Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، رحیم دادی نژاد معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان گفت: طرح مرمت هزار قطعه از اشیای تاریخی موزه باستان شناسی یاسوج از مهمترین اقدام‌ها برای حفظ مواریث کهن در سال‌های اخیر بوده است.

رحیم دادی نژاد با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۷۴ شی تاریخی کهگیلویه و بویراحمد در فهرست میراث فرهنگی به ثبت رسیده است افزود: سه موزه شخصی شامل موزه سکه و اشیای تاریخی یاسوج و موزه‌های اشیا و اسناد تاریخی گچساران و سوق در کهگیلویه وبویراحمد فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

موزه باستان شناسی یاسوج آماده بهره برداری

او بیان کرد: هفت پروانه موزه‌های شخصی از سال ۱۳۹۲ تاکنون به وسیله این اداره صادر شده است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در یک سال گذشته ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار برای مرمت موزه اقوام در گچساران هزینه شده هستند.

دادی نژاد افزود: میراث فرهنگی استان با اعطای مجوز و کمک‌های بلاعوض برای مرمت اشیای موجود در موزه‌های خصوصی از موزه داری شخصی حمایت می‌کند.

 

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرمت وبازسازی اشیاء تاریخی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی آیین‌ سوگواری شهادت امام جعفرصادق (ع) در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مردم شهر یاسوج امروز در سالروز شهادت ششمین خورشید پرفروغ سپهر امامت و ولایت امام صادق (علیه السلام) از مصلی تا میدان هفتم این شهر عزاداری کردند. مردم مومن و ولایتمدار کهگیلویه و بویراحمد دیشب و امروز در شهرها و روستاها با اجتماع در مساجد، حسینیه ها، تکایا و اماکن مذهبی در غم از دست دادن آن امام همام پس از مرثیه سرایی و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و نیز شنیدن سخنرانی واعظان و علمای مذهبی اشک ماتم و عزا ریختند. در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد با نصب پارچه نوشته‌ های سیاه رنگ بر سر درب منازل، مغازه‌ ها و مکان‌ های عمومی عشق، ارادت و دلدادگی خود را نسبت به ششمین امام شیعیان نشان دادند.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سفر گروه فوق تخصصی جراحی ابن سینا به یاسوج
  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • عزاداری یاسوجی‌ها در سالروز شهادت امام صادق(ع) + فیلم
  • برپایی آیین‌ سوگواری شهادت امام جعفرصادق (ع) در یاسوج
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است
  • نمایش اشیای تاریخی ارزشمند کرمان در باغ موزه هرندی
  • تعطیلی اماکن تاریخی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • مصدومیت ۱۷۴ نفر در تصادفات رانندگی کهگیلویه و بویراحمد
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت