Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: به منظور کاهش تنش در اوکراین، اجرای توافقنامه مینسک تنها راه برای حرکت به سمت جلو و راه حل سیاسی پایدار است.

وی گفت: ما امروز سه نشست مختلف داشتیم و این نخستین نشست حضوری ما از ماه اوت گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما اولین نشست خود را با آژانس دفاعی اتحادیه اروپا شروع کردیم تا وزرای دفاع بتوانند اجرای بازبینی سالانه درباره دفاع را بررسی کنند.

بورل ادامه داد: ما فرصت‌های همکاری را برای توسعه توانمندی، تحقیق و فناوری بررسی کردیم، بی تردید کار‌های زیادی است که می‌تواند انجام شود و ما تصویر روشنی درباره توسعه توانمندی در این زمینه داریم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: ما سپس درباره منطقه ساحل صحبت کردیم. من به وزرای دفاع درباره سفر اخیر خودم به منطقه ساحل شامل موریتانی، مالی و چاد گزارش دادم. این سفر بعد از آن صورت گرفت که رئیس جمهورچاد کشته شد و این منطقه با یکی از مهم‌ترین بحران امنیتی و توسعه روبرو شد. تاکنون نظامیان و غیرنظامیان زیادی کشته شده اند و فکر می‌کنم باید تعامل خود را در این منطقه افزایش دهیم، زیرا ثبات منطقه ساحل برای امنیت اروپا مهم است.

جوزپ بورل گفت: ما همچنین درباره روسیه، افزایش نظامیان این کشور در منطقه الحاق شده کریمه و مرز اوکراین صحبت کردیم.

وی تصریح کرد: ما درباره کاهش تنش و اجرای توافقنامه مینسک به عنوان تنها راه برای حرکت به سمت جلو و راه حل سیاسی پایدار گفتگو کردیم، اما هنوز مشخص نیست که روسیه می‌خواهد به صورت کامل در این زمینه تعامل داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جوزف بورل اتحادیه اروپا توافقنامه مینسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۲۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم

نخست‌وزیر یونان گفت آتن نمی‌تواند سیستم‌های دفاع هوایی مانند پاتریوت‌ یا اس-۳۰۰ را به اوکراین ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، در پاسخ به فشار اتحادیه اروپا و ناتو برای افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان اعلام کرد این کشور نمی‌تواند سیستم‌های دفاعی پاتریوت یا اس-۳۰۰ به اوکراین بدهد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا تحت‌فشار هستند تا سیستم‌های حفاظتی بیشتری برای کی‌یف فراهم کنند، به‌ویژه کشورهایی مانند یونان و اسپانیا که چنین سیستم‌هایی را در اختیار دارند.

میتسوتاکیس در مصاحبه‌ای عنوان کرد: یونان اس-۳۰۰ یا پاتریوت را به اوکراین نخواهد فرستاد. این سؤال از ما پرسیده شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند در حال بررسی فوری راه‌هایی برای ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما قول مشخصی درباره سامانه‌های پاتریوت ندادند.

باتوجه‌به تنش‌ها با ترکیه، دفاع یک موضوع بسیار حساس برای آتن است. یونان درگذشته هزاران راکت، مواد انفجاری قوی، مهمات و راکت‌های ضدتانک به اوکراین ارسال کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان