Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه اقشار ضعیف جامعه بیشترین آسیب را از کرونا متحمل شدند گفت: مجلس برای حمایت‌از این نوع قشر تمهیداتی را در نظر گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، رسول فرخی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت روز قدس اظهار داشت: قبل‌از اعلام روز قدس از سوی امام راحل، مبارزات مردم در فلسطین یک مبارزه قومیتی بود اما این ابتکار امام باعث شد که مردم سراسر جهان در حوزه اسلام برای نابودی رژیم اشغالگر قدس با یکدیگر متعهد شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال با توجه به شرایط موجود در کشور از حضور در راهپیمایی روز قدس محروم شدیم افزود: همانند سال‌های گذاشته در راستای حفظ ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی این روز را گرامی می‌داریم و تا رهایی کامل قدس شریف از چنگال رژیم صهیونیستی دست از مبارزه بر نخواهیم داشت.

فرخی برنامه‌های حمایتی دولت در مورد حمایت‌‌ از کسب‌ و کارها و مشاغل آسیب‌دیده از کرونا را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: ویروس منحوس کرونا نه تنها در کشور ما بلکه در سراسر جهان آسیب‌های زیادی را در بخش اقتصاد متحمل شده که این آسیب‌ها بیشتر از هر کس قشرهای ضعیف جامعه را درگیر کرده و زندگی را برای آنها سخت کرده است.

10 هزار جعبه تخم نوغان در استان گیلان توزیع شدعضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: هکتارها جنگل با تجاوز به اراضی ملی سالانه در گیلان از بین می‌رودکاهش ارتباط شرق و غرب گیلان با شهر رشت باعث رکود بازار شده است

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس نیز در حوزه حمایت از قشر ضعیف جامعه تدابیری را اتخاذ کرده است افزود: قصد داریم با پرداخت تسهیلات تا حدودی سختی‌ها را از دوش مردم برداریم؛ البته دولت نیز موظف است با به‌کارگیری راه‌حل‌ها اقداماتی را در این خصوص انجام دهد تا این دوران سخت به‌خوبی سپری شود.

فرخی با بیان اینکه هر نماینده مجلس نه تنها در حوزه انتخابی خود بلکه در کل فعالیت‌های کشور هم مسیؤلیت دارد گفت: مجمع نمایندگان استان گیلان یک نقاط بسیار قوت در مبادلات حوزه‌های مختلف کشور محسوب می‌شوند؛ این مجمع همواره در تلاش است برای تحقق شعار سال تمهیداتی را فراهم کند تا روند اقتصادی در استان یک روند مطلوبی داشته باشد.

وی با اشاره به کاهش آب ورودی سد سفیدرود نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: در خصوص رفع این مشکل جلساتی با استاندار محترم  و آقای نوبخت داشتیم و در حوزه آب منطقه‌ای تصمیماتی نیز در نظر گرفته شد؛ همچنین برای کمک به رفع مشکل کم‌آبی استان راه‌حل‌هایی را مطرح کردیم تا بتوانیم با تکیه بر این راه‌حل‌ها از این بحران سخت عبور کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به دستور فوری سال گذشته وزیر بهداشت در خصوص بازگشایی بیمارستان‌های سیدالشهدا و 22 آبان لاهیجان خاطرنشان کرد: اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان برای تجهیز این بیمارستان‌ها در نظر گرفته شده است البته خوشبختانه تاکنون اقداماتی خوبی صورت گرفته و امیدواریم تا پایان دولت این کار عملیاتی شود.

فرخی با بیان اینکه در تلاش هستیم که مردم شهرستان لاهیجان با مشکل درمانی مواجه نشوند تصریح کرد: شهرستان  لاهیجان، اکنون به قطب درمانی شرق استان تبدیل شده است از این رو باید با شناسایی ضعف‌های حوزه سلامت این شهرستان به توسعه همه جانبه آن توجه جدی کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه جهت راه‌اندازی دو رشته پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان نیز مکاتباتی را با وزیر بهداشت انجام داده‌ایم خاطرنشان کرد: باید ظرفیت‌ها و مشکلات در هر حوزه را شناسایی کرده و نسبت به تقویت ظرفیت و رفع مشکلات تلاش کنیم.

وی با اشاره به بهره‌برداری پروژه پل غیر هم‌سطح میدان گیل شهرستان لاهیجان افزود: یکی از مشکلاتی که در این طرح شاهد آن هستیم عدم تعامل بین سازمان‌های مربوطه است؛ این مسئله، روند ساخت پل را دچار مشکل کرده و باعث می‌شود که کار به‌کندی پیش رود بنابراین تقاضای ما این است که دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به این قضیه اهتمام ویژه‌ای قائل شوند.

انتهای پیام/618/ح

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان ضعیف جامعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۲۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

طاهره عاشوریان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت در گیلان به عنوان استانی که درگیر پیری جمعیت است، اظهار کرد: دوره جامعه کنشگر_ کارشناس جمعیت از ویژه خواهران فعال حوزه تخصصی جمعیت و خانواده استان گیلان در سطح استان برگزار شده است.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه این دوره به بررسی ابعاد علمی، فرهنگی، اجتماعی، پزشکی، دینی، تربیتی، روانشناختی، اقتصادی، امنیتی، سیاسی و راهکارهای حوزه جمعیت می‌پردازد، افزود: دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت با عنوان «خاکریز امنیت ۸» با محوریت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج جامعه زنان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های مهم در حوزه جمعیت، چالش ضرورت توجه و برنامه ریزی دقیق و نهادینه کردن آن در بین افکار عمومی است، ادامه داد: جمعیت در ساختارهای مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تأثیرگذار است و از این حیث یکی از مهمترین و حساس‌ترین موضوعات حال حاضر بوده که باید برنامه‌ریزی های مدون صورت بگیرد.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه باید در تبیین مساله جمعیت فعالانه وارد شده تا با فعالیت کنشگران آگاهی بخشی عمومی صورت بگیرد، بیان کرد: مقوله جمعیت از مباحث مهم اجتماعی و اقتصادی در هر جامعه بوده بنابراین جمعیت از نظر ساخت، ترکیب و توزیع از مؤلفه‌های اقتدار و استحکام ساخت درونی هر جامعه به شمار می‌رود.

به گفته عاشوریان سازمان بسیج جامعه زنان استان با همکاری ستاد خانواده و جمعیت استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب گیلان دوره تربیت کنشگر جمعیت را با تعداد ۲۲۰ نفر از خواهران علاقه مند و توانمند برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه این دوره با حضور اساتید شورای راهبردی حوزه علمیه قم و تهران برگزار شده است، تصریح کرد: فرهنگ سازی گسترده و تبیین اهمیت جمعیت در بین افکار عمومی مهم و ضروری است که این دوره نیز با هدف آگاه سازی در گیلان برگزار شده است.

کد خبر 6088733

دیگر خبرها

  • رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال
  • نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • برخی ساختارها در حوزه جوانی جمعیت رفع شود
  • عبور از اروند اوج شکوه رزمنده‌های گیلان در عملیات والفجر ۸