Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزیر امور خارجه آلمان از شرکت کنندگان در روند صلح لیبی خواست تا در چارچوب نشست ۲۰۲۰ برلین باقی بمانند و به تعهدات خود عمل کنند.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در یک جلسه توجیهی در برلین با چاووش اوغلو، همتای ترک خود گفت: ما باید بدانیم که توسعه لیبی هنوز هم شکننده است و به همین دلیل از همه کشور‌ها می‌خواهیم به تعهدات پذیرفته شده در کنفرانس برلین درباره لیبی ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه نیرو‌های خارجی باید از لیبی خارج شوند و شرایط برای انتخابات  در این کشور محیا شود تا شاهد صلح و پاکسازی این کشور باشیم.

شبکه تلویزیونی الجزیره نوشت یک هیئت بلندپایه نظامی از ترکیه برای دومین بار ظرف کمتر از یک سال وارد طرابلس شد.

آنچه به طور رسمی اعلام شد آن است که این هیئت برای تقویت همکاری امنیتی، نظامی و سیاسی میان مقامات دو کشور به این کشور آمده است. اما بیانیه مشترک وزیران امور خارجه دو کشور نشان داد اختلافات و تفاوت‌هایی در دیدگاه‌های دو طرف درباره باقی ماندن نیرو‌های خارجی در خاک لیبی یا خروج آن‌ها از این کشور وجود دارد.

طرف لیبیایی، نیرو‌های ترکیه در لیبی را نیروی خارجی می‌داند، ولی هنوز موضع خود را در خصوص باقی ماندن این نیرو‌ها در خاک لیبی روشن نکرده است. این در حالی است که طرف ترکیه‌ای با یکسان فرض شدن نیرو‌های این کشور با آنچه گروه‌های مسلح غیرقانونی حامی طرف‌های دیگر و در راس آن‌ها سرلشکر بازنشسته خلیفه حفتر توصیف کرد، مخالف است.

در ژانویه سال ۲۰۲۰، یک کنفرانس بین‌المللی با حضور روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا، ترکیه و مصر در برلین برگزار شد تا درگیری مسلحانه بین جناح‌های سیاسی درباره لیبی را حل کند. طرفین با آتش‌بس و عدم درگیر شدن اشخاص ثالث در درگیری موافقت کردند.

جنگ داخلی بین جناح‌های سیاسی رقیب لیبی تقریبا یک دهه طول کشیده بود تا این‌که آن‌ها در اکتبر گذشته در ژنو موفق به مذاکره در مورد آتش‌بس تحت حمایت سازمان ملل شدند. در اوایل فوریه، دور مذاکرات درون لیبی به میزبانی سوئیس منجر به انتخاب دولت موقت وحدت ملی شد که تا انتخابات عمومی که قرار است در ۲۴ دسامبر برگزار شود، مسئولیت آن را بر عهده خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگ لیبی هایکو ماس مولود چاووش اوغلو خلیفه حفتر تحولات لیبی نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۰۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات

مدیرعامل شرکت توانیر از امکان صادرات برق ایران به اروپا از طریق ترکیه با مشارکت شرکتهای بخش خصوصی فعال در بازارهای برق منطقه ای در ٨ ماه عادی سال خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: ما مرز مشترکی با اروپا نداریم، اما از طریق یک پست پیشرفته (بک تو بک) از طریق ترکیه تا 600 مگاوات امکان تبادل انرژی با اروپا وجود دارد.

وی افزود: در این خصوص پروتکل و توافقنامه ای بین شرکت مدیریت شبکه برق ایران و طرف ترکیه ای امضا شده که بر اساس آن پروتکلهای فنی تنظیم شده تا طرح شکل اجرایی به خود گرفته و  به نحو مطلوبی انجام شود. درمجموع برنامه این است که ابتدا برق به ترکیه و بعد از طریق این کشور به کشورهای اروپایی  صادر و به همین طریق از اروپا به ترکیه و سپس به ایران وارد شود.

رجبی مشهدی اضافه کرد: آن چه به لحاظ مطالعاتی بررسی شده این است که ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار تا ٣ هزار مگاوات وجود دارد، اما از طریق خطوط جدید که در برنامه های آینده مدنظر داریم، امکان تبادل برق با این کشورها تا ٥ هزار مگاوات قابل افزایش است.

وی با تاکید بر این که تبادل برق با کشورهای همجوار حتی می تواند به رفع ناترازی برق در فصل گرم سال از طریق واردات نیز کمک کند،

سخنگوی صنعت برق در همین زمینه خاطرنشان کرد: در چهار ماه گرم سال ما مشکل ناترازی برق داریم، اما در ٨ ماه باقیمانده امکان صادرات فراهم است، قطعا این تبادل برق کمک می کند که ناترازی را هم در تابستان برطرف کنیم یعنی در تابستان برق وارد کنیم و در دوره هایی که کمبود نداریم برق را صادر کنیم، پس اتفاقا تبادل و صادرات برق می تواند کمک کند که ناترازی را به حداقل برسانیم.

مدیرعامل شرکت توانیر در پایان از فراهم بودن امکان صادرات برق سرمایه گذاران بخش خصوصی از مسیرهای انتقال برق موجود تا سقف 300 مگاوات (50 مگاوات به افغانستان، 50 مگاوات به پاکستان، 100 مگاوات به عراق و 100 مگاوات به ترکیه) خبر داد و تصریح کرد: سرمایه گذاران می توانند ٨ ماه برقشان را به این کشورها صادر  و در ٤ ماه گرم سال نیز به داخل عرضه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • فیلم/ یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • تعهدات وزارت نفت در بخش درمان بوشهر نیازمند بازنگری جدی است
  • متلاشی شدن ۴۵۴ باند تبهکاری در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته
  • اعزام «ناوگان آزادی ۲» به نوار غزه به دلیل تاخیر در روند کار به تعویق افتاد
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد