Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:21:16 GMT

رژیم غاصب صهیونیستی تحفه سرطانی غرب در خاورمیانه

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۳۰۹۰

رژیم غاصب صهیونیستی تحفه سرطانی غرب در خاورمیانه

تاریخ نشان می دهد؛ اروپایی ها که از دست یهودی های تندرو به ستوه آمده بودند برای خلاصی از دست آن ها  با داستان بافی و افسانه سرایی آنان را به غرب آسیا تحمیل کردند و با ورود صهیونیست ها به سرزمین فلسطین و اشغال آن ، این سرزمین مظلوم به محل کشتار مسلمانان فلسطینی تبدیل شده است.

بررسی ها بیانگر آن است که اروپایی ها با اهدافی خاص در ۷۲ سال پیش پروژه ای را کلید زدند که امروز جهان اسلام به مصائب آن دست و پنجه نرم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و تلاش های مردم مسلمان ایران ورق در منطقه برگشت و  برنامه های استکبار و صهیونیسم جهانی پس از سال ها با مخالفت های رهبران انقلاب اسلامی و مردم ایران مواجه شد.

آمریکایی ها، انگلیسی ها و در مجموع غربی ها و صهیونیست ها که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ مانعی در مقابل اقدامات تجاوزکارانه واستکباری خود نمی دیدند با پیروزی انقلاب اسلامی این بار با سد محکمی نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از نقاط جهان به ویژه در غرب آسیا مواجه شدند.

پیروزی انقلاب اسلامی ایران در خاورمیانه با خود تحولات عظیمی داشت و موجب شد تا ملت های منطقه در برابر استکبار جهانی هوشیار شوند. 

امروز شکست های پی در پی آمریکا، رژیم صهیونیستی و در مجموع جریان استکبار و گروه های تروریستی در منطقه همچون داعش حاصل شکل گیری یک جبهه معنوی و مقاومت است که در پرتو پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

یکی از مصادیق نتایج انقلاب اسلامی در منطقه آغاز مقاومت مسلحانه و انتفاضه مردم فلسطین در سال های اخیر در کنار قوت گرفتن و مسلح شدن گروه های مقاومت فلسطین همچون حماس و جهاد اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی است که توسط نیروی قدس سپاه پاسداران به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی انجام شده است.

در سال های اخیر توطئه های فراوانی برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه شکل گرفته و دامنه شرارت های رژیم صهیونیستی در قالب پروژه های مختلف از جمله تشکیل گروه های تکفیری در سوریه و عراق  افزایش یافته و منطقه را وارد پیچیدگی های خاص خود کرد.

شکل گیری قیام های مردمی و انقلاب ها در خاورمیانه و شاخ آفریقا موجب شد که جهان اسلام افزون بر حذف حاکمان وابسته به آمریکا و غرب ،  آتش مقابله جدی با صهیونیست ها در منطقه

شعله ور شد.

در این میان آمریکا و صهیونیست ها با تکیه با حاکمان دست نشانده  برخی کشورهای منطقه به سازماندهی گروه های تکفیری و تروریستی دست زدند و افکار انقلابی را به سمت دیگری هدایت کردند، اقداماتی که با کشتار بی رحمانه هزاران مسلمان در منطقه همراه شده است.

امروزه کشورهای اسلامی از سوریه ، عراق ، یمن ، پاکستان و افغانستان با پدیده بزرگی به نام تروریسم و تکفیر مواجه شده که البته جبهه مقاومت با حمایت ایران اسلامی و ابتکارات سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی، موازنه قوا را به سمت جبهه اسلام تغییر داده است.

آمریکایی ها که برای اجرای توطئه اروپایی ها در ادامه راه به آن ها پیوستند در دهه های  اخیر برای تامین امنیت این رژیم جنگ های مختلفی در منطقه به راه انداختند که تشویق رژیم بعث صدام علیه ایران، حمله به لبنان در سال ۱۹۸۲، جنگ ۳۳ روزه لبنان، جنگ ۵۲ روزه فلسطین، ایجاد گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه و چندین توطئه دیگر همگی در راستای تامین امنیت رژیم صهیونیستی و رویای صهیونیست ها شکل گرفت.

طی ۷۲ سال گذشته کمتر مقاومتی در مقابل صهیونیست ها  از سوی کشورهای عربی صورت گرفت و با شکست آن ها در جنگ ۶ روزه عملا کشورهای عربی دیگر فکر مقابله و ایستادگی در مقابل رژیم صهیونیستی را از ذهن خود دور کردند.

در چند دهه پیش مردم فلسطین فقط با چوب و سنگ به مقابله با ارتش تابه دندان مسلح رژیم صهیونیستی می رفتند ولی امروز موشک های مقاومت اسلامی می تواند تمامی نقاط سرزمین های اشغالی را هدف قرار دهد و این بدان معناست که راهبرد مقاومت فلسطین با هدایت ها و زحمات حاج قاسم سلیمانی از سنگ و چوب به موشک و سلاح های دیگر تبدیل شده است.

روز قدس حاصل نگاه والای امام خمینی (ره) 

 معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: روز قدس حاصل تیزبینی و نگاه والای امام خمینی (ره) است که آخرین جمعه ماه مبارک را به این روزنامگذاری کردند تا مردم سراسر دنیا هیچگاه قبله اول مسلمانان را فراموش نکنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید عباس مسعودی افزود: همه ساله در این ایام مردم مسلمان و ظلم ستیز جهان حمایت همه جانبه خودشان را از مردم مظلوم فلسطین اعلام می کنند، اگرچه امروزه شاهد هستیم بعضی از دولت ها حتی دولت های عربی متاسفانه به این وظیفه و تکلیف خود آشنا نیستند اما مردم خوشبختانه بیدار و هوشیار هستند و در صحنه هستند و این روز را گرامی خواهند داشت.

وی اظهار داشت: قدس اولین قبله مسلمانان عالم است و حدود هفت دهه است که توسط رژیم اشغالگر قدس فلسطین اشغال شده و مردم آزادانه حق عبادت در این خانه خدا را ندارند لذا مردم مسلمان سراسر جهان به فرمان امام راحل همه ساله آخرین جمعه ماه رمضان با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس هم ابراز انزجار می کردند از رژیم منحوس و غاصب صهیونیست و هم اینکه از حامیان این رژیم اعلام انزجار می کردند و هم حمایت از مردم مظلوم فلسطین می کردند.

مسعودی گفت: امسال با توجه به شرایط پیش آمده در جامعه به لحاظ شیوع ویروس منحوس کرونا این امکان وجود ندارد زیرا سلامت انسان ها بسیار حائز اهمیت است ولی نباید غافل از این روز شویم.

حضور پرشور در راهپیمایی مجازی روز قدس

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز تاکید کرد:  امروز باید در فضای مجازی که دیده بان های زیادی دارد و افراد زیادی با این فضا مرتبط هستند، اعلام انزجار کنیم و هر کس در پروفایل خودش و عکسی از قدس می تواند در این راهپیمایی مجازی حضور داشته باشد و این انزجار را در فضای مجازی به منصه ظهور بگذاریم تا دشمنان بفهمند ما کماکان در صحنه هستیم و از مردم مظلوم فلسطین تا آخر دفاع خواهیم کرد.

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) کرج گفت: بایستی ثابت کنیم که با غاصب بودن مخالف هستیم و به فرموده امام خمینی (ره) اسراییل باید از صفحه روزگار حذف شود و تا محو اسراییل از صحنه روزگار این حرکت پرشور ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: امروزه ضعف و زبونی اسراییل در مقابل مجاهدان فلسطینی و لبنانی دیده می شود و امیدواریم این حرکت مردمی که در فلسطین و در لبنان و اقصی نقاط عالم تحت عنوان «مقاومت» ایجاد شده با یک اتحاد، ‌انسجام و پشتیبانی بیشتر مردمی و دولت ها به خصوص دولت های کشورهای اسلامی به زودی زود به نتیجه مد نظر که نابودی اسراییل است برسد و به زودی شاهد محو اسراییل از نقشه جهان و کل دنیا باشیم.

مسعودی تصریح کرد: جریان مقاومت مدیون سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی است کسی که سیاست و میدان را در کنار هم قرار داد ضمن اینکه در بحث ارتباط سیاسی با کشورهای اسلامی و ارتباط گیری در جهت حمایت از مردم مظلوم دنیا به خصوص مردم مظلوم عراق، یمن و فلسطین خدمات بسیار خوبی داشت.

سردار دل ها مرد میدان در عالم مقاومت و مجاهدت

مسعودی  بیان داشت: مردم خوب و مظلوم فلسطین و تمام کسانی که تحت ظلم هستند به خوبی ارزش کار این شهید را درک کردند اگرچه امروز شاهد هستیم بعضی ها قصد دارند جایگاه این شهید را خدشه دار کنند ولی بدانند سردار دل ها در دل تمام مسلمان جا دارد و کسی است که بنیان مقاومت را تقویت کرد و با تقویت جریان مقاومت توانست حکومت داعش را سرنگون کند و جریان مقاومت و ایستادگی را در دل مردم تقویت کند.

معاون اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: امروز ثمره این مقاومت در یمن و فلسطین دیده می شود که دیوار آهنین اسراییل را تحت الشعاع خود قرار داده و با موشک هایی که به قلب اسراییل می زنند نشان دادند که دشمن چقدر زبون و خوار است و در یمن هم با دست خالی با درس گرفتن از مکتب حاج قاسم که این شهید والامقام  هم درس گرفته از مکتب سالار شهیدان بود امروز دست بالای قدرت را دارند و عربستان سعودی و آل سعود را به دریوزگی کشانده است.

وی اظهار امیدواری کرد که همه ما قدرشناس این شخصیت بزرگی باشیم که هم در عالم سیاست مرد میدان بود و هم در عالم مقاومت و مجاهدت مرد میدان بود و پشت دشمن را در اقصی نقاط عالم با حرکتی که با خلوصی که داشتند به خاک مالیدند.

مسلمانان با بازیابی هویت خود دشمنان را شکست دهند

رییس نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی استان البرز نیز یکی از مشکلات اساسی مسلمان ها را گم کردن هویتشان دانست و گفت: این هویت را رسول خدا (ص) در صدر اسلام و سپس حضرت علی (ع) به مسلمانان داد که کم کم به فراموشی سپرده شد ولی اگر مسلمان ها این هویت خود را دوباره به دست بیاورند می توانند دشمنانشان را شکست دهند.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل زارعی نژاد افزود: مسلمان ها هویتشان را با نگاه به کشورهای خارجی از دست داده اند و بعضی از مسوولین هم می گویند که بروید کدخدا را ببینید که که این نکته با توحید منافات دارد زیرا توکل به خدا را فراموش کرده ایم و مردم خود را رها کرده اند و به دنبال آن هستند که روزی خود را از کدخدا که آمریکا و اروپا هست به دست بیاورند.

وی اظهار داشت: چاره این درد این است که ما قدرت درونی و عناصر هویتی خود را بشناسیم و آن را مستحکم کنیم که همانطور که امام خمینی (ره) این کار را در ایران کردند و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «روز قدس ابتکار هوشمندانه امام خمینی (ره) است» که موجب شده حلقه وصلی برای هم صدایی مسلمانان برای قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین شود.

زارعی نژاد با بیان اینکه امام خمینی (ره) در ۴۲ سال پیش گفتند که «روز قدس روز اسلام است »، گفت: اگر مسلمان ها که بیش از یک میلیارد نفر در کره زمین هستند بدانند و بتوانند با هم اتفاق نظر و وحدت داشته باشند و هویت اسلامی خود را پیدا کرده و آن را تقویت کنند به راحتی می توانند اسراییل را از بین ببرند.

وی بیان داشت: اسراییل بنا به فرموده امام (ره) غده سرطانی است که این غده سرطانی باعث شده بسیاری از مشکلات جوامع اسلامی به خصوص در خاورمیانه اتفاق بیافتد که توسط اسراییل رهبری شود.

حاج قاسم سلیمانی شاگرد مکتب امام خمینی (ره)

زارعی نژاد گفت: یکی از شاگردان مکتب امام خمینی (ره) حاج قاسم سلیمانی است که با شهادتش موجب شد که این خودباوری ایجاد شده و حوزه مقاومت بسیج شوند و یک بیداری اسلامی به وجود آید و وحدت جامعه دوباره برگردد.

وی افزود: اگر این وحدت و همدلی را مقداری پرورش دهیم، جبهه مقاومت می تواند در سراسر جهان پیروز شود.

زراعی نژاد ادامه داد: در دنیای اسلام هر جا بنای مقاومت در مقابل زورگویی استکبار است نام حاج قاسم می درخشد و حاج قاسم با روح جهادگونه خود و شاگردی مکتب امام خمینی (ره)‌ و رهبر معظم انقلاب که کرده بود، توانست جبهه مقاومت را بیدار کرده و دور هم جمع کند و آموزش دهد.

این روحانی به نقش علما در حمایت از فلسطین اشاره کرد و گفت: بنا به فرمایشات رسول اکرم (ص) مسلمانان باید به امور برادران دینی خود اهتمام داشته باشند و فقط به دنبال زندگی خود نباشند و اگر غیر این باشد مسلمان نیستند و این اهتمام فقط به کشور و شهر خودمان بسنده نیست بلکه منظور تمام مسلمانان جهان است.

وی افزود: اگر حضرت حجت (عج) ظهور کنند دیگر مرزهای جغرافیایی معنا ندارد و تمام مسلمانان یک کشور و یک ملت هسند.

زارعی نژاد بیان داشت: علما و روحانیون نیز تحت تاثیر این مفاهیم و معارف بلند الهی قرار گرفته و بسیاری از آنان مبارزانی همچون میرزاکوچک خان جنگلی، امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، شیخ زکزاکی، سیدحسن نصرالله و شیخ عیسی قاسم هستند.

وی گفت: این علما در مکتب حضرت علی (ع) و رسول خدا (ص) درس آموخته اند و انقلابی شدند همانطور که رهبر معظم انقلاب می فرمایند که «امام خمینی (ره) راه عزت و جهاد را به روی ما گشود».

وی یادآور شد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران مردمی خوار در جوامع بودند ولی اکنون عزت یافته اند و اکنون نیز نقش علما در مبارزات پررنگ است به طوریکه تمام آن ها حول محور آزادی فلسطین و نابودی اسراییل جمع شده و متحد هستند.

رییس نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی استان البرزگفت: خداوند وعده داده اگر مبارزه کنید و ایستادگی کنید و اتحاد داشته باشید پیروزی برای مسلمانان است.

وی افزود: در جهان هر روز آمار کرونا را می گیرند که چند نفر فوت کرده، چند نفر بستری و چند نفر حالشان وخیم است ولی کسی حال مردم فلسطین و یمن را نمی پرسد و تعداد شهدای آنان اعلام نمی شود و کسی نمی پرسد چرا قبله اول مسلمانان مورد اهانت قرار می گیرد و اگر تمام مسلمانان با هم متحد شوند به راحتی دشمن را مغلوب می کنند.

برچسب‌ها یمن اسرائیل مقاومت امام خمینی رژیم صهیونیستی قاسم سلیمانی استان البرز روز جهانی قدس رهبر معظم انقلاب فلسطین پروندهٔ خبری روز جهانی قدس در۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن اسرائیل مقاومت یمن اسرائیل مقاومت امام خمینی رژیم صهیونیستی قاسم سلیمانی استان البرز روز جهانی قدس رهبر معظم انقلاب فلسطین اخبار کنکور پیروزی انقلاب اسلامی مردم مظلوم فلسطین حاج قاسم سلیمانی رهبر معظم انقلاب رژیم صهیونیستی مردم مظلوم تمام مسلمان استان البرز صهیونیست ها زارعی نژاد امام خمینی مسلمان ها موجب شد دولت ها روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۳۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

رژیم صهیونیستی شهرک‌های «مارون الرأس»، «یارون» و اطراف شهرک «حولا» در جنوب لبنان هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

رژیم صهیونیستی برای جبران شکست‌های خود در مقابله با گروه‌های مقاومت فلسطین و لبنان، مناطق غیر نظامی در غزه و جنوب لبنان را هدف قرار می‌دهد.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • موج نفرت از جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در حال گسترش است
  • محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه خشم
  • حماس: هیچ پیشنهادی جز آتش‌بس در غزه را نمی پذیریم
  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • رئیسی: رژیم صهیونیستی باید از سرزمین‌های اشغالی اخراج و مجازات شود
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • عملیات«وعده صادق» پاسخ عبرت‌آموز برای رژیم غاصب صهیونیستی بود
  • رژیم صهیونیستی تاکنون از هیچ تجاوز و وحشی‌گری علیه مردم غزه دریغ نکرده است