Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:32:18 GMT

کیش بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال ارزش افزوده کسب کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۸۸۹۸

کیش بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال ارزش افزوده کسب کرد

به گزارش ایرنا، ناصر آخوندی روز پنجشنبه با اشاره به موقعیت ویژه منطقه آزاد کیش در ایجاد زیرساخت ها و تامین مالی طرح ها و پیشنهاد اصلاحیه بودجه مناطق آزاد اظهار داشت: این جزیره به عنوان منطقه آزاد، کل دارایی خود را از طریق املاک ، زمین و ساختمان و پروانه تامین می‌کند به همین دلیل هزاران میلیارد ریال دارایی باید از طریق مدیریتی اداره شود که جای آن در چارت سازمان خالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در این راستا اصلاح ساختار چارت سازمان هفت ماه پیش به دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتتصادی ارسال شده که در آن راه اندازی مدیریت زمین و مستغلات خالی و مغفول مانده از جمله موارد اشاره شده است.

معاون توسعه و مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش تهاتر را از روش های پنج گانه تامین مالی اعلام کرد و گفت: اخیرا ۱۱ مورد تهاتر در این سازمان انجام شده که سرمایه گذاران زمین تجاری، مسکونی، خدمات یا هتلی را گرفته و به سازمان بدهکار بودند که  طبق تهاترهای انجام شده با بدهکاران در مجموع ۵۱۰ میلیارد رسال در قالب املاک به تفکیک کاربری دریافت شد.

وی اضافه کرد: در این راستا ۴۱ هزار و ۸۱۸ مترمربع تهاتر با ۳۳۳ ملک انجام شد که مبلغی بابت تسویه حساب ها هزینه شده و از این رقم ۳۸ هزار و ۱۶۴ متر مربع باقیمانده که با برآورد نرخ روز، این باقیمانده تهاتر ۱۵ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال ارزش افزوده ایجاد کرده است.

آخوندی استفاده از این روش ها را جایگزینی مناسب برای دریافت پول نقد اعلام کرد و افزود: این روشی مناسب در مناطق آزاد است و باید اصلاحیه ای در شیوه نامه ها داشته باشیم که طلب ها تنها منوط به دریافت پول نقد نباشد.

وی یادآور شد: برای سال ۱۴۰۰ نزدیک به پنج هزار میلیارد ریال مجوز برای خرید ۲ فروند هواپیما اخذ شده که برای تحقق این برنامه از طریق اوراق منفعه اقدام شده و تحقق کامل آن نیازمند تامین ۶ هزار میلیارد ریال دیگر است که باید در اسرع وقت رسیدگی شود.

آخوندی در خصوص سودآوری شرکت‌های تابعه سازمان در سال گذشته گفت: شرکت سرمایه گذاری هشت هزار میلیارد ریال و شرکت عمران، آب و خدمات نیز یک هزار میلیارد ریال سودآوری داشته است اما سایر شرکت‌ها به لحاظ شیوع کرونا و شرایط خاص به وجود آمده اندک زیانی را متحمل شده اند.

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است و سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان نماینده دولت ماموریت دارد این منطقه به محیطی امن، آرام و پاک، برترین مقصد گردشگری برای خانواده ها، قطب علمی آموزشی تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره گیری از فن آوری های نوین و مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس تبدیل شود.

ماموریت این سازمان بر اساس طرح جامع ۲۰ ساله مصوب سال  ۱۳۷۲ آغاز شده و حضور سالانه حدود ۲ میلیون گردشگر داخلی و خارجی و سرمایه گذاران متعدد از نشانه های تحقق این طرح است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

برچسب‌ها کیش سازمان منطقه آزاد کیش هرمزگان ناصر آخوندی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش سازمان منطقه آزاد کیش هرمزگان کیش سازمان منطقه آزاد کیش هرمزگان ناصر آخوندی اخبار کنکور هزار میلیارد ریال منطقه آزاد کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۸۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم با انتصاب مدیران پروازی

مدیرکل بازرسی استانداری بوشهر گفت: بر‌اساس بررسی که از سازمان منطقه آزاد بوشهر شده متوجه شدیم علاوه بر مدیر اجرایی، کارشناسان این مجموعه نیز پروازی هستند که این مسئله دهن‌کجی به مردم استان بوشهر محسوب می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، صادق بوستانی صبح امروز در حاشیه بازدید سرزده از سازمان منطقه آزاد بوشهر، اظهار داشت: بر اساس گزارشات متعدد واصل شده به دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقى استانداری بوشهر متأسفانه شاهد حضور تیم پروازی در سازمان منطقه آزاد بوشهر هستیم.

مدیرکل بازرسی استانداری بوشهر با بیان اینکه شناسایی مدیران پروازی با توجه به مأموریت معاونت اجرایی رئیس جمهور صورت می‌گیرد، گفت: بر‌اساس بررسی که از سازمان منطقه آزاد بوشهر شده متوجه شدیم علاوه بر مدیر اجرایی، کارشناسان این مجموعه نیز پروازی هستند که این مسئله دهن‌کجی به مردم استان بوشهر محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: برخی از مدیران پروازی هر چند ماه یک بار و بعضاً در هر ماه به مدت بسیار کوتاهی در محل کار حضور پیدا می‌کنند که همین مسئله باعث آسیب به مجموعه و عقب‌ماندگی در برنامه‌ها می‌شود.

مدیرکل بازرسی استانداری بوشهر افزود: وجود مدیران پروازی باعث رکود در فعالیت‌های سازمانی و تحمیل هزینه‌های سنگین مالی می‌شود.

بوستانی خاطر نشان کرد: در اسرع وقت مکاتبات لازم با معاون اجرایی رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور صورت خواهد گرفت و انتظار این است با توجه به تأکیدات رئیس جمهور مدیران پروازی ناکارآمد در سایر دستگاه‌ها و صنایع استان را شناسایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم؟!
  • تجهیز ۲۴ آزاد راه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم با انتصاب مدیران پروازی