Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی آمریکا با ناکامی کشتی‌گیر ۶۵ کیلوگرم خود در کشتی آزاد در آخرین مسابقه گزینشی، با ترکیب ناقص در بازی‌های المپیک توکیو شرکت خواهد کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات قهرمانی آسیا سهمیه‌های المپیکش را کامل کرد. بعد از اینکه رضا اطری در 57 کیلوگرم، حسن یزدانی در 86 کیلوگرم و یدالله محبی در 125 کیلوگرم در مسابقات جهانی 2019 نورسلطان سهمیه المپیک را گرفتند، در مسابقه گزینشی آسیایی نیز امیرمحمد یزدانی در 65 کیلوگرم، یونس امامی در 74 کیلوگرم و محمدحسین محمدیان در 97 کیلوگرم با فینالیست شدن موفق به کسب سهمیه شدند تا در پایان مسابقات گزینشی قاره‌ای، ایران تنها تیمی در کشتی جهان باشد که در رشته آزاد سهمیه‌هایش را کامل کرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن وقت این فرصت وجود داشت که تیم‌هایی که سهمیه‌شان کامل نشده در مسابقات گزینشی جهانی در صوفیه آخرین شانس‌شان را امتحان کنند که آمریکایی‌ها باز هم در وزن 65 کیلوگرم موفق به کسب سهمیه نشدند.

جردن اولیور آمریکایی در این رقابت‌ها مغلوب گاژیف شد و حالا آمریکایی‌ها بدون کشتی‌گیر 65 کیلوگرم به المپیک خواهند آمد، اما روسیه که در سنگین وزن به دنبال سهمیه المپیک بود با سرگئی کوزیرف سهمیه‌های تیم ملی کشورش را در رشته آزاد کامل کرد.

در پایان مسابقات کشتی آزاد گزینشی جهانی، اسامی 16 کشتی‌گیری که در هر وزن المپیک حضور خواهند داشت، مشخص شده است.

براین اساس دو کشور مدعی ایران و روسیه با 6 سهمیه کامل در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت، اما آمریکا در 5 وزن نماینده دارد که البته همان 5 نماینده نیز همه شانس کسب سکوی المپیک هستند.

تیم‌های ترکیه، ژاپن و آذربایجان هم موفق به کامل کردن سهمیه‌های خود نشده‌اند.

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک توکیو به 60 رسید

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: المپیک کشتی المپیک کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۵۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسرت ۵۲ ساله اپه و فلوره ایران برای بازگشت به المپیک

 به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، شمشیربازی ایران در اسلحه‌های اپه مردان و زنان، فلوره مردان و زنان و سابر زنان دنبال سهمیه المپیک پاریس بود که در هیچ‌کدام موفق به گرفتن سهمیه نشد.

محمد اسماعیلی تنها بازیکن ایرانی بود که در انتخابی المپیک قاره آسیا تا نزدیکی گرفتن سهمیه المپیک پیش رفت اما در مرحله نیمه نهایی شکست خورد و با وجود گرفتن مدال برنز مشترک اما از رسیدن به سهمیه المپیک در اسلحه اپه بازماند.

اپه و فلوره ایران آخرین باری که توانستند سهمیه بگیرند در المپیک ۱۹۷۶ مونترال بود و با توجه به اینکه در المپیک ۲۰۲۴ پاریس هم سهمیه به دست نیامد این حسرت تا المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس ۵۲ ساله می‌شود.

اپه پتانسیل نتیجه گرفتن دارد

حامد صداقتی، سرمربی تیم اپه ایران، در مورد نرسیدن به سهمیه المپیک بیان کرد: نتیجه‌ای که محمد اسماعیلی گرفت، نزدیک‌ترین قدمی بوده که در اسلحه اپه به سمت گرفتن سهمیه المپیک برداشته شده است. اسماعیلی به دلیل کم‌لطفی برخی دوستان مدتی از تمرین و مسابقات دور بود و زمانی که برگشت در مسابقات انتخابی المپیک با تمام توان و غیرتش بازی کرد و با اختلاف یک ضربه نتیجه را واگذار کرد. در واقع جای امیدواری برای آینده اپه وجود دارد.

صداقتی در پاسخ به این پرسش که آیا اردوهای داخلی و مسابقات بین المللی به اندازه کافی برای حضور در انتخابی المپیک داشتند؟ تاکید کرد: مسابقات و اردوهای داخلی را داشتیم و به کمپ بین المللی گرجستان رفتیم و با تیم‌ها و بازیکنان قوی تمرین کردیم. یک کمپ و مسابقه هم در آلمان برنامه‌ریزی کرده بودیم اما به بازیکنان ویزا ندادند. اگر به آلمان می‌رفتیم تجربه خوبی در آستانه انتخابی المپیک بود.

سرمربی اپه در مورد آینده این اسلحه گفت: همیشه جا برای بهتر شدن و پیشرفت است اما محمد اسماعیلی و تیم اپه نشان دادند پتانسیل گرفتن نتیجه را دارند. تیم اپه با سرمایه‌گذاری و توجه بیشتر در دوره بعد المپیک راحت‌تر به سمت سهمیه المپیک می‌رود. سعی می‌کنیم تیم خوبی را در اسلحه اپه داشته باشیم. برنامه‌ریزی ما بلندمدت است و امیدواریم در نهایت بازیکنان به حقشان برسند.

دیگر خبرها

  • گزارش سایت آمریکایی از رقیب‌ ایرانی لی در استانبول
  • کشتی‌گیر ۳۲ ساله آذربایجانی؛ آزادکار ماه UWW
  • هدف فدراسیون کشتی از اعزام یزدانی/ نگرانی برای تکرار اتفاق تلخ
  • حسرت ۵۲ ساله اپه و فلوره ایران برای بازگشت به المپیک
  • اعتماد دوباره به‌ یوشیدا و بازگشت چامیزو
  • غیبت ارسلان در استانبول؛ نازاریان کوچک به دنبال سهمیه
  • تشکیل کمپین علیه آنتونیو؛ احتمال کودتا در استانبول!
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • هوش مصنوعی نخستین طلایی ایران در المپیک را پیش‌بینی کرد | پادشاه ایرانی کشتی جهان باز هم طلا می‌گیرد
  • کامران قاسم‌پور کجای ماجراست؟