Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@02:18:40 GMT

شکست‌های عشقی غول‌های فناوری

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۶۱۰۴

شکست‌های عشقی غول‌های فناوری

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ از منظر کسانی که پول را تنها دلیل خوشبختی می‌دانند و تصور می‌کنند که خانواده پولدار خوشبخت است، بیل و ملیندا خوشبخت‌ترین زوج جهان هستند؛ زوجی که دارایی خالص آنها بیش از 130 میلیارد دلار دارند و بیل همیشه در صدر پولدارترین آدم روی کره خاکی قرار داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما طلاق این زوج حباب باورهای اینچنینی را شکاند.

چند روز پیش بیل و ملیندا گیتس در توییتر جدایی خود را بعد از ۲۷ سال زندگی اعلام کردند و با اعلام این خبر، شوکی در میان همه اقشار مختلف جهان ایجاد کردند.

بیل از سال ۱۹۷۵ شرکت مایکروسافت را تاسیس کرد و تا سال ۲۰۰۰ مدیرعامل این شرکت بود. در سال ۱۹۹۵ یعنی یک سال پس از ازدواجش با ملیندا به ثروتمندترین مرد جهان تبدیل شد.

طلاق‌ غول‌ها

بیل گیتس در واقع چهارمین غول فناوری جهان است که تصمیم به جدایی از همسرش گرفته و به گفته تحلیلگران، گویا روندی در میان غول‌های فناوری شکل گرفته که بعد از گذشت چند سال که کوتاه هم نیست، از همسرانشان جدا می‌شوند و حتی مجبور به پرداخت هزینه گزافی نیز در این ماجرا می‌شوند.

همین دو سال پیش بود که جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون اعلام کرد که پس از ۲۵ سال زندگی با همسرش مک‌کنزی قصد جدا شدن از هم را دارند. آنها هم مشابه بیل گیتس خبر طلاق خود را از طریق توییتر اعلام کردند.

بزوس در سال ۲۰۱۹ در توییتی نوشت: همانطور که خانواده و دوستان نزدیک‌مان می‌دانند، پس از یک دوره طولانی عشق ورزیدن و جدایی آزمایشی، در نهایت تصمیم گرفته‌ایم که طلاق بگیریم و زندگی مشترک خود را به عنوان دوست ادامه دهیم. ما فوق‌العاده خوش‌شانس هستیم که یکدیگر را پیدا کرده‌ایم و برای اینکه این همه سال در کنار هم زندگی کرده‌ایم، از هم سپاسگزاریم.

او ادامه داد: اگر از اول می‌دانستیم که پس از 25 سال از هم جدا خواهیم شد، باز هم همدیگر را انتخاب و با هم ازدواج می‌کردیم. اگرچه ممکن است فقط نسبت‌ها تغییر کند، ما یک خانواده باقی خواهیم ماند و دوستان خوبی برای هم خواهیم بود. جف و مک‌کنزی بزوس در سال ۱۹۹۳ میلادی ازدواج کردند و چهار فرزند دارند.

مشابه همین ماجرا در مورد ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس‌ایکس نیز به چشم می‌خورد. او پدر ۶ فرزند است و تاکنون سه بار ازدواج کرده که دو بار آن با یک زن بوده است. بار اول در سال 2000 با جاستین ویلسون،‌ نویسنده رمان‌های علمی- تخیلی، ازدواج کرد و در اواخر این ازدواج در سال ۲۰۰۸ مدت‌ها تحت مشاوره قرار گرفت تا بتواند زندگی‌اش را از نو بسازد، اما در نهایت مجبور به طلاق شد. در سال ۲۰۱۰ با تلولا رایلی ازدواج کرد، اما دو سال بعد از او جدا شد و سال بعد دوباره با او ازدواج کرد. ازدواج دومش با رایلی چهار سال طول کشید و ماسک هم در توییتر به کل دنیا اعلام کرد که در حال جدایی است.

او در توییترش خطاب به رایلی نوشت: چهار سال زندگی شگفت‌انگیز را تجربه کردم. تو را برای همیشه دوست خواهم داشت. مطمئنم که روزی کس دیگری را در زندگی شاد خواهی کرد.

ملیندا دومین زن ثروتمند جهان می‌شود

زمانی که جف بزوس و مک‌کنزی بعد از ۲۵ سال زندگی از هم جدا شدند، ۳۸ میلیارد دلار به مک‌کنزی تعلق گرفت. بنابر توافق، همسر سابق بزوس، صاحب چهار درصد از کل سهام شرکت آمازون شد؛ رقمی که ارزش آن 3/38 میلیارد دلار تخمین زده می‌شد. به این ترتیب مک‌کنزی بزوس در فهرست میلیاردرهای بلومبرگ در جایگاه بیست و دوم قرار گرفت.

همین روال در مورد ملیندا گیتس نیز وجود دارد. ملیندا سال‌هاست که در بنیاد «ملیندا و بیل گیتس» به امور بشردوستانه مشغول است و برای توانمندسازی زنان تلاش‌های بسیاری کرده است. او هم‌اکنون بعد از طلاقش با گرفتن ۷۳ میلیارد دلار از بیل به دومین زن ثروتمند جهان تبدیل خواهد شد.

ملیندا گیتس در دادخواست طلاق خود که روز دوشنبه در دادگاه عالی در سیاتل – در ایالت واشنگتن- ثبت شد، اظهار کرد که در ازدواجش با بیل به صورت جبران ناپذیری آسیب روحی دیده و به همین دلیل از دادگاه خواستار تقسیم ثروت مشترک‌شان یعنی ۱۴۶ میلیارد دلار شد.

البته تقسیم نصف ثروت  احتمالا به این دلیل است که در دادخواست طلاق مشخص شده که این زوج که در سال ۱۹۹۴ ازدواج کردند، توافق‌نامه قبل از ازدواج را امضا نکردند و طبق قانون ایالت واشنگتن، زوجین بعد از طلاق باید دارایی‌های خود را به طور مساوی تقسیم کنند.

اگر این اتفاق بیفتد، ملیندا پس از فرانسوا بتانکور مه‌یر، مالک ۶۷ ساله شرکت مشهور لورئال (L’oreal)، در صدر ثروتمندترین زنان جهان قرار خواهد گرفت.

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، بیل گیتس در حال حاضر به عنوان چهارمین فرد ثروتمند جهان با دارایی مجموعا 146 میلیارد دلار قرار دارد و اگر 40 میلیارد دلار را به بنیاد «ملیندا و بیل گیتس» کمک نکرده بود، هم‌اکنون ثروتمندترین فرد جهان بود.

چه بر سر بنیاد ملیندا و بیل خواهد آمد؟

این طلاق همچنین آینده تلاش‌های بشردوستانه این زوج را از طریق بنیاد ملیندا و بیل در هاله‌ای از ابهام خواهد برد و این در حالی است که افراد زیادی از وارن بافت، میلیاردر حوزه فناوری، گرفته تا دولت انگلیس به این بنیاد پول نقدی می‌پرداختند.

این زوج اعلام کرده‌اند که بعد از جدایی نیز به عنوان رئیس این بنیاد به فعالیت خود ادامه خواهند داد، اما برخی از کارشناسان معتقدند که ممکن است اختلاف نظرهای این دو، مسیر این بنیاد را تغییر دهد.

گفتنی است که این بنیاد یک موسسه بسیار عظیم است که هزار و ۶۰۰ کارمند مستقر در سیاتل را در اختیار دارد که از زمان تاسیسش در سال ۲۰۰۰ تاکنون حدود ۵۰ میلیارد دلار به پروژه‌های ۱۳۵ کشور جهان کمک کرده و هنوز دارایی‌های آن به ۴۳ میلیارد دلار می‌رسد.

نسترن صائبی صفت کد خبر: 1094990 برچسب‌ها بیل گیتس زندگی مشترک طلاق جدایی ملیندا گیتس میلیاردرهای جهان ایلان ماسک جف بزوس شرکت مایکروسافت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بیل گیتس زندگی مشترک طلاق جدایی ملیندا گیتس میلیاردرهای جهان ایلان ماسک جف بزوس شرکت مایکروسافت میلیارد دلار ملیندا و بیل ملیندا گیتس سال زندگی بیل گیتس مک کنزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۶۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری

به گزارش صدای ایران از ایرنا، عباس علی‌آبادی، در افتتاحیه ششمین نمایشگاه ایران اکسپو، با بیان اینکه اکنون ایران با وجود تحریم‌ها یکی از قطب‌های اقتصاد و صنعت منطقه است، اظهار داشت: بالغ بر ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی کشور شامل صادرات غیرنفتی، نفتی و واردات است که از این رقم نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار مربوط به صادرات غیرنفتی است.

وی افزود: کشور‌های همسایه افریقایی، کشور‌های اسلامی و دوست در اولویت توسعه روابط و همکاری اقتصاد با جمهوری اسلامی ایران هستم ضمن اینکه عضو ناظر تجارت جهانی هستیم و با حضور در پیمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تعامل سازنده‌ای با این پیمان‌های این کشور‌ها داریم.

علی‌آبادی بیان داشت: در سازمان همکاری اکو با ۹ کشور همسایه و منطقه همکاری داریم و موافقتنامه تجاری در حال پیگیری است با هشت کشور اسلامی در حال توسعه، موافقتنامه تجارت ترجیحی امضا کرده و در حال اجرا هستیم. همچنین در سازمان همکاری اسلامی با کشور‌های عضو موافقتنامه تجارت ترجیحی داشته و همکاری‌های تجاری را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با کشور‌های اتحادیه اقتصادی اوراسیا، موافقتنامه تجارت آزاد و با تعدادی دیگر از کشور‌ها موافقتنامه تجارت ترجیهی به امضا رسیده و با برخی دیگر از کشور‌ها در حال مذاکره هستیم، ما آماده عامل هستیم و دست همکاری اقتصادی با کشور‌ها و ملت‌های جهان را می‌فشاریم.

توسعه روابط تجاری با کشور‌های شرکت‌کننده در نمایشگاه اکسپو

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ گفت: تلاش می‌کنیم این نمایشگاه بتواند با ارائه شفافیت توانمندی‌ها و شناسایی نیازمند‌های طرفین گام جدی را در توسعه اقتصادی بردارد.

علی‌آبادی ادامه داد: مهم‌ترین هدف این نمایشگاه توسعه روابط تجاری با کشور‌های شرکت‌کننده است، ایران در حوزه تجارت مزایای نسبی بسیاری دارد که می‌تواند تسهیل گر بسیاری از تعاملات در سطوح مختلف راهبردی باشد.

وی بیان کرد: زمینه‌های همکاری را تسهیل می‌کند ایران در حوزه تجارت مزایای نسبی دارد که می‌تواند تسهیل گر در حوزه راهبردی باشد همچنین چهره واقعی بخشی از توانمندی‌های ایران در این نمایشگاه‌ها معرفی می‌شود و زمینه برای همکاری‌های اقتصادی فراهم می‌گردد.

حضور بازرگانان و تجار از ۱۰۰ کشور دنیا

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به حضور بازرگانان و تجار از ۱۰۰ کشور دنیا گفت: توجه به جایگاه ایران در کنار ظرفیت معدنی و کشاورزی و صنعتی فرصت‌های زیادی را فراهم می‌کند در این راستا رویکرد اصلی برنامه‌های وزارت صمت مبتنی بر تعاملات در عرصه بین‌الملل و کسب و کار دانش بنیان است.

وی بیان داشت: برنامه ما در مرحله اول جهت‌دهی توسعه اقتصادی بر پایه رشد اقتصادی پایدار با تعاملات بین‌المللی با محصولات فناورانه است، دوم توسعه زیرساخت‌های تجاری و افزایش سهم کشور از تجارت بین‌المللی از دیپلماسی اقتصادی است.

اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری

علی‌آبادی با بیان اینکه اولویت‌دادن به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری است گفت: تعامل سازنده با کشور‌های منطقه در انتقال فناوری و صنعتی مهم‌ترین اقدام است، فعال‌سازی میز‌های کالایی کشور و استانی با هدف شناسایی ظرفیت صادرات به کشور‌های هدف با همکاری وزارت امور خارجه و بهره‌مندی حداکثری از روابط سیاسی در ایجاد بازار‌های جدید و حوزه تامین است.

وی اضافه کرد: افزایش کارایی و فعال کردن رایزنان بازرگانی در حرکت رقبای ایران، ارائه اطلاعات کامل به بازرگانان ایرانی و تنوع‌بخشی به تجارت با کمک ارز‌های محلی، توسعه بازار‌های مرزی جهت افزایش صادرات و منابع خارج از کشور، بهره‌گیری از ظرفیت اتاق‌های بازرگانی با سایر کشور‌ها و بخش خصوصی در روابط خارجی و گسترش بازار‌های صادراتی از مهم‌ترین اقدامات است.

دیگر خبرها

  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • رئیسی: ایران پیشرفته و فناور می‌تواند برای جهان نوآوری داشته باشد
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • ماجرای عجیب گم شدن یک حلقه ازدواج
  • 200 روز جنگ اسرائیل در غزه ؛ جهان شکست خورد
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر