Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@20:47:16 GMT

وظایف مسلمانان در محدوده مرزهای جغرافیایی خلاصه نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۲۴۱۴

وظایف مسلمانان در محدوده مرزهای جغرافیایی خلاصه نمی‌شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری امام جمعه فارسان گفت: عده‌ای معتقد هستند تا زمانی که یک ملت خود دچار مشکل و احتیاج است نباید به دیگران کمک کند، آنان فکر می‌کنند که وظایف مسلمانان در محدوده مرزهای جغرافیایی خلاصه می‌شود، ریشه این تفکر غلط است زیرا اسلام مرز جغرافیایی ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن ملکپور در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) روز قدس نامگذاری شده است، اظهار کرد: همه‌ساله راهپیمایی‌های عمومی در کشورهای مختلف دنیا و در دفاع از آرمان‌های قدس صورت می‌گیرد، درست است که دو سال پیاپی شرایط برای راهپیمایی حضوری مهیا نیست اما خشم و نفرت مردم نسبت به رژیم اشغالگر صهیونیستی تغییر نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ملت‌هایی که آزاده هستند بر آزادی قدس و رژیم صهیونیستی اتفاق نظر دارند، آزاداندیشان و غیر مسلمانان نیز استکبارستیزی را قدر دانسته و وارد میدان می‌شوند.

ملکپور ادامه داد: گرچه برخی از دولت‌های خائن سنگ‌اندازی می‌کنند اما به هر حال روز قدس تاثیر خود را در جهان ایجاد کرده است و مشکلات و موانع برای راهپیمایی‌ها نمی‌تواند مانع از خشم مردم نسبت به رژیم قدس شود.

امام جمعه فارسان تاکید کرد: پیام روز قدس این است که مقاومت زنده است و نوید پیروزی را می‌دهد، در خون فلسطینی‌ها شجاعت، عزت و غیرت وجود دارد، از سوی دیگر مسئله فلسطین یک موضوع اخلاقی و رفتاری است چون باید در برابر ظلم ایستادگی کرده و تسلیم ظالمان نشویم.

ملکپور با اشاره به اینکه مردم فلسطین می‌خواهند آزادی داشته باشند، گفت: آنها می‌خواهند مثل بقیه مردم جهان امنیت و استقلال داشته باشند به همین دلیل باید آنها را تکریم کرد چون نگاه مبتنی بر کرامت انسانی است.

وی یادآور شد: عده‌ای معتقد هستند که تا زمانی که یک ملت خود دچار مشکل و احتیاج است نباید به دیگران کمک کند، آنان فکر می‌کنند که وظایف مسلمانان در محدوده مرزهای جغرافیایی خلاصه می‌شود، ریشه این تفکر غلط است زیرا اسلام مرز جغرافیایی ندارد و درصورتی که دشمنان بر آن ملت مسلمان غالب شوند ممکن است به سراغ دیگر کشورهای مسلمان نیز بروند.

ملکپور  اضافه کرد: تفکر اشتباه دیگر این افراد چنین است که باید نیازهای مالی، اجتماعی و اقتصادی یک کشور حل شود و آن‌گاه وظیفه کمک و جهاد بر ما واجب می‌شود، در حالی که خداوند در آیات ۷۴ تا ۷۶ سوره نساء این اجازه را صادر نکرده است، حتی اگر مردم فلسطین نیز غیر مسلمان بودند دستور کمک کردن به آنان در اسلام نیز وارد شده بود اما تفاوت داشت.

امام جمعه فارسان با تاکید بر اینکه باید مشکلات داخلی مدیریت شوند، بیان کرد: نباید از وظیفه دست کشید، البته باید گفت که در این میان برخی قصد این را داشته که نظام را ناکارآمد جلوه دهند و در روز قدس و امثال این روز مردم وارد صحنه نشوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه چهارمحال و بختیاری روز قدس مسلمانان روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۲۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلعه خواجه لرزید

به گزارش خبرنگار مهر، ساعت ۱۴:۱۹ امروز منطقه قلعه خواجه در استان خوزستان با زمین لرزه‌ای به قدرت ۳.۴ ریشتر تکان خورد.

این زمین لرزه در طول جغرافیایی: ۴۹.۴۳، عرض جغرافیایی: ۳۲.۱۲ و عمق ۶ کیلومتری زمین روی داد.

این زلزله در ۱۰ کیلومتری قلعه خواجه (خوزستان)، ۲۲ کیلومتری مسجد سلیمان (خوزستان)، ۳۹ کیلومتری لالی (خوزستان)، ۱۱۳ کیلومتری اهواز و ۱۳۶ کیلومتری شهرکرد رخ داد.

کد خبر 6091158

دیگر خبرها

  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • قلعه خواجه لرزید
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • نامه اعتراضی نمایندگان مجلس به وزیر کشور+جزئیات
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • اعتراض شدید نمایندگان تهران به وزیر کشور در خصوص هرگونه تعرض به یکپارچگی شهرستان ری
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • ضرورت حفظ یکپارچگی شهر ری در تقسیمات کشوری