Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@01:42:09 GMT

کودک کاری که با یک کامپیوتر استاد دانشگاه شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۵۰۳۸

کودک کاری که با یک کامپیوتر استاد دانشگاه شد

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی برنامه جشن رمضان، بیست و سومین قسمت از این ویژه برنامه تلویزیونی با حال و هوایی پرنشاط و شاد به صورت زنده از شبکه پنج سیما پخش شد.

این برنامه قصد دارد که مانند هرسال، جشن رمضانی باشکوه در فضای استودیویی برگزار و امید، شادی بخشی وشادی آفرینی را به جامعه منتقل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو هرشب میزبان مهمانان متفاوت از اقصی نقاط ایران است که قصه‌های جذاب و شنیدنی دارند.

شب گذشته زینب پورابراهیم و بابک افرا میزبان محمدرضا ضیاء بودند. قهرمانی که کودکی او در فقر و در کوچه پس کوچه‌های شهر مشهد گذشته است. از دوران دبستان متوجه تفاوت خود با دیگر بچه‌ها می‌شود، بچه‌هایی که دنیای آن‌ها متفاوت از دنیای محمدرضا بوده است.

ضیاء درباره قصه کودکی خود گفت: کودکی من اینطور نبود که به بازی و شیطنت‌های آن دوران بگذرد، کودکی من به کار کردن و یا کار اداری کردن گذشت. البته همان کودکی سخت باعث پیشرفت‌های من در طول آینده شد.

قصه این قهرمان در دوران نوجوانی هم به همین شکل ادامه می‌یابد تا اینکه در دوران دبیرستان یک خیر یک کامپیوتر به او هدیه می‌دهد و به عبارتی باب معجزه را در زندگی اش می‌گشاید.
این در حالی است که محمدرضا ضیاء هم از این فرصت به خوبی استفاده می‌کند و با همان کامپیوتر فتوشاپ را یاد می‌گیرد، بعد از آن با عکاسی‌های مختلف کار می‌کند تا جایی که عکس زائران با حرم امام رضا (ع) در سال‌های ۸۴ و ۸۵ کار محمدرضا ضیاء است.

ضیاء در ادامه صحبت هایش اظهار کرد: بعضی از کار‌ها اصلا با پول حل نمی‌شود و تو چشمت به بالاست تا از طرف او اتفاقی بیفتد. تفکر من همیشه این بود که یا وارد کاری نمی‌شوم و یا در آن کار عالی خواهم بود. همیشه به شاگردانم می‌گویم که موفقیت از آن آدم‌های تشنه است، کسانی که دنبال لقمه آماده نیستند، چون کلا لقمه آماده‌ای وجود ندارد.

وی با اشاره به نام ابوالقاسم شاهینی خیری که برایش کامپیوتر تهیه کرد افزود: با خرید همان کامپیوتر زندگی من متحول شد، آماده کردن عکس زائران با حرم در کمتر از ۲ دقیقه حدود ۱۵ سال پیش کار خیلی سختی بود، انجام این کار‌ها باعث شد که من در دانشگاه هم به سمت برنامه نویسی بروم.

این قهرمان که بعد از پشت سرگذاشتن سختی‌های بسیار الان استاد دانشگاه و معلم کسب و کار است، بیان کرد: کسانی که مانند من در زندگی شان سختی‌های بسیاری متحمل شده اند، بدانند که راز موفقیت ماندگاری است. یک زمان شما مقاومت می‌کنید و وقتی به گذشته خود می‌نگرید از اینکه این کار‌های بزرگ توسط شما رقم خورده به خود می‌بالید.

در ادامه امین عراقی خواننده جوان وارد استودیو شد.

او با بیان اینکه من به مناجات خوانی علاقه‌مند بودم، قطعه‌ای در سبک آواز سنتی برای جشن رمضانی‌ها اجرا کرد.

قسمت بیست و سوم جشن رمضان ۱۴۰۰ با اجرای قطعه تکیه گاه امین عراقی به پایان رسید.

جشن رمضان ۱۴۰۰ به تهیه کنندگی کاوه امیری و سردبیری فرزانه پزشکی، کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که در شب‌های ماه مبارک رمضان حوالی ساعت ۲۱:۳۰ تقدیم حضور بینندگان می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشن رمضان رمضان 1400 جشن رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۵۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)



منبع:همشهری

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشته شدن یک سیاه پوست دیگر به دست پلیس آمریکا (فیلم) سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه «تگزاس» (فیلم) حمله به ماشین خودران گوگل در آمریکا (فیلم)

دیگر خبرها

  • حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)
  • خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید/ پرتره‌ای از استاد علی جهاندار 
  • اخراج استاد دانشگاه نیویورک به دلیل حمایت از فلسطین+ فیلم
  • خاطره فواد ایزدی از دوران تحصیلش در آمریکا + فیلم
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ فرزندتان را به ربات آزمون دهنده تبدیل نکنید!
  • بازداشت خشونت آمیز استاد دانشگاه اموری آمریکا
  • نکات تربیتی فرزند از زبان استاد قرائتی + فیلم