Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت آموزش و پرورش مکررا اعلام کرده است که امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم با هماهنگی ستاد کرونا به صورت حضوری برگزار می‌شود و اگر ستاد کرونا اجازه برگزاری امتحانات در خرداد را ندهد، به زمان دیگر موکول می‌شود اما دانش‌آموزان کنکوری نسبت به تداخل زمان کنکور و امتحانات نهایی نگران هستند.

قدس آنلاین؛ بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، امتحانات پایان سال دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم باید به شکل حضوری برگزار شود و البته با توجه به شرایط کرونا، برگزاری حضوری امتحانات با تأیید ستاد مدیریت بیماری کروناست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانش‌آموزان کنکوری یعنی پایه دوازدهم نگران هستند که اگر امتحانات به تأخیر بیفتد، ممکن است با زمان کنکور تلاقی کند و اضطراب آنها بیشتر شود.

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که «اگر زمان امتحانات را به تأخیر بیندازید و به کنکور بخورد، چه می‌شود؟»، گفت: حتما به این موضوع توجه می‌کنیم و تداخلی در زمان امتحانات نهایی و کنکور به وجود نمی‌آید.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان پایه دوازدهم نگران نباشند، افزود: درباره چیزی که نیامده است، صحبت نکنید؛ شاید با ستاد کرونا هماهنگ کردیم و قبل از همه این موارد، امتحانات برگزار شد.

خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه سلامت دانش‌آموزان همواره در اولویت است، گفت: بنابراین اگر ستاد کرونا تشخیص دهد برگزاری امتحانات در خرداد ماه میسر نیست، ما امتحانات را به تیرماه منتقل می‌کنیم و باز هم تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و در آن صورت احتمالاً کنکور نیز جابجا خواهد شد. البته همه این موارد در حد پیش بینی است و تا کنون هیچ تصمیمی در این باره  اتخاذ نشده است.

وی افزود: تأکید می‌کنم ضروری است که ما امتحانات را قبل از کنکور سراسری برگزار کنیم تا بتوانیم سوابق تحصیلی دانش‌آموزان کنکوری را به سازمان سنجش ارسال کنیم.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: امتحانات نهایی کنکور سراسری وزیر آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی آموزش و پرورش دانش آموزان ستاد کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۵۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری امتحانان نهایی دانش آموزان در ۱۱۰ حوزه امتحانی چهارمحال و بختیاری

افشین امیریان از تجهیز حوزه‌های امتحانات نهایی چهارمحال و بختیاری با اعتباری بیش از ۴۹ میلیارد ریال خبر داد.

وی افزود: حوزه‌های محل برگزاری امتحانات نهایی استان به دوربین مداربسته، راکت الکترونیکی، سیگنال یاب و همچنین حفاظت فیزیکی و مصرفی حوزه‌های امتحانی مجهز شده است.

امیریان اضافه کرد: بیش از ۳۱ میلیارد ریال از این اعتبارات از محل اعتبارات تملک داریی، پنج میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال از محل اعتبارات فصل پنج و ۱۲ میلیارد ریال از محل منابع استانی هزینه شد.

بیشتر بخوانید

شرکت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی

به گفته وی، سابقه تحصیلی و برگزاری امتحانات نهایی تاثیر مهم و موثری در ضرایب کنکور دارد که امسال ضریب امتحانات نهایی ۵۰ درصد است و از سال آینده ۶۰ درصد خواهد شد.

امیریان ادامه داد: جان‌مایه و محوریت امتحانات نهایی و سوابق تحصیلی این است که همه چیز کتاب است و کتاب درسی خود آموزش و پرورش محوریت است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • برگزاری امتحانات نهایی با حضور ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • طراحی سؤالات امتحانات نهایی فقط از کتب درسی است
  • چه نوع سؤالاتی در امتحان نهایی طرح می‌شود؟
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • سوالات امتحانات نهایی دانش‌آموزان چطور طراحی می‌شود؟
  • سوالات امتحانات نهایی چگونه طراحی می‌شود؟
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • برگزاری امتحانان نهایی دانش آموزان در ۱۱۰ حوزه امتحانی چهارمحال و بختیاری