Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، دیمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین گفت: دولت کنونی آمریکا نسبت به دولت‌های پیشین به مقابله با روسیه متعهدتر است.

بر این اساس، وزیر خارجه اوکراین در پاسخ به سوال مجری سی ان ان که از وی پرسید: آیا معتقدید رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ در رابطه با روابط بین آمریکا و اوکراین وارد رفتار مجرمانه شده بود؟، پاسخ داد: من یک وکیل نیستم تا بتوانم قضاوت خود را درباره رفتار مجرمانه جولیانی اعلام کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من نمی‌توانم توصیفی از این موضوع داشته باشم. اما او در حال حرکت در جهت اهداف سیاسی خود بود. او وضع موجود را برای اوکراین و روابط آن با آمریکا به خطر انداخت. من بهترین تلاش خود را برای اینکه در این دام نیفتیم به کار گرفتم تا حمایت هر دو حزب آمریکا را داشته باشیم.

مجری در ادامه از وزیر خارجه اوکراین پرسید: می‌توانید به ما بگویید که آیا اف بی آی یا دیگر نهاد‌های تحقیقاتی در آمریکا برای تحقیقات درباره اقدامات جولیانی از اوکراین درخواست کمک کرده اند؟ دیمیتری کولبا پاسخ داد: تا آنجا که می‌دانم این درخواست وجود نداشته است. ما از هیچ درخواست حقوقی در این رابطه آگاه نیستیم.

مجری شبکه سی ان ان در ادامه سوالات خود پرسید: در زمان دولت اوباما که جو بایدن معاون وی بود آن‌ها از بیم تحرکات روسیه، تسلیحات تهاجمی به اوکراین ندادند. به نظر شما شرایط فعلی چه تغییری کرده است؟

وزیر خارجه اوکراین پاسخ داد: نظر من این است که دولت اوباما به گذشته مربوط می‌شود. دولت بایدن مربوط به امروز است. دولت کنونی آمریکا نسبت به دولت‌های پیشین خود را متعهدتر به مقابله با روسیه می‌داند و ما از این مسئله استقبال می‌کنیم.

گفتنی است با تشدید تنش‌ها میان کی یف و مسکو، و نیز استقرار نظامیان روسیه در مرز‌های اوکراین برای حفظ بازدارندگی، مقامات غربی خواهان کاهش تنش‌ها میان دو طرف شدند.

پیشتر جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تمامی طرف‌ها خواست به توافق مینسک درباره اوکراین پایبند باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رودی جولیانی جو بایدن دونالد ترامپ وزیر خارجه اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۲۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد

عضو شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی گفت: جنایات صورت‌گرفته در غزه وجدان انسان‌های آزاده را در جهان بیدار کرد، دانشجویان آمریکایی نیز جز همین افرادی هستند که در مقابل این جنایت قیام کردند و نسبت به کمک‌های مالی و نظامی به رژیم صهیونیستی اعتراض کردند و دولت بایدن جواب این اعتراض را با برخورد وحشیانه از سوی پلیس و ارتش آمریکا داد.

علی‌اکبر صالحی، عضو شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی و وزیر اسبق امور خارجه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا اظهار کرد: جنایات صورت‌گرفته در غزه وجدان انسان‌های آزاده را در جهان بیدار کرد، دانشجویان آمریکایی نیز جزو همین افرادی هستند که در مقابل این جنایت قیام کردند و نسبت به کمک‌های مالی و نظامی به رژیم صهیونیستی اعتراض کردند و دولت بایدن جواب این اعتراض را با برخورد وحشیانه از سوی پلیس و ارتش آمریکا داد.

معاون پژوهشی و قائم‌مقام فرهنگستان علوم تصریح کرد: وجدان‌های بیدار با همبستگی به دنبال جلوگیری از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی هستند، باید از دولت آمریکا و بایدن سؤال پرسید که آیا اقدامی دیگر در جهت حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی مانده است که از سوی دولت آمریکا انجام نشده باشد؟

وی افزود: دامنه کمک‌های دولت آمریکا علاوه بر تأمین بودجه برای جنایت علیه مردم فلسطین ساخت پل و ارائه ماشین‌های جنگی نیز رسیده، این دامنه فراگیر اعتراض جوانان آمریکایی را به دنبال داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • پاسخ روسیه به اظهارات بورل: یک اعتراف عالی! فرمول صلح همین است
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد
  • مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد
  • دیوید کامرون: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیس برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است