Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جریانی مشاهده می‌کند که آقای ظریف یک رجل سیاسی است و در جامعه برای خودش جایگاهی پیدا کرده است و در میان مردم به محبوبیت رسیده است، در نتیجه این برنامه‌ها را ریختند که از حیز انتفاع ساقطش کنند.

حجت‌الاسلام محمدتقی فاضل میبدی در واکنش به توهین یک مداح از تریبون مراسم شب‌های قدر به وزیر امور خارجه گفت: بعضاً برخی از مداحان درس دینی نخوانده‌اند و سواد این کار را ندارند؛ البته نمی‌خواهم به قشر مداحان توهین کنم؛ حرفم با آن‌هایی است که بازی‌های سیاسی درمی‌آورند؛ این‌ها ممکن است برخی مشکلات داشته باشند که این‌گونه رفتار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب  ادامه داد: البته شاید کسانی از پشت پرده، این افراد را برای بدنام کردن اسلام، تشیع و نظام جمهوری اسلامی ایران تحریک می‌کنند؛ به باور من یکی از انسان‌های صالح و شایسته که خود رهبری هم فرمودند و تاکید کردند، دکتر ظریف است؛ فردی که ۳۰ الی ۴۰ سال در نظام جمهوری اسلامی خدمت کرده است.

مبیدی افزود: امروز مشاهده می‌کنیم به یک چنین انسانی با این اشعار هجو و زشت، حمله و توهین می‌کنند. الان اسرائیل، وهابیت و یا افراطیون تند آمریکا با آقای ظریف بسیار بد هستند و نباید با آنها هم‌نوایی کرد.

وی یادآور شد: برجام در وهله اول به نفع ایران و به زیان عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی و افراطیون آمریکا بود و آقای ظریف با هوش و درایتی که داشت، برجام را به ثمر رساند؛ حال یک نابخردی مانند ترامپ آمد و آن را خراب کرد، بحث دیگری است. امروز هم به دلیل آنکه مذاکرات وین خوب پیش می‌رود، صهیونیسم، وهابیت و افراطیون آمریکا می‌خواهند این قضیه را بر هم بزنند. برخی هم در داخل نگرانند که آقای ظریف در صورت موفقیت جایی برای خودش باز کند.

میبدی ادامه داد: جریانی مشاهده می‌کند که آقای ظریف یک رجل سیاسی است و در جامعه برای خودش جایگاهی پیدا کرده است و در میان مردم به محبوبیت رسیده است، در نتیجه این برنامه‌ها را ریختند که از حیز انتفاع ساقطش کنند.وی تاکید کرد: به اعتقاد من معمولاً در  کشور ما هر انسان شایسته‌ای که از جهت فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... به درد می‌خورد  دست‌های پنهانی هستند که وی را از حیز انتفاع ساقط کنند؛ خیال نکنید عوامل نفوذ فقط نطنز را منفجر و یا دانشمند هسته‌ای را ترور می‌کنند، بلکه برای تخریب شخصیت افرادی که  دارای اعتبار و آبرو نزد مردم هستند، کارهای خودشان را انجام می‌دهند از همین رو یکی از کسانی که باید به نظر آنها تخریب می‌شد آقای ظریف بود که برخی این کارها را انجام می‌دهند.

این فعال سیاسی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که این اقدامات چقدر مردم را از دین و عزاداری‌های اهل بیت دور می‌کند، گفت: متاسفانه این اقدامات در دین‌داری بی‌تاثیر نیست اما خوشبختانه جامعه ما آگاه است و می‌فهمد و راه خودش را پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: معمولا در این یکصد و پنجاه سال اخیر، مصلحان بزرگی مانند قائم مقام فراهانی، امیرکبیر و مصدق که آمدند کشور را اصلاح کنند، عده‌ای از آدم‌هایی که یا مأمور خارجی بودند یا سودجو و  منفعت‌طلب داخلی بودند با استفاده از ناآگاهی مردم توانستند با این اصلاح‌طلبان بزرگ در بیفتند و این‌ها را از حیز انتفاع ساقط کنند.

میبدی بیان کرد: بالاخره عده‌ای بودند که از قتل امیرکبیر و سکوت مصدق خوشحال شدند. بودند عده‌ای که از سکوت کسانی که در راه اصلاحات مملکت گام گذاشتند و بعد ساکت شدند، خوشحال شوند و امروز هم به هر حال هستند کسانی که دوست دارند امثال آقای ظریف سقوط کنند اما خردمندان، دانشگاهیان و متفکران می‌فهمند که این راه‌ها ایران‌ستیز و اسلام‌ستیز است و نمی‌گذارند این اتفاق بیفتد./ایلنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: حیز انتفاع آقای ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۳۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «مایکل مارتین» وزیر خارجه ایرلند با بیان اینکه میزان کمک‌های بشردوستانه ارسالی به غزه کافی نیست اعلام کرد که در شرایط کنونی ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند.

هفته پیش نیز نخست ایرلند همراه با نخست‌وزیر اسپانیا و نروژ در مواضعی مشترک در حمایت از مردم فلسطین اعلام کردند که برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین و حمایت از عضویت کامل آن در سازمان ملل آماده هستند.

شبکه خبری الجزیره در گزارشی اعلام کرد که در ادامه حمایت سه کشورهای اروپایی از حق حاکمیت سیاسی مردم فلسطین در تشکیل کشور مستقل فلسطینی به عنوان عضو کامل سازمان ملل نخست وزیران اسپانیا، نروژ و ایرلند بر حق تشکیل کشور مستقل فلسطینی تاکید کردند.

به نوشته الجزیره، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در ادامه تلاش خود برای جلب حمایت کشورهای اروپایی در به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی در کنفرانس خبری اعلام کرد که «نشانه‌های روشنی» در اروپا پدیدار گشته و کشورهای اروپایی آماده پذیرفتن دولت مستقل فلسطینی هستند.

الجزیره عنوان کرد: سانچز در سفر دوره‌ای که روز جمعه به برخی کشورهای اروپایی از جمله نروژ و ایرلند سفر کرد، تلاش خواهد کرد رهبران کشورهای اروپایی را برای تشکیل دولت مستقل فلسطینی ترغیب کند. مقصد سفر بعدی نخست وزیر اسپانیا لهستان خواهد بود.

بر پایه این گزارش، نخست وزیر اسپانیا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «یوناس گار استوره» همتای نروژی خود درباره وضعیت جنگی نوار غزه تاکید کرد باید در غزه آتش‌بس اضطراری حاصل شود و نهادهای بشردوستانه بدون هیچ تهدیدی اجازه فعالیت داشته باشند. خشونت بیشتر و کشتار غیرنظامیان در غزه مجاز نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: هماهنگی با نروژ پیامی برای راه حلی است که به اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها آینده‌ای منطبق با صلح می‌دهد.

به نقل از سایت خبری الجزیره، سانچز درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین هم گفت اسپانیا آماده به رسمیت شناختن کشور فلسطین در نزدیک‌ترین زمان ممکن و عضویت کامل آن در سازمان ملل است.

نخست وزیر نروژ هم تاکید کرد کشورش آماده به رسمیت شناختن کشور فلسطین و حمایت از عضویت کامل آن در سازمان ملل است.

از سوی دیگر، نخست وزیر ایرلند نیز در مواضعی مشابه با همتای نروژی و اسپانیایی اعلام کرد با همتای اسپانیایی خود مساله به رسمیت شناختن کشور فلسطین را بررسی کرده است و این دو کشور در آستانه به رسمیت شناختن فلسطین هستند.

وی با بیان اینکه ملت فلسطین حق حاکمیت و برخورداری از حکومت خودمختار را دارند، افزود: زمان به رسمیت شناختن کشور فلسطین نزدیک است. آماده به رسمیت شناختن فوری کشور فلسطین هستیم و این را رسمی کرده‌ایم.

این مقام ایرلندی وضعیت غزه را غیر قابل توصیف عنوان کرد و خواهان باز شدن کریدورهای بیشتر برای انتقال کمک‌های انسانی به نوار غزه شد.

نخست وزیر ایرلند افزود تخریب جنبه‌های زندگی غیرنظامیان در نوار غزه از جمله بیمارستان‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها توسط رژیم صهیونیستی قابل قبول نیست.

گفتنی است که وزارت بهداشت غزه روز جمعه اعلام کرد تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته به ۳۳ هزار و ۶۳۴ شهید و ۷۶ هزار و ۲۱۴ زخمی رسیده است. این در حالی است که بسیار از افراد کشته و زخمی در مسیرها و زیر آوار در نتیجه حملات اشغالگران هستند که دسترسی به آنها ممکن نیست.

کد خبر 6086667

دیگر خبرها

  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • پخش زنده دعای ندبه و کمیل خارج از ایران ادامه خواهد داشت
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند