Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@00:04:26 GMT

بایدن: پاکستان نقش مهمی در آینده افغانستان دارد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۱۱۴۵

بایدن: پاکستان نقش مهمی در آینده افغانستان دارد

درحالی که مقامات افغان پاکستان را به ایفای نقش منفی در افغانستان متهم می‌کنند، بایدن گفت اسلام‌آباد در آینده نقش مهمی را در روند صلح افغانستان ایفا می‌کند.

به گزارش مشرق، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به مناسب تکمیل یکصدمین روز ریاستش در کاخ سفید در گفت‌وگو با رهبران حزب دموکرات با اشاره به روند صلح افغانستان گفت که نقش پاکستان برای پایان دادن به جنگ افغانستان و کار بر روی یک توافق صلح مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: اعلام حمایت کامل بایدن از عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی

به گزارش «جئو نیوز»، بایدن به «طاهر جاوید» عضو ارشد پاکستانی الاصل حزب دموکرات گفت که اسلام‌آباد در آینده نیز نقش مهمی را در روند صلح افغانستان ایفا خواهد کرد.

این در حالی است که «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز در سفرهای متعدد با مقامات نظامی و سیاسی پاکستان درباره روند صلح افغانستان رایزنی کرده بود.

پس از اعلام جدول زمانی بایدن برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، اشرف غنی در سخنانی با درخواست از پاکستان برای ایفای نقش مثبت در افغانستان گفت: اگر افغانستان ناامن باشد، پاکستان نیز آرام نخواهد بود و اگر آن کشور آسایش افغانستان را بخواهد آنها نیز آسایش خواهند داشت.

وی همچنین تاکید کرد: اکنون انتخاب دوستی و دشمنی در دست شما است، در صورتی که پاکستان دوستی را انتخاب کند، افغانستان آماده است که با افزایش همکاری کشورهای منطقه و جهان، با پاکستان همکاری نماید.

گفتنی است که بایدن از زمان آغاز ریاست جمهوری‌اش تاکنون بطور رسمی با مقامات پاکستانی تماس نداشته است اما پیش از این پیروزی در انتخابات در یک مناظره درون حزبی گفته بود که آمریکا نیازی به حضور نظامی در افغانستان ندارد و پیشنهاد داده بود که تا پایگاه‌هایی در پاکستان ایجاد شود تا از آنجا با تهدیدات تروریسم در افغانستان مقابله شود.

اخیراً نیز «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان اظهارداشت که اگر توافق سیاسی بین طالبان و دولت و سیاسیون افغان صورت نگیرد احتمال آغاز یک جنگ داخلی دیگر در افغانستان وجود دارد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فایل صوتی ظریف جو بایدن پاکستان افغانستان روند صلح افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۱۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ایران و پاکستان چقدر است؟ | جزئیات تجارت ایران و پاکستان را ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس آمارهای رسمی، تجارت ایران و پاکستان در شرایطی تقریبا پایاپا در حال رشد است و بر اساس ظرفیت های دو کشور، برای رساندن رقم تجارت دو جانبه به 5 میلیارد دلار برنامه ریزی شده است.

کد خبر 849423 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ایران و پاکستان تجارت خارجی پاکستان

دیگر خبرها

  • تجارت ایران و پاکستان چقدر است؟ | جزئیات تجارت ایران و پاکستان را ببینید
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • اسرائیل در روند کمک‌های بشردوستانه اخلال ایجاد می‌کند
  • پادکست| تحلیل بازار طلا و ارز در هفته دوم اردیبهشت/ روند بازار‌ها در هفته آینده چگونه است؟
  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند
  • تعویق در روند تحقیقات جنایات جنگی نیروهای بریتانیایی در افغانستان  
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم