Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@22:41:11 GMT

برترین دانشگاه‌های جهان در رشته مهندسی مکانیکو هوانوردی

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۱۵۷۸

برترین دانشگاه‌های جهان در رشته مهندسی مکانیکو هوانوردی

نظام‌ رتبه‌بندی "کیواس"، جدیدترین رتبه دانشگاه‌های جهان در رشته "مهندسی مکانیک"، مهندسی "هوانوردی" و مهندسی "ساخت" را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، در رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های جهان که توسط نظام رتبه‌بندی "کیواس" منتشر شده است، چهار شاخص شهرت دانشگاه، ارزیابی کارفرمایان، تعداد استنادها به ازای هر مقاله و H-index مورد سنجش قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رتبه‌بندی که دانشگاه‌ها برای رشته " مهندسی مکانیک"، مهندسی "هوانوردی" و مهندسی "ساخت" در سال ۲۰۲۱ میلادی هم رتبه‌بندی شدند، دانشگاه‌های آمریکا و انگلیس رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

از نکات قابل توجه این رتبه‌بندی، حضور دو دانشگاه سنگاپوری در میان ۱۰ دانشگاه برتر است. همچنین، ۳ دانشگاه انگلیسی نیز در میان این ۱۰ دانشگاه برتر جای گرفته اند.

۱- موسسه فناوری ماساچوست (آمریکا)

۲- دانشگاه استنفورد (آمریکا)

۳- دانشگاه کمبریج (انگلیس)

۴- دانشگاه هاروارد (آمریکا)

۵- دانشگاه صنعتی نانیانگ (سنگاپور)

۶-  دانشگاه کالیفرنیا،برکلی (آمریکا)

۷- دانشگاه فناوری دِلفت(هلند)

۸- کالج سلطنتی لندن (انگلیس)

۹- دانشگاه ملی سنگاپور (سنگاپور)

۱۰- دانشگاه آکسفورد (انگلیس)

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه های جهان رتبه بندی کیو اس مهندسي مكانيك رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۱۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت:  بر اساس آخرین نتایج رتبه بندی جهانی موضوعی QS دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق شد، رتبه دوم کشوری و رتبه جهانی ۴۵۱ تا ۵۰۰ رادر حوزه موضوعی پزشکی کسب کند.

دکتر محسن تفقدی افزود: این دانشگاه همچنین موفق شد؛ برای نخستین بار در حوزه موضوعی آناتومی و فیزیولوژی رتبه دوم کشوری و رتبه ۱۰۱ تا ۱۵۰ جهانی را  بدست آورد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین در حوزه موضوعی پزشکی از رتبه ۵۰۱ تا ۵۵۰ جهانی امسال ارتقاء رتبه یافت و در حیطه داروسازی و فارماکولوژی در جایگاه ۲۵۱ تا ۳۰۰ جهانی و رتبه  دوم کشوری قرار گرفت.

رتبه بندی جهانی QS از جمله نظام‌های رتبه بندی علمی معتبر جهانی است که در آن دانشگاه‌های جهان در پنج حوزه موضوعی کلی که شامل ۵۴ حیطه مختلف است رتبه بندی می‌شوند.

نسبت استناد به مقاله، شهرت و اعتبار دانشگاه بر مبنای نظرسنجی از بیش از ۱۳۰ هزار نفر صاحب نظردر  سراسر جهان، همکاری بین المللی در مقالات و کیفیت کاری فارغ‌التحصیلان هر  دانشگاه از شاخص‌های این رتبه بندی است.

دیگر خبرها

  • رتبه علمی دانشگاه ارومیه ارتقا یافت/۱۵۰ در بین دانشگاه‌های آسیایی
  • گرایش جوانان به رشته های علوم پایه و فنی مهندسی در حال کاهش است
  • نقش ویژه مهندسی مکانیک سنگ را در توسعه کشور جدی بگیریم
  • کسب رتبه ۱۳ تولید علم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در جهان
  • نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی در سنگاپور
  • دانشگاه تربیت مدرس در میان برترین دانشگاه های ایران قرار گرفت
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • دانشگاه فردوسی مشهد رتبه چهارم تولیدات علمی در فناوریهای سبز را به دست آورد
  • دانشگاه اراک در میان برترین‌های آسیا قرار گرفت
  • دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی آسیایی تایمز در جایگاه ۱۲۱ دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت