Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسانس ها منشاء گیاهی دارند و طی فرآیندی از گیاهان استخراج می گردند. عطر و بوی قدرتمند اسانس ها ناشی از ترکیب مواد مختلفی است که به آن عطرمایه گفته می شود.

 به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، اسانس ها منشاء گیاهی دارند و طی فرآیندی از گیاهان استخراج می گردند. عطر و بوی قدرتمند اسانس ها ناشی از ترکیب مواد مختلفی است که به آن عطرمایه گفته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسانس ها با عطر و بوی خاص خود می توانند برای افراد خاطره انگیز باشند به همین دلیل صاحبان صنایع در تلاش هستند محصولات خود را با رایحه ای ویژه به بازار عرضه کنند.

اسانس ها را می توان از عطر و طعم واقعی و متنوع از میوه ها مانند (پرتقال، توت فرنگی، لیمو، بلوبری و…)، مغزها (گردو، پسته، بادام و…) و دانه ها (هل، قهوه، کاپوچینو و…) گرفت.

شرکت سورن شیمی تامین کننده اسانس محلول در آب و روغن در مشهد می باشد که سمیت ندارد. جهت دریافت قیمت اسانس ها در رایحه های مختلف با ما تماس بگیرید.

انواع اسانس

به طور کلی اسانس ها با توجه به استفاده ای که دارند به ۳ نوع تقسیم می شوند:

اسانس های محلول در آب :در این نوع اسانس ها امکان تغییر در خصوصیات ترکیب روغن های اساسی با مواد افزودنی وجود دارد. این مواد افزودنی می تواند خصوصیاتی مثل ویسکوزیته و یا کشش سطح روغن را کاهش می دهد و موجب می شود به راحتی با آب ترکیب گردد.  الکل برای ایجاد حلالیت در آب روغنهای اساسی مورد استفاده قرار می گیرد در حالی که برخی دیگر از امولسیفایرهای سنتز شده استفاده می کنند. از آنجا که محتوای روغنهای اساسی در داخل به دلیل حداکثر حلالیت حاصل از مواد افزودنی با اکثر محتوای آب، معمولاً بسیار کم خواهد بود، معمولا بیشتر اسانس هایی که «محلول در آب» نامید می شوند نیاز به افزودن اسانس مصنوعی دارند و باعث افزایش رایحه می شوند. به همین دلیل است که آنها در بطری های بزرگ با قیمت کم می فروشند.

هیدروسل یک محلول در آب واقعی است. این هیدروسیل ها از تقطیر بخار مواد گیاهی به دست می آید. تقطیر اسانس ها موجب می شود بخار با فشار از بافت گیاهی عبور کند تا روغنها استخراج شوند. با متراکم شدن بخار و روغن اسانس از مخلوط آب جدا می شود و محصول نهایی هیدروسیل است.

اسانس های محلول در الکل: اسانس ها با اتانول ترکیب می شوند و به شکل الکل در میآیند که خاصیت آنتی اکسیدان، ضد باکتری و سایر فعالیت های بیولوژیکی می باشد.

اسانس های محلول در روغن: اسانس های روغنی و اولئورزین ها، اسانس های مهمی هستند که از گیاهان استخراج می شوند. روغن های فرار هیچ وابستگی به روغن های خوراکی نداشته و شامل استرهای گلیسرول نمی شوند. این مدل اسانس محلول در حلال های آلی بوده و در اب نامحلول است. کاربرد این نوع اسانس ها در بهبود عطر و رایحه مواد غذایی است. اسانس های روغنی را می توان از قسمت هایی مثل برگ ها، گل ها، بوته ها، شاخه ها یا پوست به صورت مایع استخراج می شوند. روش استخراج آن بیشتر از طریق تقطیر با بخار است اما می توان از استخراج CO2 یا پرس سرد نیز به دست آید.

اسانس روغنی بیشتر در طعم دهنده ها، عطر سازی و مواد آرایشی و در مکمل های غذایی و صنایع غذایی کاربرد دارد.

اسانس صنعتی

سلیقه بویایی افراد متفاوت است به همین دلیل در صنایع مختلف، محصولاتی مطابق سلیقه های بویایی مختلف تولید می گردد.

صنعت تولید عطر و ادکلن بزرگ ترین مصرف کننده اسانس صنعتی است. محصولاتی مانند خوشبو کننده های صنعتی و ادکلن ها و پرفیوم ها و حتی پلاستیک ها و... در مراحل مختلف تولید با اسانس های صنعتی ترکیب می شوند. صنعت تولید شوینده استفاده وسیعی  از اسانس ها دارد.

اسانس مواد شوینده

اسانس مواد شوینده ترکیبات شیمیایی با ساختار آلی هستند که در دسته ترکیبات و محصولات طبیعی قرار می گیرند. اسانس ها موجب ایجاد رایحه و بوی خوش در محصولات شوینده صنعتی یا خانگی می گردند. برای شوینده های لباس مایع ظرفشویی و شوینده دست و صورت، انواع اسانس با ساختار مختلف به کار می‌رود. اصلی ترین هدف استفاده از اسانس در مواد شوینده، ایجاد بوی تازه و خوشایند در محصول است.

در واقع شوینده ها و تمیز کننده های  بدون اسانس مواد شوینده، محلول های شیمیایی و معمولی هستند که شاید بوی نامطبوع آن شما را آزرده کند.

 اسانس های شوینده شامل موارد زیر هستند:

اسانس میوه : اسانس ها طعم های متنوعی دارند و معروف ترین آن ها اسانس هایی است که از میوه ها استخراج می شود. اسانس خوراکی سیب، اسانس خوراکی پرتقال و اسانس خوراکی نعناع و لیمو پر طرفدارترین اسانس های میوه ای هستند. کاربرد اسانس های خوراکی در قهوه و چای، کیک و کلوچه، شیرینی و شکلات بسیار رایج است.

اسانس گل: این اسانس از گلبرگ گیاهان استخراج می گردد و در برخی موارد کاربرد رایحه درمانی دارد. مثلا  گلاب از گل محمدی حاصل می گردد. انواع اسانس حاصل از این گل در رفع مواردی نظیر افسردگی، بی خوابی، فشار روحی، خشکی، پیری و حساسیت پوست، التیام زخم های پوستی و رگ به رگ شدن و عفونت های ویروسی و باکتریایی موثر است. مواردی همچون اسطوخودوس، رز، شمعدانی، رزماری، چای و کندر گیاهانی هستند که می توان از آن ها اسانس گل استخراج کرد.

اسانس عطری: کاربرد اسانس عطری در تهیه عطر و ادکلن است. قسمت پارافینی موجود در عطرها را اسانس تشکیل می دهد. که از مواد شیمیایی در تقلید از رایحه های مختلف تولید شده است. اسانس غلظت لازم را ندارد و هزینه کمی دارد. اسانس ها را طوری می سازند که در مقابل عطر قابل تشخیص نباشد ولی کاملا مشابه آن هاست. اسانس آرایشی و بهداشتی

بسیاری از لوازم ارایشی و بهداشتی به دلیل رایحه خوبی که دارند پرطرفدار می شوند و چنانچه حاوی اسانس آرایشی بهداشتی خوشایندی نباشند شاید افراد آن را خریداری نکنند. ترکیبات پایه لوازم ارایشی بوی بدی دارد که به کمک اسانس ها از بین می رود. تأثیر بر سیستم عصبی و ایجاد احساس آرامش حس مثبتی را در اثر استفاده از محصول ایجاد کنند.

اسانس خوراکی

اسانس های خوراکی در مواد غذایی مثل نوشیدنی ها ، بستنی ها ، شکلات، روغن، انواع نان و پیراشکی، انواع ژله و پاستیل و دیگر محصولات طعم دار به کار می رود.

ده ها اسانس وجود دارد كه به طور كلی برای مصرف انسان بی خطر شناخته می شوند. این اسانس ها از جمله آدامس گرفته تا نوشابه، آب نبات و غیره در همه موارد گنجانده شده است. از تسکین دهنده سیستم گوارشی گرفته تا افزایش ایمنی، ادعاهای زیادی در مورد مصرف آن وجود دارد. گرچه اسانس ها ممکن است یک معجزه آسا نباشند، اما مطمئناً می توانند سلامتی و احساس خوب بودن را تقویت کنند.

تمام اسانس های ذکر شده در اینجا دارای درجه غذایی هستند. برای خرید، لطفا به لیست محصولات اسانس فوق العاده قوی ما مراجعه کنید، که از جمله آن ها می توان به اسانس رازیانه، اسانس شوید، اسانس هل، اسانس پسته، اسانس زیره، اسانس نعنا فلفلی، اسانس لیمو، اسانس علف لیمو، اسانس سیر، اسانس پونه کوهی، اسانس ترخون، اسانس پرتقال، اسانس زنیان اشاره کرد.

اسانس های سورن شیمی برای عرضه به بازارهای صنایع شوینده، آرایشی بهداشتی، صنایع غذایی، صنایع عطر سازی و همچنین گیاهان دارویی و عطاری ها تولید می گردد.

چنانچه در هر یک از حوزه های فوق الذکر فعالیت دارید، می توانید انواع اسانس موجود در شرکت سورن شیمی را در میان محصولات برگزینید و برای خرید آن با سایت ما به آدرس https://sorenchem.com/ ارتباط بر قرار کنید و از بالاترین کیفیت این اسانس ها نهایت استفاده را ببرید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اسانس گیاهی داروهای گیاهی انواع اسانس گیاهان استخراج اسانس خوراکی مواد شوینده انواع اسانس محلول در آب اسانس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۹۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان

به گزارش خبرنگار مهر، سینا بنی اسد، صبح جمعه در تشریح جزئیات این خبر به خبرنگاران گفت: پس از انجام یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخص شد یک شبکه توزیع مواد مخدر صنعتی به سرکردگی یک زن و شوهر اقدام به تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه می‌نمایند.

وی با بیان اینکه بلافاصله دستورات قضائی لازم جهت دستگیری اعضای این باند صادر گردید افزود: سرانجام در یک عملیات هماهنگ، نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان پس از اخذ دستورات قضائی با ورود به کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در حاشیه شهر ماهان، موفق به کشف و ضبط بیش از کشف ۳۶ کیلو مواد مخدر شامل شیشه، هروئین و بیش از ۵۰ کیلوگرم پیش سازهای مواد مخدر صنعتی از سوداگران مرگ شدند.

بنی اسد، ارزش ریالی مواد مخدر کشف شده در این عملیات را بیش از ۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه یک واحد منزل مسکونی پلمب و دو متهم بازداشت و دستورات قضائی لازم جهت دستگیری سایر اعضای این باند که شناسایی شده‌اند صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق ماده ۸ قانون مبارزه با مواد مخدر مجازات‌های سنگینی در انتظار سوداگران مرگ وجود دارد، گفت: عزم دستگاه قضائی در برخورد با سوداگران مرگ مرتبط با مواد مخدر جدی است و به تولیدکنندگان و فروشندگان مواد مخدر هشدار می‌دهیم که هیچ گونه اغماضی در برخورد با این جرایم وجود ندارد.

دادستان شهر ماهان با اشاره به اینکه با همکاری مردم و سایر نهادهای مسئول، تلاش برای پاکسازی جامعه از آلودگی مواد مخدر دوچندان خواهد شد افزود: از تمامی شهروندان می‌خواهیم که در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک، بدون تردید موضوع را با پلیس در میان بگذارند.

کد خبر 6088926

دیگر خبرها

  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • چگونه شریف در محله تاریخی طرشت ستاره خاورمیانه شد؟
  • متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد