Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم حوزه انتخابیه زابل در مجلس شورای اسلامی گفت:با تصویب منطقه آزاد سیستان در مجمع تشخیص مصلحت با حضور سران سه قوه، از روز گذشته منطقه آزاد سیستان دارای شناسنامه شد.

او  تصریح کرد: منطقه آزاد تجاری – صنعتی سیستان تازه متولد و دارای شناسنامه شد و از این پس ایران و جهان از مزیت ها، ظرفیت ها و توانمندی‌های آن می توانند استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: مناطق آزاد چابهار و سیستان مکمل یکدیگر هستند و علاوه برآن کشور افغانستان نیز علاقه‌مند به راه اندازی منطقه آزاد در ولایت نیمروز آن کشور است که یک اتفاق تاریخی در شرق کشور رخ می دهد.

او  در رابطه با چگونگی تصویب منطقه آزاد سیستان گفت: منطقه آزاد سیستان در ورود به مجلس نهم رد و در بدو ورود به مجلس دهم این موضوع را با جدیت دنبال کردم و در آنجا کارگروهی شکل گرفت اما به سبب ایراداتی این لایحه به مجلس و شورای نگهبان رفت و برگشت داده شد.

دهمرده ادامه داد: در اردیبهشت سال گذشته و پایان کار مجلس دهم از رئیس مجلس خواسته شد تا دوباره رای گیری شود و این لایحه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شود که مجلس به آن رای داد و در خرداد ۹۹ جلسه مجمع تشکیل و اعضا متاسفانه آن را رد کردند که در آن جلسه از اعضا فرصت چند دقیقه ای درخواست شد و در آنجا از لایحه منطقه آزاد دفاع و پیشنهاد جدیدی ارائه شد.

او  تصریح کرد: در آن جلسه درخواست شد که لوایح پیشنهادی مناطق آزاد کشور به صورت جداگانه بررسی و هر کدام که شرایطش را داشت تصویب شود نه اینکه همه را قبول و یا همه را رد کنید که این پیشنهاد پذیرفته شد.

نماینده مردم شهرستانهای زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز گفت: آقای هاشم بیگی از طرف مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی لوایح مناطق آزاد کشور را بر عهده داشت که در آنجا گفت که همه مناطق آزاد ایران به دکتر دهمرده مدیون هستند چرا که اگر ایشان نبودند مجمع جمع بندی می کرد و اولین بار است که مجمع از مصوبه عدول می کند.

دهمرده در رابطه با وحدت ۲ نماینده سیستان در پیگیری مسائل و مشکلات مردم منطقه سیستان اظهارداشت: با هیچ عنصری در کره زمین مشکل ندارم و با هر کسی که بخواهد خدمت کند کنارش هستم.

 با رأی اعضا مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی مهران در استان ایلام، سیستان در استان سیستان و بلوچستان، بانه ـ مریوان در استان کردستان، بوشهر در استان بوشهر، قصر شیرین در استان کرمانشاه، اردبیل در استان اردبیل و اینچه برون در استان گلستان به تصویب رسید.

انتهای پیام/.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده مجلس شورای اسلامی منطقه آزاد سیستان منطقه آزاد سیستان مجمع تشخیص مصلحت مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۰۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان

به گزارش ایرنا از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی ادامه داد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

به گزارش ایرنا، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد. در پی این اعلان قرمز، استانداری سیستان و بلوچستان به همه دستگاه‌های این استان اعلام آماده‌باش کرد؛ استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به همه دستگاه‌های امدادرسان و عضو ستاد مدیریت بحران استان دستور داد تا همه امکانات خود را بسیج کنند.

دیگر خبرها

  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • انتظار جامعه از روانشناسان و مشاوران تشخیص درست مسائل هویتی است
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • تجارت آزاد با پاکستان در انتظار پاسخ طرف پاکستانی/ واردات گوشت گرم از آفریقا
  • تجارت آزاد با اوراسیا در انتظار مصوبه مجلس/ واردات گوشت از آفریقا
  • کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی