Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:41:09 GMT

اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۲۲۵۷

اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی

معاون هماهنگ‌کننده سپاه مهاباد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ۳۵۰ بسته حمایتی به مناسبت ماه مبارک رمضان با هدف کمک به نیازمندان در اختیار اقشار آسیب‌دیده و خانواده‌های بی‌بضاعت این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ منوچهر مودبی افزود: سپاه و بسیج در قالب طرح کمک به اقشار ضعیف و نیازمند و در راستای عمل به فرمان رهبر معظم انقلاب وارد عمل شده و این بسته‌های معیشتی را برای کمک به نیازمندان این شهرستان تدارک دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خانواده‌های نیازمند توسط پایگاه‌ها در محلات مختلف شهرستان شناسایی و سازماندهی شده‌اند، افزود: برای هر خانواده یک بسته معیشتی شامل برنج، روغن، سویا و حبوبات به ارزش ریالی پنج میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

سرهنگ مودبی با بیان اینکه هزینه لازم برای تامین این بسته‌های معیشتی از محل کمک‌های سپاه تامین شده است، اظهار داشت: بسیج و سپاه در رزمایش کمک‌های مومنانه، مجاهدانه در صحنه حضور یافته و نشان داده‌اند رسیدگی به وضعیت معیشتی نیازمندان را فراموش نکرده‌اند.

۶ هزار و ۴۵۰ خانوار مهابادی با ۱۲ هزار نفر زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند که از این تعداد، هزار و ۵۰ دانش‌آموز، ۷۳۱ ایتام و محسنین و ۱۱۰ نفر دانشجو هستند.

عرصه بر زمین خواران شاهین‌دژی تنگ تر شد

بخش کشاورز شاهین‌دژ اظهار داشت: در چهارمین روز از طرح آزادسازی حریم و بستر زرینه رود ۲ هکتار دیگر از اراضی ملی تصرف شده حاشیه این رود در محدوده روستای "قازانلو" این شهرستان رفع تصرف شد.

صمد اکبری با بیان اینکه این رفع تصرف در قالب هفت قطعه آزادسازی شده است، افزود: این رفع تصرف با دستور مقام قضایی و توسط نیروی انتظامی و با حضور اداره راه و شهرسازی، امور آب و منابع طبیعی شهرستان و پیرو مطالبه گسترده مردمی از بخشداری و با هدف حفظ منابع و جلوگیری از زمین‌خواری انجام شده است.

وی ادامه داد: منطقه تصرف شده در بستر و حریم زرینه رود است که توسط سودجویان به صورت غیرمجاز تصرف شده بود که با پیگیری حقوقی عملیات خلع‌ید آن انجام شد.

وی اضافه کرد: در این رابطه پرونده‌ای برای متهمان در راستای اعمال قانون و برآورد خسارات به اراضی ملی این منطقه تشکیل شده که در مراجع قضایی در حال بررسی است.

بخشدار بخش کشاورز شاهین‌دژ گفت: طی ۲ هفته گذشته ۶.۵ هکتار از اراضی ملی تصرف شده حاشیه زرینه‌رود در محدوده همین روستا رفع تصرف شده است.

شاهین‌دژ در مجموع دارای ۹۰ هزار هکتار زمین زراعی و باغی است که از این مقدار ۲۵ هزار هکتار به صورت آبی به زیرکشت می‌رود. 

زنده گیری یک مار سمی در داخل مغازه مکانیکی مهاباد

مدیر عامل سازمان آتش نشانی مهاباد گفت: درپی تماس مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی مبنی بر وجود یک حلقه مار در مغازه مکانیکی واقع در این شهر بلافاصله یک گروه سه نفره از نیروهای سازمان به محل اعزام شدند.

رحمان احمدی افزود: آتش نشانان با استفاده از تجهیزات تخصصی، مار را به دام انداختند و به منظور حفاظت از موجودات و احترام به محیط زیست در محل مناسبی آن را در طبیعت رها کردند.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به افزایش پوشش گیاهی و شرایط آب و هوا، ورود حیوانات موذی و به ویژه خزندگان از جمله مار به مناطق شهری افزایش یافته است، از شهروندان خواست در صورت مشاهده مار در محیط‌های مسکونی، ضمن حفظ خونسردی از کشتن و آسیب زدن به آن خودداری کرده و با دقت این حیوان را تعقیب و پس از شناسایی محل دقیق اختفای آن، آتش نشانی را برای به دام انداختن آن مطلع سازند.

برچسب‌ها آتش نشانی بسته حمایتی مهاباد آذربایجان غربی تصرف اراضی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی بسته حمایتی مهاباد آتش نشانی بسته حمایتی مهاباد آذربایجان غربی تصرف اراضی اخبار کنکور آتش نشانی رفع تصرف تصرف شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۲۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۲۸۰۰ متر مربع از اراضی ملی آباد بخش مرکزی که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6089926

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • گردوغبار آسمان شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت