که در مورد همسایه نقل شده است، افزود: همه ما باید نسبت به همسایگان خود و مشکلات آنها احساس مسئولیت کرده و از آنها دستگیری کنیم.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که ستاد دیه و صدا و سیمای استان یزد برای آزادی زندانیان مالی جرائم غیرعمد انجام داده‌اند، اظهار داشت: گرچه مردم خود نیز اغلب با مشکلات مالی دست به گریبان هستند اما ارزشمند آن است در همین شرایط از برادر دینی خود دستگیری کنیم و با آزاد کردن یک زندانی، خانواده و فرزندان آن فرد را خوشحال کنیم.

ناصری تاکید کرد: آزاد کردن برادر مومن و رسیدگی به بندگان خدا از پاداش بسیاری برخوردار است و رضایت خدا را به دنبال دارد و این حرکتی ماندگار و توشه آخرت آنها خواهد بود.

امام جمعه یزد با اشاره به روایت روزه داری حضرت فاطمه و همسر و فرزندان ایشان و بخشیدن سه روز افطار خود به فقیر عنوان کرد: خدا برای این حرکت و ایثار آیه نازل و رضایت خود را از این انفاق اعلام کرد.

وی بیان کرد: چنین بخششی انسانیت انسان و روحیه والای معنوی انسان را می رساند و خداوند از بندگانی که چنین صفتی دارد، راضی است.

ناصری اظهار امیدواری کرد: همگان به هر نحو و با هر بضاعتی در امر مهم آزادسازی زندانیان مالی جرائم غیرعمد مشارکت کنند و در ماه مهمانی خدا، موجبات رضایت خداوند متعال را فراهم کنند تا خداوند خیر و برکت این ماه را به آنها ارزانی کند.

کد خبر 5205727

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد امام جمعه یزد محمدرضا ناصري ویروس کرونا شب قدر کرمانشاه عکس استانها شیوع کرونا ماه مبارك رمضان ماه رمضان ۱۴۰۰ آمار کرونا شب احیا بوشهر شب های قدر گرگان اردبیل سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۷۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به‌مناسبت پاسداشت روز معلم، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده با امام جمعه آباده و نماینده منتخب مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

امام جمعه آباده در این دیدار از استادان و معلمان به‌عنوان پرورش‌دهنده جوانان و نوجوانان یاد کرد و از آنان خواست این نسل آینده‌ساز را آگاه، بیدار، باایمان و بااخلاق رشد دهند و تعهد در قبال کشور را در وجود آنان نهادینه کنند.

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا دانا با بیان اینکه معلمی شغل انبیاء است، ادامه داد: معلمی موهبت بزرگ الهی تزکیه و تعلیم را نصیب معلمان گرانقدر کرده است.

وی با اشاره به نامگذاری ۱۲ اردیبهشت به‌عنوان روز معلم خاطرنشان کرد: این روز بزرگ مایه افتخار برای کسانی است که در جامعه از شأن والای معلمی برخوردارند.

امام جمعه آباده متذکر شد: اگر معلمی اهل تزکیه و علم‌آموزی نباشد، نمی‌تواند وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد و معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند و نیروی انسانی ارزش‌مدار تربیت و از همه ظرفیت‌های موجود در جامعه استفاده شود.

دانا با گرامیداشت یاد و خاطره اسوه عملی و چهره ماندگار عرصه تعلیم و تربیت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و شهدای معلم، فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به مجاهدان سنگر مقدس علم و دانش تبریک گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتصاب جدید مرکز جهاد کشاورزی بالانج
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • موافقت باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس با سقف هزینه؛ منچسترسیتی و منچستریونایتد مخالف!
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • جایزه‌ای به نام اکبر زنجانپور اهدا شود/آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟