Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@23:47:11 GMT

رتبه برتر استان یزد در میزان تولید پلاسما

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۶۲۹۹

رتبه برتر استان یزد در میزان تولید پلاسما

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، نقی تقوایی، مدیرکل انتقال خون استان یزد در مراسم تقدیر از دو معلم و دو کارگر یزدی که بیشترین اهدای خون را در یک سال اخیر داشته اند، گفت: در نیمه اول ماه مبارک رمضان بیش از هزار نفر از همشهریان یزدی با اهدای خون به یاری بیماران نیازمند شتافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقی تقوایی افزود: منتظر هستیم شرایط شهرستان‌های استان سفید شود تا تیم‌های سیار که چند ماه است به علت شرایط قرمز کرونایی تعطیل شده اند، دوباره فعال شوند.

او با بیان اینکه استان یزد رتبه اول کشور را در میزان تولید پلاسما در بحث بیماری کرونا دارد، اظهارداشت: فرهنگ انتقال خون در استان بسیار فراگیر است و همشهریان ما در این امر خیر نیز پیشتاز هستند.

عماد تشکری، سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم گفت: استان یزد به علت صنعتی بودن، یکی از استان‌های مهاجرپذیر کشور است و حوادث ناشی از کار در واحد‌های تولیدی روی می‌دهد که در برخی از موارد، کارگران حادثه دیده به خون و فرآورد‌های آن نیاز دارند.

تشکری با اشاره به فعالیت ۲۹۱ خانه بهداشت کارگری در واحد‌های تولیدی استان ادامه داد: واحد‌های تولیدی این ظرفیت را دارند تا با همکاری اداره کل انتقال خون استان، فرهنگ اهدای خون را در جامعه کارگری ترویج کنند.

او با تقدیر از اقدامات مراکز انتقال خون در شرایط کرونایی تصریح کرد: تزریق پلاسما یکی از روش‌های درمان بیماری کووید ۱۹ است. جا دارد از زحمات شبانه روزی کارکنان انتقال خون استان به ویژه در راستای بهبود بیماران کرونایی تقدیر و تشکر کنم.

انتهای پیام/ غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهدای خون اهدای پلاسما انتقال خون استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۶۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، اسماعیل نمازی با اشاره به آمادگی نیروگاه‌های کشور برای تأمین برق پیک تابستان امسال، افزود: از این میزان تولید ۶۱ درصد آن مربوط به واحد‌های سیکل ترکیبی است که میزان تولید انرژی آنها با افزایش ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به حدود ۱۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم با افزوده‌شدن هشت واحد بخار جدید در نیروگاه‌های غرب کارون، عسلویه، فردوسی، خرم‌آباد، سبلان، بعثت پارس جنوبی (دو واحد) و ارومیه شاهد جهش تولید نیروگاه‌های سیکل ترکیبی به‌عنوان واحد‌های تولیدکننده برق دوستدار محیط‌زیست هستیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی از کارآمدترین روش‌های بهبود راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور به شمار می‌آید که نه‌تن‌ها برای صنعت برق، بلکه برای محیط‌زیست و صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز بسیار مؤثر است و در سال‌های آینده شاهد تأثیر گسترده آن خواهیم بود. نمازی گفت: تنها از محل افتتاح این واحد‌های جدید سالانه دو میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه در فروردین‌ماه بخش اعظم برق موردنیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تأمین شده است، گفت: میزان تولید برق واحد‌های گازی در این مدت با افزایش ۱۲ درصدی به چهار میلیون مگاوات و سهم تولید واحد‌های بخاری نیز به ۵.۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان
  • ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شدند
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • حمایت دستگاه قضائی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • حمایت دستگاه قضایی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • جلوگیری از تعطیلی ۲ هزار واحد تولیدی و بیکاری ۱۹۸ هزار نیروی کار
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳