Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور شریف شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: پیکر بی جان افضلی پس از گذشت حدود ۱۳۰ ساعت از زمان وقوع حادثه ریزش تونل شماره ۴۲ معدن بزرگ طزره دامغان، به فاصله سه ساعت و نیم از دیگر معدنچی جان‌باخته یافت شد. 

وی اضافه کرد: ساعت ۲۰ پیکر «میلاد روشنایی» و دقایقی پیش پیکر افضلی که در ریزش تونل شماره ۴۲ معدن در روز شنبه ۱۱ اردیبهشت محبوس شدند، یافت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شریف ادامه داد: پیکر روشنایی، نخستین معدنچی یافت شده به پزشکی قانونی تحویل شد و نیروهای امدادی در حال خارج کردن پیکر بی‌جان معدنچی دوم از معدن هستند.

وی خاطرنشان کرد: تخریب کامل کارگاه و حجم شدید آوار، نشان دهنده این موضوع است که پیکر این ۲ معدنچی در لحظات اول حادثه زیر آوار مدفون شد. 

شریف بیان کرد: از ابتدای وقوع حادثه تیم‌های تخصصی معدن در قالب پنج تیم شامل ۱۵۰ نفر، عملیات برداشت آوار را برعهده داشتند. 

شریف اظهار داشت: در روز پایانی عملیات نیز سگ‌های زنده یاب از شهر سمنان و تهران به محل حادثه اعزام شدند و دستگاه‌های فلزیاب نیز به کمک امدادگران معدن آمده بود. 

وی ضمن عرض تسلیت به خانواده ۲ کارگر معدن طزره، خاطرنشان کرد: حادثه معدن زغال سنگ در حدود ساعت ١٢ ظهر روز شنبه ١١ اردیبهشت ماه در تونل شماره ٤٢ معدن بزرگ طزره از معادن چهارگانه شرکت زغال سنگ البرز شرقی در کارگاه استخراج k ١٣ پیشرو، هنگام استخراج و به دلیل ریزش ناگهانی سقف کارگاه رخ داد که در این حادثه ۲ نفر کارگر پیمانکاری شرکت دچار حادثه و محبوس شدند. 

به گزارش ایرنا، مجموعه معادن زغال سنگ البرز شرقی در منطقه طزره دامغان در مناطق سردسیر و کوهستانی جنوب رشته کوه‌های البرز و در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرستان دامغان واقع شده است.

برچسب‌ها زغال سنگ اختصاصی ایرنا معدن طزره دامغان مواد معدنی دامغان پروندهٔ خبری ریزش آوار و گرفتاری ۲ کارگر در معدن طزره دامغان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زغال سنگ اختصاصی ایرنا معدن طزره دامغان زغال سنگ اختصاصی ایرنا معدن طزره دامغان مواد معدنی دامغان اخبار کنکور طزره دامغان معدن طزره زغال سنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۱۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما روزنامه گاردین در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی به قلم، اما گراهام هریسون نوشت: یک مقام ارشد امور مین زدایی سازمان ملل گفت: جنگ اسرائیل در غزه ۳۷ میلیون تن آوار ایجاد کرده که بخش زیادی از آن با بمب‌های منفجر نشده همراه است که پاکسازی آنها ممکن است بیش از یک دهه طول بکشد.

پهر لودمار، رئیس سابق سرویس مبارزه با مین گذاری سازمان ملل در عراق در یک کنفرانس خبری گفت: تقریباً هفت ماه از این جنگ می‌گذرد و به طور متوسط ۳۰۰ کیلوگرم آوار در هر متر مربع زمین در غزه ایجاد شده است.

وی گفت: بر اساس [مقدار] فعلی آوار در غزه، برای پاکسازی آنها، با ۱۰۰ کامیون ۱۴ سال کار لازم است. 

او افزود: با ادامه این جنگ، تخمین زدن مدت زمان پاکسازی غیرممکن است.

لودمار گفت: اسرائیل به دلیل شدت بمباران غزه که بخش‌های وسیعی از نوار غزه را به ویرانه تبدیل کرده است، متهم به «غیرقابل سکونت کردن یک منطقه» شده است.

۶۵ درصد از ساختمان‌های ویران شده در غزه مسکونی بودند.

به دلیل خطر وجود خمپاره، موشک یا سایر سلاح‌های مدفون شده در ساختمان‌های فروریخته یا آسیب دیده، روند پاکسازی و بازسازی آهسته و خطرناک خواهد بود. به طور متوسط حدود ۱۰ درصد از سلاح‌ها در زمان شلیک منفجر نشدند و باید توسط تیم‌های مین زدایی از میان برداشته شوند.

دیگر خبرها

  • جست‌وجو برای یافتن پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ادامه دارد
  • تصادف رانندگی وزرای اسرائیلی سریالی شد | فیلم دومین تصادف
  • دومین تصادف وزرای اسرائیل در 24 ساعت گذشته
  • فیلم/دومین حادثه رانندگی وزرای صهیونیست در ۲۴ ساعت گذشته
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار
  • دومین حادثه رانندگی وزرای صهیونیست در ۲۴ ساعت گذشته + ویدئو
  • ۱۱ کشته و ۷۵ مجروح در سقوط باورنکردنی آسانسور
  • پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد
  • لحظه انتقال جسد جوان غرق شده در میان آب‌های خروشان در ارومیه
  • فیلم| غرق شدن دو جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه