Web Analytics Made Easy - Statcounter

علمای شیعه و سنی خراسان جنوبی به مناسبت روز قدس و گرامیداشت این روز بزرگ طی نشستی به بیان راهکارهای مورد نظر در مورد تبیین مسئله فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه برای جوانان در مناطق مختلف استان پرداختند.

خبرگزاری شبستان – خراسان جنوبی؛ در سال 1917 انگلیس حمایت خود را از تاسیس یک کشور ملی برای یهودیان در فلسطین اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن یک هیئت صهیونیستی با حمایت انگلیسی‌ها وارد فلسطین شدند و یهودیان به منظور تاسیس شهرک‌های صهیونیستی شروع به خریداری بخشی از زمین‌های فلسطینیان کردند. این امر منجر به آوارگی ده‌ها هزار فلسطینی از خانه‌هایشان شد که همه این اقدامات با حمایت کامل انگلیس صورت می‌گرفت.

 

در 29 نوامبر 1947 سازمان ملل طرح تقسیم و تجزیه فلسطین به دو دولت یهودی و عربی را تصویب کرد. در آن زمان یهودیان یک سوم جمعیت ساکنان فلسطین را تشکیل می دادند و اغلب آنها طی سالهای گذشته از اروپا به این منطقه آمده و تنها بر 6 درصد از زمین‌های فلسطین تسلط داشتند. اما این طرح سازمان ملل 55 درصد از مساحت فلسطین را به آنها داد. با آغاز سال 1948 صهیونیست‌ها بر ده‌ها شهر و روستای فلسطین مسلط شده و ساکنان آن را با زور از خانه‌هایشان بیرون کردند.

 

پس از آن پروژه‌های رژیم صهیونیستی برای اخراج کامل فلسطینیان از زمین‌هایشان ادامه یافت و صهیونیست‌ها تا امروز همه تلاش خود را برای از بین بردن همه نمادها و میراث فلسطین به کار بسته‌اند که این امر منجر به بدتر شدن شرایط میلیون‌ها آواره فلسطینی شده است. به گفته خبرگزاری رسمی فلسطینی«وفا»، از زمان اشغال فلسطین در ۱۹۴۸ تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۰۰ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

 

همه این جنایات رژیم صهیونیستی در حالی اتفاق می افتد که خیلی از سران کشورهای مسلمان و عربی منطقه تا امروز روزه سکوت گرفتند و برخی از این کشورها از جمله عربستان سعودی نه تنها مخالفتی با کشتار مسلمانان توسط صهیونیست ها نداشتند بلکه به آنها کمک های مالی فراوانی هم برای کشتار مسلمانان کردند.

 

وحدت بین ملت های مسلمان منطقه می توانست تاکنون ریشه این جرثومه فساد را از منطقه بکند، اما متاسفانه برخی از حاکمان کشورهای عربی جز شیردهی و خدمت به اسرائیل و آمریکا نقش دیگری در این موضوع نداشتند.

 

امام خمینی (ره) در خصوص اهمیت روز قدس می فرمایند: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرت‌ها فهماند که دیگر آنها نمی توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم (ص) می دانم، و روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم؛ و مسلمین از آن انزوایی که آنها را کشانده بودند خارج شوند، و با تمام قدرت و قوّت در مقابل اجانب بایستند.»

 

ایشان همچنین می فرمایند: «بر عموم دولت‌های ممالک اسلامی و خصوصْ دوَل عربی لازم است که با توکل به خدای متعال و تکیه بر قدرت لا یزال، همه قوا و نیروی خویش را بسیج ساخته به یاری مردان فداکاری که در خط اول جبهه چشم امید به ملت اسلام دوخته اند بشتابند، برای آزادی فلسطین و احیای مجد و شرف و عظمت اسلامی در این جهاد مقدس شرکت کنند. از اختلاف و نفاق‌های خانمانسوز و ذلت بار دست برداشته و از قدرت پوشالی مدافعان صهیونیسم و اسرائیل نهراسند. سران کشورهای اسلامی باید توجه داشته باشند که این جرثومه فساد را که در قلب کشورهای اسلامی گماشته اند تنها برای سرکوبی ملت عرب نمی باشد بلکه خطر و ضرر آن متوجه همه خاورمیانه است.»

 

مقام معظم رهبری نیز در این خصوص می فرمایند: «مسئله فلسطین مهمترین و اصلی ترین مسئله جهان اسلام به شمار می‌رود. هدف محور رژیم غاصب اسرائیل است و برای این منظور مسلمانان جهان بعنوان یک تکلیف شرعی باید مبارزین مسلمان فلسطین را با امکانات سیاسی،‌ تبلیغاتی، اخلاقی و نظامی مورد حمایت وسیع و همه جانبه ی خود قراردهند.»

 

وحدت بین مسلمان و به خصوص عالمان جهان اسلام و تبیین اهمیت موضوع قدس و فلسطین بسیار می تواند در نابودی سریع تر رژیم غاصب صهیونیست کمک کند، چنانچه مسلمانان دست به دست هم بدهند اسرائیل راهی جز فرار از منطقه نخواهد داشت.

 

مردم شیعه و سنی خراسان جنوبی همه ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در راهپیمایی باشکوه روز با فریاد و شعار «مرگ بر اسرائیل» و «مرک بر آمریکا» انزجار و نفرت خود را از این دو رژیم غاصب و مستکبر در جهان اعلام می کنند.

 

امسال نیز به دلیل شروع گسترده بیماری کرونا در کشور این راهپیمایی به صورت مجازی در استان و همزمان با سراسر کشور صورت گرفت. علمای شیعه و سنی این استان مرزی در همین راستا شامگاه (16 اردیبهشت) دور هم گرد آمدند تا به بیان راهکارها و نکات مورد نظر خود برای تبیین اهمیت قدس شریف و فلسطین در بین مردم بپردازند.

 

لزوم اتحاد هرچه بیشتر بین مسلمانان

حجت الاسلام «مصیب خزائی» امام جمعه اسدیه در این نشست با بیان اینکه بیش از 60 سال است که رژیم صهیونیستی بر مسلمانان فلسطین می تازد و آنها را به خاک و خون می کشد، گفت: این ها آنقدر وقیح و بی شرم هستند که حتی به زنان و کودکان هم رحم نمی کنند.

 

وی با بیان اینکه صهیونیست ها در منطقه فلسطین فقط به دنبال اشغال خاک فلسطین تنها نیستند، افزود: اهداف یهودی ها از حضور در منطقه خیلی بالاتر از اینها بود و شعار «از نیل تا فرات» را سر می دادند اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، ایران در خود مرزهای اسرائیل حضور دارد و باد بادکنک های اسرائیلی ترکیده است.

 

امام جمعه اسدیه با بیان اینکه خود اسرائیلی ها هم امروز متوجه شدند که قدرت آنها پوشالی است، گفت: در همین راستا می بینیم که صهیونیست ها به دنبال مکان جدیدی برای خود هستند و تلاش دارند تا در منطقه ای بین شیلی و آرژانتین یک منطقه جدید برای خود ایجاد کنند.

 

حجت الاسلام خزائی با تاکید بر لزوم اتحاد هر چه بیشتر بین مسلمین، ادامه داد: اسرائیلی ها نمی توانند به این راحتی از دست مسلمانان فرار کنند، آنها باید تقاص خون هایی که ریختند را پس دهند.

 

وی به انجام ترورهای فراوان در کشور با پشتیبانی صهیونیست‌ها و تجهیز گروه های تکفیری در منطقه برای مقابله و مبارزه به مسلمانان اشاره کرد و گفت: آن جوان مسلمانی که به وسیله تکفیری گمراه شد و خود را میان مسلمانان منفجر می کند، می توانست از بهترین جوانان مسلمان باشد که در مقابل صهیونیست ها بجنگد اما تفکر تکفیری اینگونه او را تغییر داده است.

 

امام جمعه اسدیه با بیان اینکه کشتن مسلمانان چه شیعه و سنی، برای جهان اسلام خسارت است، اظهارداشت: علمای دینی شیعه و سنی در این راستا وظیفه دارند که مردم را روشن کنند و اجازه ندهند که دشمن با شبکه های مجازی و ماهواره، جوانان ما را از گوشه و کنار مرزها خارج کند و به سمت تکفیری ها بکشاند، اگر جوانی در این زمینه منحرف شد روز قیامت ما علمای دینی شیعه و سنی باید پاسخگو باشیم.

 

روز قدس شاهکار و یادگار امام راحل است

همچنین مولوی «سید احمد عبدللهی» امام جمعه اهل سنت اسدیه هم در این نشست با بیان اینکه معراج پیامبر گرامی اسلام(ص) از سرزمین قدس آغاز شد و این یک افتحار بسیار بزرگ برای جهان اسلام است، گفت: مسلمانان باید برای قدس اهمیت بالایی قائل شوند.

 

وی موضوع فلسطین و قدس را یک آزمایش بزرگ برای غیرت مسلمانان دانست و افزود: گویا خداوند مسلمانان را در این مورد در معرض آزمایش قرار داده تا مسلمانان بر سر غیرت بیایند.

 

امام جمعه اهل سنت اسدیه با اشاره به اینکه روز قدس شایسته گرامی داشتن است، گفت: این روز یکی از یادگارهای امام راحل و در حقیقت شاهکار امام بود که یک انگیزه ای در جهان اسلام برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین ایجاد کرد.

 

 

وی با بیان اینکه روز قدس روز اسلام و روز مقابله مستضعفان با مستکبران است، گفت: این روز عامل وحدت و هماهنگی بین مسلمانان در سراسر عالم علیه رژیم صهیونیستی است تا مسلمانان بتوانند فریاد حقی را با اتحاد و انسجام بر زبان بیاورند.

 

امام جمعه اهل سنت اسدیه با اشاره به اینکه مسلمانان باید بدانند که کفار چه سرزمین مقدسی را اشغال کردند و این وظیفه ما عالمان دین است که تبیین کنیم، اظهارداشت: امروز رژیم صهیونیستی و کفار نسبت به مردم مظلوم فلسطین بی احترامی و ظلم می کنند؛ خداوند ما را خطاب قرار می دهد که شما را چه شده که برای نجات مظلومان به پا نمی خیزید.

 

مولوی عبدالهی با بیان اینکه امروز متاسفانه مردم مظلوم و مسلمان فلسطین زیر چکمه های صهیونیست های کثیف له می شوند، اظهارداشت: روز گذشته شاهد بودیم که مامور رژیم صهیونیستی، پا روی گردن یک جوان فلسطینی گذاشته بود، مسلمانی این صحنه را ببیند، چطور می تواند سکوت کند؟

 

زیبنده مسلمان نیست که فریاد مظلومی بشنود و به فریاد او نرسد

همچنین حجت الاسلام «محسن مشرفی» رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی هم در این نشست با بیان اینکه قدرت و مولفه های قدرت امت اسلامی بسیار بالا است، گفت: لازم است که امت اسلامی این مولفه های قدرت را بداند و بشناسد و در راستای آرمان خود مقاومت و ایستادگی کنند.

 

وی با اشاره به اینکه مولفه های قدرت متعددی در ملل اسلامی وجود دارد که می تواند در صورت داشتن اتحاد، کشورهای مسلمان را به ابرقدرت های دنیا تبدیل کند، ادامه داد: ایمان به خداوند، پیروی از دستورات قران کریم، پیامبر گرامی اسلام (ص) و سلاله پاک او در این زمان از جمله این مولفه قدرت جهان اسلام هستند.

 

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی افزود: درست نیست که این همه مولفه قدرت و منابع خدادادی در اختیار مسلمانان باشد اما مسلمانان در زیر چکمه های کثیف ترین موجودات عالم که بویی از انسانیت در آنها نیست، تحقیر و له شوند و مظلومانه خون آنها ریخته شود.

 

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه امروز صهیونیست ها دیگر در منطقه قدرت و ابهتی ندارند، گفت: امروز اهداف شوم صهیونیست ها (از نیل تا فرات) جای خود را به ترس داده و صهیونیست ها به دنبال راهکاری برای فرار از منطقه هستند، اما اینها به این راحتی نمی توانند فرار کنند باید تقاص خون هایی که ریختند را در همین منطقه پس دهند.

 

وی با بیان اینکه عالمان دینی شیعه و سنی باید با سلاح تبلغی خود، با دشمنان صهیونیست بجنگند، ادامه داد: سلاح ما عالمان دین روشنگری و تبیین اهمیت قدس و جنایات صهیونیست ها در منطقه است که این ها را باید در جلساتی که داریم برای مردم به ویژه طیف جوان تبیین کنیم.

 

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پیروزی نهایی از آن مسلمانان است، اظهارداشت: مسلمانان در کشورهای مختلف باید به خود بیایند و از این حالت منفعلی که دارند، خارج شوند چراکه این حالت زیبنده مسلمان نیست که فریاد مظلومی بشنود و به فریاد او نرسد.

 

روز قدس؛ مرکز وحدتی برای مسلمانان سراسر عالم

حجت الاسلام « احمد رضایی» مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم در این نشست با اشاره به نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان از سوی امام راحل به نام روز قدس، گفت: روز قدس یک نقطه عطف و حلقه وصل برای مسلمانان در سراسر عالم شد.

 

وی با بیان اینکه 42 درصد جمعیت فلسطین اشغالی را یهودی ها تشکیل می دهند، گفت: فلسطین از نظر معنوی و آبادانی منطقه بسیار مهمی است اما یهودی ها از همان ابتدا تفکر از نیل تا فرات را داشتند که امروز تلاش های آنها به آخر رسیده و بزودی از منطقه فرار خواهند کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اهمیت روز قدس آنقدر زیاد است که در همین شرایط کرونایی بیش از 100 کشور دنیا اعلام کردند که راهپیمایی روز قدس در انها انجام خواهد شد، تاکید کرد: در سال‌های اخیر روز قدس به یک مرکز مهم برای وحدت مسلمانان تبدیل شده که لرزه بر تن صهیونیست ها انداخته است.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه دشمنان اسلام برای خارج کردن اذهان از فلسطین، آنقدر سر و صدا در منطقه به وجود می آورند تا صدای فلسطین به گوش جهان نرسد، گفت: این اتحاد مسلمانان در روز قدس نقطه قوتی برای فلسطینیان است.

 

رژیم صهیونیستی در حال فرار از منطقه است

وی با بیان اینکه امروز قدرت نیروهای مقاومت در منطقه آنقدر قوی شده که رژیم صهیونیستی جرات حمله به بلاد اسلامی را ندارد، افزود: باید همه مسلمانان برای آزادی قدس شریف در کنار هم باشیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه بایستی پشت تریبون ها فریاد بزنیم و مردم را نسبت به اهداف شوم رژیم صهیونیستی روشن کنیم، گفت: اسرائیل امروز از خانه عنکبوت هم سست تر است، به طوری که دیگر تفکر از نیل تا فرات از ذهم آنها پاک شده است.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی امروز کاملا احساس خطر کرده و به همین دلیل در منطقه ای در بین آرژانتین و شیلی به دنبال راه اندازی کشوری برای خود است، افزود: نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفری که به آرژانتین داشته، از این منطقه بازدید کرده و یهودیان را به تشویق به حضور در این منطقه کرده است.

 

 

 

 

 

پایان پیام/404

منبع: شبستان

کلیدواژه: علمای شیعه و سنی روز قدس وحدت مسلمانان خراسان جنوبي رژیم صهیونیستی نیل تا فرات فرار از منطقه خراسان جنوبی صهیونیست ها حجت الاسلام جهان اسلام شیعه و سنی امام جمعه اهل سنت روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۵۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم

معاون وزارت اقتصاد حکومت طالبان در نشستی با افغان‌های مقیم اروپا اظهار داشت به دشمن اجازه نمی‌دهیم که وحدت ملی مردم افغانستان را خدشه دار کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبداللطیف نظری»، معاون وزارت اقتصاد طالبان در صفحه اجتماعی «ایکس» تأکید کرد: اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را به کسی نمی‌دهیم.
نظری افزود: در نشست با افغان های مقیم اروپا درباره موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، آموزشی و تجاری گفت و گو کردیم.

وی همچنین نوشت: دیدگاه و نظر همه ما این بود که یک افغانستان آزاد، آباد، مستقل، متحد، مقتدر، مرفه و توسعه یافته باید دفاع و صیانت شود. به دشمن اجازه نمی دهیم که وحدت ملی افغان ها را خدشه دار سازد.

عبداللطیف نظری پیش‌تر در نشست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفته بود: دشمنان مردم افغانستان می‌خواهند یک افغانستان ضعیف و چندپارچه وجود داشته باشد؛ ما وظیفه داریم یک افغانستان متحد و قوی را برای نسل‌های آینده خود به میراث بگذاریم، این مهمترین رسالت همه ماست.

نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستندحقانی: دشمنان سعی در تجزیه افغانستان داشتندکارشناس افغان: آمریکا به دنبال تجزیه افغانستان است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست
  • گفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطر
  • اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • آفریقای جنوبی: از نزدیک تحقیقات دادگاه لاهه را دنبال می‌کنیم
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • مقدمات برگزاری دادگاه‌های صلح در لرستان فراهم شود
  • شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • مقدمات برگزاری «دادگاه‌های صلح» در لرستان فراهم شود