Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:59:41 GMT

قدس محور وحدت مسلمانان جهان

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۲۷۴۳

قدس محور وحدت مسلمانان جهان

استکبار جهانی بوسیله صهیونیسم از سال ۱۹۴۸ میلادی، قدس سرزمین اصلی فلسطینیان را از دست ساکنانش خارج کرد، از آن زمان تاکنون هزاران فلسطینی آواره و این سرزمین مقدس بعنوان اولین قبله گاه مسلمانان جهان، تحت سلطه نیروهای اشغالگر قرار گرفت.

از زمان اشغال سرزمین قدس تاکنون صهیونیست های اشغالگر با مقاومت مردم فلسطین و اعتراض میلیون ها آزادیخواه سراسر جهان مواجه شده و موج بیداری اسلامی در دفاع از مظلومیت قدس و فلسطینیان در تمام دنیا به راه افتاد و این دفاع و مقاومت مقدس تا آزادی قدس شریف ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بعنوان روز جهانی قدس، یکسال پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط امام راحل نامگذاری شد تا در این روز همه مسلمانان جهان با همبستگی و وحدت با مردم فلسطین بتوانند اعتراض خود را به نظام سلطه اعلام کنند و در واقع خط بطلانی بر باور دشمنانی بکشند که به خیال خام خود، بدنبال از پای درآوردن اسلام و مسلمانان هستند.

از سال ۵۸ هجری شمسی برابر رمضان ۱۳۹۹ قمری تاکنون که روز جهانی قدس توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین نامگذاری شد تاکنون هر سال میلیون‌ها مسلمان اعتراض خود را به سیاست‌های غلط صهیونیست‌ها و حمایت از ملت مظلوم فلسطین اعلام می‌کنند و با راهپیمایی و تجمع ضد استکباری خواهان برگرداندن سرزمین و موطن اصلی فلسطینیان و خروج اشغالگران از این سرزمین مقدس هستند.

ملت‌های آزادیخواه جهان به تبعیت از مردم مسلمان و ظلم ستیز ایران اسلامی اکنون یک هدف مشترک و مقدس را که نابودی نظام سلطه و استعمار و استثمار است، دنبال می‌کنند به گونه‌ای که امروز این موج بیداری اسلامی در سایر کشورها نیز به راه افتاده و هر روز شاهد حضور جنبش‌های جدیدی برای رهایی کشورهای مسلمان از چنگال غاصبان هستیم.

اندیشه ناب امام خمینی برای نامگذاری روز قدس در واقع برای نجات اسلام بود و این مساله در کتاب صحیفه (جلد ۹) آمده که ایشان می‌فرمایند «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است، روز حکومت اسلامی است، روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود».

نامگذاری روز قدس در واقع نقشه راهی برای مسلمانان و آزادیخواهان جهان است که علیه ظلم و ستم بپاخیزند و تا نابودی کفر و سلطه و آزادی تمام ملت‌های مسلمان و قدس شریف از دست استعمارگران و اشغالگران از پای ننشینند.

روز قدس روز نمایش قدرت و اقتدار مسلمانان در واقع تجسم عینی همبستگی و وحدت مسلمانان جهان برای دفاع از اسلام و روز حماسه و مقاومت است که با ایثار، جانفشانی، شهادت و شهامت مسلمانان مبارز و آزادیخواه در سراسر جهان شاهد عجز و ناتوانی و درماندگی و استیصال نظام سلطه و استکبار خواهیم بود.

روز قدس روز ابهت پوشالی استکبار و نظام سلطه را بر همگان آشکار و مبرهن ساخته و نشان داده که ملت مظلم فلسطین حتی با دست خالی هم می‌توانند در مقابل ارتش تا دندان مسلح صهیونیست ها بایستند و این قدرت اسلام و امدادهای غیبی را نشان می‌دهد و اینکه سنت خداوند بر پیروزی حق بر باطل و نابودی صهیونیست هاست و بطور یقین روزی می رسد که با تبر ایمان مسلمانان شاهد قطع کردن ریشه ظلم و اسراییل و اقامه دوباره نماز جماعت در قدس شریف خواهیم بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در خصوص اهمیت روز قدس می فرمایند که «مساله ‌فلسطین ‌امروز مساله ‌اول‌ جهان ‌اسلام ‌است. همه مسلمانان و کشورهای اسلامی با احساس مسوولیت باید به مبارزین فلسطین در داخل و خارج کمک‌های همه جانبه کنند. مسأله فلسطین در صدر مسائل بین‌الملل اسلامی است، بر همه ملت ­ها و دولت ها واجب است مسأله فلسطین را در اولویت مسائل خود قرار دهند، روز قدس باید تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین باشد».

امروز دیگر بر کسی پوشیده نیست که اسرائیل دشمن  فلسطین نیست بلکه دشمن تمام مسلمانان جهان است و از پیشرفت و قدرت مسلمانان و دنیای اسلام واهمه دارد از این رو وظیفه فرد فرد مسلمان است که با اتحاد و انسجام تا نابودی این غده سرطانی از پای ننشینند و با تقویت محور مقاومت و مقابله با ظلم کمک کنند تا هر چه زودتر شاهد رهایی قدس شریف و آزادی تمام مسلمانان جهان از چنگال ظلم و ریشه کنی استکبار باشیم.

امسال نیز بار دیگر در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان اعلام می‌کنیم که حق ماندنی و ظلم رفتنی است اگر چه کرونا باعث شده تجمع و راهپیمایی میدانی و خیابانی برگزار نشود اما در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حضور خود را برای حمایت قاطع از مردم فلسطین نشان می‌دهیم.

امسال فریادهای ضد استکباری ما در فضای مجازی و در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که ما حافظان خون شهدای مقاومت و رهرو سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب برای ادامه مبارزه مقدس با نظام ظلم و سلطه و استکبار و حامیان واقعی ملت مظلوم فلسطین و تمام ملت‌های دربند ظلم هستیم و تا رهایی ایشان از پای نمی‌نشینیم.

برچسب‌ها قصرشیرین وحدت اسلامی بیداری اسلامی قدس رژیم صهیونیستی روز جهانی قدس بیت المقدس پروندهٔ خبری روز جهانی قدس در۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قصرشیرین وحدت اسلامی بیداری اسلامی قصرشیرین وحدت اسلامی بیداری اسلامی قدس رژیم صهیونیستی روز جهانی قدس بیت المقدس اخبار کنکور مسلمانان جهان روز جهانی قدس مردم فلسطین صهیونیست ها نظام سلطه قدس شریف روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۲۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم

به گزارش همشهری‌آنلاین، محسن رضایی دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در حاشیه برگزاری جلسه کمیسیون تخصصی این شورا با بیان اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بر پایه ارزش‌های والایی همچون برادری، ایثار، فداکاری و وحدت بنا شده است، اظهار داشت: این ارزش‌ها بودند که مردم ایران را در برابر ظلم و ستم رژیم پهلوی متحد کردند و آنها را به سوی پیروزی رهنمون داشتند.

وی ادامه داد: دو گوهر گرانبهای برادری و وحدت در قلب انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس می‌درخشیدند و این دو ارزش، ریشه در فطرت پاک انسان و تعالیم بلند اسلام دارند و رمز موفقیت و پیروزی ما در سخت‌ترین دوران تاریخ کشورمان بوده‌اند.

عضو مجمع تشکیل مصلحت نظام با یادآوری جانفشانی مردم و رزمندگان در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: روح برادری، قوای رزمندگان ما را چند برابر و آنها را به معجزاتی در میدان نبرد تبدیل می‌کرد.

رضایی گفت: در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن این ارزش‌ها در جامعه بوده‌ایم. این موضوع، نه تنها به ضرر انسجام و همبستگی ملی است، بلکه مانعی در برابر پیشرفت و توسعه کشور نیز به شمار می‌رود.

وی افزود: دشمنان قسم‌خورده این ملت، همواره در تلاش برای ایجاد تفرقه و نفاق و منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند؛ لذا ما باید با هوشیاری و بصیرت، در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کنیم و با تکیه بر ارزش‌های مشترک خود، جبهه‌ای واحد و قدرتمند تشکیل دهیم.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تاکید بر اینکه جبهه انقلاب باید با کنار گذاشتن اختلافات جزئی و سلایق شخصی، حول محور منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کند، افزود: همان طور که پیش از این بارها تاکید کردم، فقط با وحدت و همدلی می‌توانیم به آرمان‌های خود که همانا ساختن ایران قوی، مقتدر و آباد است، دست پیدا کنیم.

رضایی در پایان گفت: از همه فعالان سیاسی، دلسوزان انقلاب و جبهه انقلاب اسلامی می‌خواهم که با درک شرایط حساس کنونی، تمام تلاش خود را برای حفظ و تقویت وحدت و برادری در جبهه انقلاب به کار گیرند تا با گام‌های استوار در مسیر پیشرفت و توسعه کشور حرکت کنیم.

کد خبر 848390 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه محسن رضایی

دیگر خبرها

  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • ستاره رژیم صهیونیستی در جهان رو به افول است
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • دولت انگلیس بخشی از محور نسل‌کشی در غزه است