Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@21:28:31 GMT

اتحادیه اروپا: بازگشت امارت طالبان غیرقابل پذیرش است

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۰۱۴۲

اتحادیه اروپا: بازگشت امارت طالبان غیرقابل پذیرش است

نماینده اتحادیه اروپا ضمن غیرقابل پذیرش خواندن بازگشت امارت طالبان بر ادامه همکاری‌های سیاسی این اتحادیه با افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی تاکید کرد.

به گزارش مشرق، «گانر ویگند» رئیس بخش اروپای جنوبی، قفقاز جنوبی و آسیای مرکزی اداره سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «میرویس ناب» معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان در یک تماس ویدئویی درباره آخرین تحولات سیاسی و امنیتی، روند صلح و چگونگی روابط میان افغانستان و اتحادیه اروپا پس از خروج نیروهای حمایت قاطع از افغانستان بحث و تبادل‌نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: رسانه افغان از مذاکرات جدید میان طالبان و آمریکا خبر داد

در این تماس، معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان ضمن تاکید ایجاد سازوکارهای جدید برای ادامه همکاری‌ها میان افغانستان و اتحادیه اروپا پس از خروج نیروهای خارجی، افزایش حملات طالبان را نقض آشکار توافقنامه دوحه دانست و اظهار داشت که طالبان برای کسب قدرت از طریق جنگ تلاش می‌کند.

ویگند با اشاره به اظهارات ناب تاکید کرد که بازگشت امارت طالبان برای افغانستان و کشورهای منطقه غیر قابل قبول است و  با تاکید بر حفظ ارزش‌های دموکراتیک، از حضور نمایندگی سیاسی این اتحادیه در کابل پس از خروج نیروهای حمایت قاطع اطمینان داد.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا در ادامه نیز اجرایی شدن تعهدات متقابل افغانستان و جامعه جهانی در کنفرانس ژنو برای افغانستان را که در آن بر آتش‌بس سراسری، حمایت از روند صلح، حفظ ارزش‌های دموکراتیک و حضور معنی‌دار زنان در روند صلح تاکید شده بود را بهترین گزینه برای پایان دادن به بحران فعلی افغانستان دانست.

اتحادیه اروپا پیش از این نیز بارها تاکید کرده است که تلاش برای احیای امارت اسلامی در افغانستان بر کمک‌ها به این کشور تاثیر خواهد گذاشت و درصورت بازگشت امارت این کمک‌ها متوقف خواهد شد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فایل صوتی ظریف اتحادیه اروپا طالبان افغانستان پس از خروج نیروهای اتحادیه اروپا بازگشت امارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۰۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند

دفتر کاپ گفته است که افغانستان در معرض یک «چرخه معیوب درگیری» قرار خواهد گرفت و تغییرات اقلیمی به عنوان یک تهدید چند برابر عمل می‌کند.

نشریه دیپلمات آسیا به نقل از دفتر کاپ اعلام کرد انزوای جهانی افغانستان و ناتوانی طالبان سبب ایجاد نگرانی‌ها مبنی بر گسترش بحران اقلیمی این کشور به منطقه و فراتر از آن شده است.

به گفته این نهاد، یکی از تأتیرات منفی به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان، بازماندن این کشور از نشست‌های جهانی تغییرات اقلیمی، به‌شمول نشست‌های صندوق آب‌وهوای سبز (GCF) است.

بربنیاد این گزارش، افغانستان تنها می‌تواند ۴۰ درصد از برق مورد نیاز خود را تأمین کند که این تولید ناکافی، سبب مودجودیت حدود شش ساعت برق در مراکز صحی کشور شده است.

گفتنی است که افغانستان افزون بر بحران‌ سیاسی و اقتصادی با بحران تغییرات اقلیمی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

کاهش آب‌های زیرزمینی، سرازیرشدن سیلاب‌های ویران‌گر، بالا رفتن درجه حرارت، کاهش بارندگی، باران‌های بی‌موقع و تغییر رطوبت هوا از نشانه‌های تغییر اقلیم در افغانستان خوانده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به «رفح» غیر قابل قبول است
  • فون درلاین: حمله اسرائیل به رفح غیرقابل قبول است
  • وزیر کشور: دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • رئیس کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به رفح کاملا غیرقابل قبول است
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد