Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@02:17:43 GMT

استنشاق دود دست دوم سیگار با خطر نارسایی قلبی همراه است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۱۸۳۵

استنشاق دود دست دوم سیگار با خطر نارسایی قلبی همراه است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، در این مطالعه، داده‌های مربوط به نظرسنجی بیش از ۱۱ هزار افراد غیرسیگاری با میانگین سنی ۴۸ سال که از سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۴ تحت نظر بودند بررسی شد. از هر ۵ نفر از این افراد، یک نفر در محیط آزمایشگاه در معرض دود دست دوم سیگار قرار گرفت.

این مطالعه نشان داد که افراد غیرسیگاری در مواجهه با دود سیگار ۳۵٪ بیشتر از افراد دیگر، دچار نارسایی قلبی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ارتباط حتی پس از محاسبه سایر فاکتورهای پرخطر از جمله سابقه سایر بیماری‌های قلبی، کلسترول بالا و دیابت همچنان وجود داشت.

ارتباط بین دود سیگار و نارسایی قلبی در مردان و افرادی که قبلاً دچار حمله قلبی یا سکته مغزی شده بودند، بیشتر بود. یافته‌ها در سایر زیرگروه‌ها از جمله افراد با نژادهای مختلف و مبتلایان به چاقی و دیابت مشابه بود.

دکتر «تراویس اسکیپینا»، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده پزشکی ویک فارست کارولینای شمالی، در این باره می‌گوید: «به هر دلیلی، در مردان، به نظر می‌رسد که تأثیر قرارگیری در معرض دود دست دوم سیگار با افزایش خطر نارسایی قلبی همراه است.»

تحقیقات قبلی نشان داده بود که دود دست دوم سیگار تهدیدی برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی است.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر تاکید دارند.

کد خبر 5205883

منبع: مهر

کلیدواژه: سیگار نارسایی قلبی ریسک بیماری قلبی ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا مامایی سعید نمکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان بیمه سلامت بارداری دانشگاه علوم پزشکی ایران علیرضا زالی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی روز معلم علیرضا رئیسی دود دست دوم سیگار نارسایی قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۱۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژست سیگار به دستِ سحر دولتشاهی در کنار پیمان معادی در پشت صحنه افعی

آفتاب‌‌نیوز :

تصویری تازه از پیمان معادی و سحر دولتشاهی در پشت صحنه سریال جدیدشان یعنی «افعی تهران» منتشر شد؛ این تصویر بسیار در فضای مجازی دیده شد.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • سیگار کشیدن چگونه به قلب آسیب وارد می‌کند؟
  • چرا ناخواسته وزن اضافه می‌کنیم؟/ ۸ دلیل افزایش وزن غیرارادی
  • رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است
  • پاکسازی ریه با سیگار کشیدن!
  • غذای پزشکی تولید شد
  • تهیه «غذای پزشکی» از امول ژل‌های حامل لیپاز پانکراسی
  • تهیه «غذای پزشکی» از ژل‌های حامل لیپاز پانکراسی 
  • ژست سیگار به دستِ سحر دولتشاهی در کنار پیمان معادی در پشت صحنه افعی
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند