Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:38:31 GMT

آینده درخشانی پیش‌روی منطقه آزاد چابهار است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۶۳۳۹

آینده درخشانی پیش‌روی منطقه آزاد چابهار است

به گزارش ایرنا، حمیدرضا مومنی روز جمعه در پایان سفر ۲ روزه خود به چابهار اظهار داشت: این دومین سفر من از ابتدای امسال تاکنون به منطقه آزاد چابهار است و بر اساس برنامه‌های در دستور کار، هدفم از این سفر بازدید از پروژه‌هایی است که به طور جدی پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: در بازدیدهای امروز مشاهده کردیم طرح‌ها طی مدت ۴۰ روز گذشته از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مومنی با بیان اینکه موضوع حمل و نقل و ترانزیت یکی از دغدغه‌های اصلی ما در منطقه آزاد چابهار است گفت: بازار ۲۱۰ میلیون نفری پاکستان در همسایگی ما یکی از ظرفیت‌های مهمی است که باید با تقویت زیرساخت‌ها، سهم خودمان را از این بازار بزرگ افزایش دهیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور تصریح کرد: با تکمیل زیرساخت‌ها می‌توانیم امنیت را هم در مناطق مرزی تقویت کنیم.

وی ادامه داد: مرز ریمدان، یکی از اهدافی است که به طور جدی می‌تواند ارتباطات سیاسی، امنیتی و اقتصادی ما را با پاکستان گسترش بدهد و همچنین یک توسعه پایدار را به دنبال داشته باشد.

مومنی بیان داشت: خوشبختانه این کار در زمینی به مساحت بیش از ۶ هزار هکتار آغاز شده است که ۶۰ هکتارِ آن در حال آماده‌سازی است.

مشاور رییس جمهوری تصریح کرد: در این مجموعه، تاسیسات پایانه حمل و نقلی را خواهیم داشت که در این حوزه ۳۵۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.

وی افزود: مجموعه منطقه آزاد چابهار در مرز ریمدان می‌تواند نقش بسزایی در ترانزیت و تامین کالاهای جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

حمیدرضا مومنی دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در دومین سفر خود به چابهار از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی، طرح آماده‌سازی زمین‌های منطقه آزاد چابهار در مرز ریمدان، شهرک پتروشیمی، تولیدی‌ها، ظرفیت‌های گردشگری و ورزشی و سایر طرح‌های در دست اجرا بازدید و در نشست شورای اداری و فعالان اقتصادی این شهرستان و آیین توزیع ۳۰۰ بسته کمک مومنانه شرکت کرد.

برچسب‌ها حمیدرضا مومنی جمهوری اسلامی ایران پاکستان چابهار منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار پروندهٔ خبری سفر دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به چابهار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمیدرضا مومنی جمهوری اسلامی ایران پاکستان حمیدرضا مومنی جمهوری اسلامی ایران پاکستان چابهار منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار اخبار کنکور منطقه آزاد چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۶۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم

 نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان در گفت‌وگویی به تبیین آخرین وضعیت روابط تهران- کابل پرداخت.
 
به گزارش ایسنا؛ حسن کاظمی قمی در خصوص توجه خاص افغان‌ها به چابهار گفت: سیاست ما این بوده حوزه مکران و چابهار توسعه پیدا کند و برنامه‌های توسعه‌ای را دنبال می‌کنیم.
 
وی در ادامه گفت: از جمله اقداماتی که در منطقه چابهار و مکران صورت می‌گیرد مسئله احداث فرودگاه بزرگ بین‌المللی است. ما به دنبال جذب سرمایه‌گذار خارجی در منطقه چابهار هستیم.
 
کاظمی قمی در  گفت‌وگو با ایراف در خصوص حق‌آبه ایران و رویکرد نمایندگی ایران در مورد واکنش‌های دولت سرپرست افغانستان در این موضوع اشاره کرد: آنچه دارالحکومه انجام می‌دهد، برآمده از تصمیمی است که در دارالخلافه در قندهار گرفته می‌شود. رهبری طالبان اعلام کرد در چارچوب معاهده ۱۳۵۱ باید حق آب مردم ایران را بدهند و حکم حکومتی داد.
 
وی در پاسخ به سوالی در مورد روش برخورد ایران با طالبان تصریح کرد: در دوران حکمرانان جدید در افغانستان از مسیر اقدامات دیپلماتیک و سایر اقدامات حرکت می‌کنیم. جمهوری اسلامی ایران نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کند.
 
نماینده ویژه رئیس‌جمهور در خصوص خط راه‌آهن چابهار به افغانستان گفت: مسیر کریدور ترانزیت ایران-افغانستان، چین را به آب‌های آزاد و قاره اروپا و آفریقا وصل می‌کند. در چارچوب طرح یک راه یک کمربند، الان چینی‌ها دنبال می‌کنند، کریدور ایران-افغانستان مفهوم دارد.
 
وی اشاره کرد: احتمالاً نشست‌های سه جانبه‌ای را میان ایران-افغانستان-چین برگزار خواهیم کرد. کشورهای دیگر منطقه هم از این کریدور استقبال کرده‌اند. ثبات و امنیت منطقه در گرو ثبات و امنیت افغانستان است.
 
کاظمی قمی در پایان گفت: افغانستان مسیر دستیابی‌اش به آب‌های آزاد از ایران کوتاه‌ترین و امن‌ترین حتی اقتصادی‌ترین است. با توجه به شرایطی که امروز به ویژه با بحران اوکراین بوجود آمده، مسئله کریدورهای ترانزیت منطقه‌ای معنای جدی‌تری به خودش گرفته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد