Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@21:40:31 GMT

تخم‌گذاری لاکپشت‌های دریایی در نایبند عسلویه

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۲۸۴۰

تخم‌گذاری لاکپشت‌های دریایی در نایبند عسلویه

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اعلام کرد: اکنون در اواسط فصل تخمگذاری لاکپشت‌های دریایی منقار عقابی در پارک ملی دریایی نایبند است و امسال به علت نبود گردشگران، شرایط برای تخم‌گذاری بدون مزاحمت آن‌ها فراهم است.

در نایبند علاوه بر تهدیدات انسانی، تهدیدات طبیعی نیز متوجه لاکپشت‌ها و محل لانه‌گذاری آن‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطلوب نبودن سواحل به دلیل آبگیر بودن در زمان مد، و تخریب لانه‌ها از سوی برخی گونه‌های جانوری مانند روباه و شغال از این تهدیدها به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید

۱۵ لاکپشت سبز بیومتری، پلاک گذاری و رهاسازی شدند شناسایی متخلفانی که آشیانه تخم لاکپشت‌ها را در بوشهر حفاری می‌کردند

برای برون رفت از این وضعیت با توجه به اینکه این لاکپشت‌ها در معرض خطر انقراض قرار دارند مداخله مدیریتی لازم است، که طبق برنامه هر ساله به همت اداره پارک ملی دریایی نایبند، لانه‌ها جابه‌جا می‌شوند و در محلی ایمن قرار می‌گیرند تا تخم‌ها به نوزاد تبدیل شوند.

آلودگی نوری و تردد انسانی نیز به شدت بر روی فصل تخم‌گذاری لاکپشت‌ها تاثیر دارد که از افرادی که به هر نحوی به این سواحل می‌آیند درخواست شده است از ایجاد سرو صدا و تولید نور خودداری کنند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لاکپشت محیط زیست حیات وحش نایبند منطقه حفاظت شده لاکپشت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۲۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی حاجی رضایی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در عملیات نخست پیرو اعلام اضطرار شناور تانکر «آیمو» به مرکز فرعی جست و جو و نجات دریایی خارگ مبنی بر بیماری یک نفر از خدمه، پس از هماهنگی لازم شناور ناجی به موقعیت اعزام شد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: شناور ناجی پس از رسیدن به موقعیت و تحویل گرفتن فرد بیمار به سمت پایگاهش بازگشت و فرد یاد شده را به آمبولانس مستقر در اسکله تحویل داد.

حاجی رضایی ادامه داد: در دومین عملیات امدادرسانی نیز پس از اعلام اضطرار به مرکز جست و جو و نجات دریایی بوشهر مبنی بر مصدومیت یک نفر از خدمه، پس از هماهنگی لازم شناور ناجی ۲۳ به موقعیت اعزام شد.

وی اظهار کرد: شناور ناجی پس از تحویل گرفتن فرد مصدوم وی را به آمبولانس مستقر در اسکله تحویل داد.

کد خبر 6092615

دیگر خبرها

  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه می‌شود
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه جامعه می‌شود
  • ۳۳۷ سند مالکیت منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر صادر شد
  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • شهید شاخص استان بوشهر از شهرستان عسلویه معرفی می‌شود
  • شهید شاخص استان بوشهر از شهرستان عسلویه معرفی می شود
  • «گردشگری دریایی» فقط یک وعده در روز خلیج فارس بود!
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد