Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-01@16:57:23 GMT

مقاومت، تنها گزینه مردم فلسطین

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۱۸۸۷

مقاومت، تنها گزینه مردم فلسطین

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، در آستانه اجرای فرمان تخلیه خانه‌های منطقه الشیخ جراح، این منطقه شاهد تدابیر امنیتی شدیدی است. مقامات رژیم اشغالگر با پاشیدن آب به سمت فلسطینیانی که به منظور ابراز همبستگی با ساکنان این منطقه آنجا جمع شده بودند، برای پراکنده کردن آن‌ها تلاش کردند.

اشرف الدعور، از رهبران فتح در مصاحبه با خضر شاهین خبرنگار این شبکه گفت: شرایط این روز‌های منطقه الشیخ جراح، کاملا متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزم و اراده ساکنان قدس این است که مقاومت کنند. ما مانع از سلطه بر خانه‌های ساکنان این منطقه خواهیم شد. این یک کوچ اجباری است.

به گزارش خضر شاهین، فلسطینی‌ها در سطوح مختلف برای مقابله با تصمیم اشغالگران به کوچ اجباری ساکنان و خراب کردن خانه‌های این منطقه، تلاش می‌کنند.

یکی از ساکنان منطقه الشیخ جراح نیز در گفتگو با خبرنگار العالم گفت ما خانه خود را ترک نخواهیم کرد و اینجا باقی خواهیم ماند. اگر می‌خواهند ما را بیرون کنند باید از روی اجساد ما رد شوند. تا زنده هستیم اجازه این کار را به آن‌ها نمی‌دهیم.

به گزارش خبرنگار، آنچه در منطقه الشیخ جراح رخ می‌دهد به مثابه دفاع از اراضی و منازل است. این دومین بار بعد از نکبه فلسطین (سالروز اشغال فلسطین) است که رژیم صهیونیستی برای غصب زمین‌های منطقه الشیخ جراح تلاش می‌کند و آنچه در این منطقه رخ می‌دهد شراره‌های انتفاضه‌ای است که همه خاک فلسطین اشغالی را در بر خواهد گرفت و درصورتی که ساکنان الشیخ جراح به کوچ کردن از این منطقه مجبور شوند، شاید تنشی فراتر از تصور همگان رخ دهد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: معامله قرن منطقه الشیخ جراح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۱۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ درباره تحولات غزه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تلفنی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، در این تماس تلفنی دو طرف درباره آخرین تحولات غزه و اراضی اشغالی فلسطین و تلاش‌های دو کشور برای برقراری توافق آتش بس فوری و دائمی در غزه با یکدیگر رایزنی کردند.

بنا بر این گزارش، رئیس جمهور آمریکا و امیر قطر همچنین در این گفت وگوی تلفنی روابط راهبردی دو کشور و راه‌های حمایت و تقویت آن و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

جزئیات بیشتری از این گفت وگوی تلفنی گزارش نشده است.

پیش از این نیز وزیران خارجه آمریکا و قطر در ریاض با هم دیدار و درباره آخرین تحولات غزه و منطقه با یکدیگر گفت وگو کرده بودند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • اردیبهشت زمان سفر سرزمین لاله های سر به زیر
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و ادامه جنگ غزه
  • هشدار به ساکنان ایلام
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ درباره تحولات غزه
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • مصر: منتظر تصمیم نهایی درباره پیشنهاد آتش‌بس در غزه هستیم/راه‌حل نظامی در رفح مردود است
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»