Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@18:26:53 GMT

حرکت کاروان خودروها با حمل پرچم‌های قدس در کابل

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۳۸۵۹

حرکت کاروان خودروها با حمل پرچم‌های قدس در کابل

به گزارش ایرنا، این جوانان که از بخش فرهنگی حزب نهضت اسلامی افغانستان بودند صبح امروز جمعه به مناسبت روز جهانی قدس با راه انداختن کاروان خودروهای حامل پرچم افغانستان و فلسطین و با شعار " قدس ما می آییم" و "روز جهانی قدس گرامی باد" در جاده های کابل حمایت خود را از قدس شریف و مردم فلسطین اعلام کردند.

قاری حسن یکی از شرکت کنندگان در این کاروان می گوید که اگر ما با فلسطیـن فاصله مـکانی داریم اما پیوند عقیده ما را نزدیک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی می افزاید: جوانان حزب نهضت اسلامی افغانستان تصمیم گرفتند که امسال به دلیل شیوع کرونا در راه اندازی کاروان خودروها به حمایت از فلسطین اقدام کنند زیرا در این روش تعداد افراد در خودروها اندک هستند و خطر ابتلا را کمتر می سازد و هم در کنار آن حمایت از قدس تعطیل نشود و ما بعنوان جوانان مسلمان سهمی در آن داشته باشیم.

وی افزود: ما ایمان داریم که نشان دادن حقانیت مبارزات ملت فلسطین علیه رژیم اسرائیل و حقانیت حمایت کشورهای مسلمان بویژه افغانستان از این مبارزات، به نمایش گذاشتن چهره ددمنش اسرائیل در انظار ملت های مسلمان، رسانه ها و ملت مسلمان افغانستان که پیشینه حمایت شصت و چند ساله از مبارزات مردم فلسطین را دارد، یکی از راهکارهای عملی مقابله با نفوذ و سیطره صهیونیسم بین المللی مخصوصا آمریکا و اسرائیل می باشد.

«حمید شفایی» یکی دیگر از شرکت کنندگان این کاروان نیز به خبرنگار ایرنا گفت که حمایت از ملت مظلوم فلسطین در این روز بزرگ یک واجب دینی برای همه مسلمانان جهان است و وی نیز بر خود واجب دانسته است که در این برنامه شرکت کرده و حمایت خود را از ملت فلسطین اعلام کند.

به باور حامد شفایی، تا زمانی که مسلمانان به صورت متحد علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی و کشورهای استعمارگر ایستادگی نکنند، سرنوشت ملت های مسلمان بویژه قدس و فلسطین تغیر نخواهد کرد و تنها راه نجات مسلمانان ایستادگی با اتحاد است.

«خانعلی رحمانی» نیز گفت که وی در سالهای گذشته نیز در مراسم قدس شرکت کرده است اما امسال برنامه راه اندازی کاروان خودروها در حمایت از روز قدس و فلسطین، ابتکار جدیدی است که در کابل سابقه ندارد.

وی می افزاید: این طرح از یک طرف حمایت از فلسطین است و از طرف دیگر با این راهکار از گسترش ویروس کرونا نیز جلوگیری می شود زیرا در هر خودرو تعداد افراد انگشت شمار حضور دارند و آنها هم با پوشیدن ماسک می توانند مانع گسترش آن شوند.

امسال در افغانستان مراسم متفاوتی برای گرامیداشت روز قدس و حمایت از فلسطین برگزار شده است که از جمله آنها نصب بیلبوردهایی با موضوعات فلسطین، نقاشی، دیوار نویسی، مراسم ختم قرآن کریم و برگزاری نمایشگاه عکس می باشد.

برچسب‌ها افغانستان کابل روز جهانی قدس پروندهٔ خبری روز جهانی قدس در۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان کابل روز جهانی قدس افغانستان کابل روز جهانی قدس اخبار کنکور کاروان خودروها روز جهانی قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۳۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه میشیگان با پرچم فلسطین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حرکت کاروان رئال مادرید به سمت ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در میان بدرقه بازیکنان آکادمی باشگاه / فیلم
  • طالبان: مانعی برای اجرای پروژه تاپی در افغانستان وجود ندارد
  • حرکت کاروان‌های شادی در دهه کرامت در تیران
  • کرزی: قدردان همکاری‌های همیشگی ایران با افغانستان هستیم
  • حرکت خودرویی هواداران فلسطین در حمایت از دانشگاهیان معترض شیکاگو
  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • فیلم| حرکت جالب دانشجویان آمریکایی با پرچم اسرائیل
  • (ویدئو) جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه میشیگان با پرچم فلسطین
  • پلیس آل‌سعود جلوی عکس گرفتن با پرچم فلسطین را گرفت | فیلم