Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-29@20:15:10 GMT

حضور کشتی آزاد ایران و روسیه با سهمیه کامل در المپیک

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۶۳۶۹

حضور کشتی آزاد ایران و روسیه با سهمیه کامل در المپیک

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت وزارت ورزش و جوانان، آخرین پیکارهای گزینشی المپیک در کشتی آزاد امروز (پنجشنبه) با رقابت‌های ۶ وزن المپیکی کشتی آزاد در صوفیه بلغارستان پیگیری می‌شود که کشتی‌گیران راه یافته به فینال، سهمیه المپیک را کسب کردند.

بر این اساس اسامی نفرات فینالیست که موفق به کسب سهمیه المپیک شدند به شرح است:

۵۷ کیلوگرم: یوکی تاکاهاشی (ژاپن) – باخبایار اردنبات (مغولستان)
۶۵ کیلوگرم: جورجیوس پیلیدیس (یونان) – ماگومد گادژیف (لهستان)
۷۴ کیلوگرم: واسیل میخاییلوف (اوکراین) – ماگمد حبیب کادیماگومدوف (بلاروس)
۸۶ کیلوگرم: سوسوکه تاکاتانی (ژاپن) – بوریس ماکوف (اسلوونی)
۹۷ کیلوگرم: آبراهام روآنو (ایتالیا) – آلبرت ساریتوف (اوکراین)
۱۲۵ کیلوگرم: سرگئی خزیرف (روسیه) – سومیت (هند)

«سرگئی خزیروف» آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم روسیه با پیروزی در مرحله نیمه‌نهایی برابر «دانیل لیگتی» از مجارستان ششمین سهمیه المپیکی روسیه را کسب کرد تا این تیم در کنار تیم ملی کشتی آزاد روسیه با ترکیبی کامل در بازی‌های المپیک توکیو حضور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب ۳ سهمیه در پیکارهای گزینشی المپیک در سطح قاره آسیا که فروردین ماه در آلماتی قزاقستان برگزار شد، سهمیه‌های خود را تکمیل کرد.

اما ژاپن میزبان المپیک در صوفیه بلغارستان تعداد سهمیه‌های خود را ۲ برابر کرد. «یوکی تاکاهاشی» در وزن ۵۷ کیلوگرم و «سوسوکه تاکاتانی» در وزن ۸۶ کیلوگرم برنده مسابقات نیمه نهایی شدند. ژاپن پیش از این در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ در نورسلطان با ۶۵ و ۷۴ کیلوگرم ۲ سهمیه گرفته بودند اما در گزینشی المپیک در قاره آسیا نتوانسته بود سهمیه بگیرد. «ری هیگوچی» دارنده مدال نقره المپیک در قزاقستان و در پیکارهای گزینشی المپیک در وزن ۵۷ کیلوگرم به دلیل نرسیدن به سر وزن مسابقات را از دست داد.

اما در وزن ۷۴ کیلوگرم «تایموراز سالکازانوف» آزادکار روسی‌الاصل اسلواکی مقابل «ماگمد حبیب کادیماگومدوف» تن به شکست ۱۲ بر ۴ داد و نتوانست سهمیه المپیک بگیرد. سالکازانوف چندی پیش و در پیکارهای قهرمانی اروپا در لهستان بسیاری از بزرگان وزن ۷۴ کیلوگرم از جمله «فرانک چامیزو» ایتالیایی را شکست داده بود و با قدرت قهرمان اروپا شده بود اما در گزینشی المپیک ناکام بود.

تنها نماینده کشتی آزاد آمریکا در وزن ۶۵ کیلوگرم یعنی «مایکل جردن اولیور» با شکست برابر حریف روسی‌الاصل خود از لهستان از کسب سهمیه بازماند تا آمریکا با ۵ سهمیه در المپیک توکیو حاضر شود.

از نکات جالب توجه می‌توان به غیبت خینچگیاشویلی دارنده مدال طلای جهان و المپیک از کشور گرجستان اشاره کرد که به دلیل ابتلاء به کرونا در بلغارستان حضور نداشت و به جای او «بکا لومتادزه» حضور داشت و در مرحله یک چهارم نهایی با شکست مقابل «ماگومد گادژیف» از لهستان سهمیه المپیک را از دست تا خینچگیاشویلی به عنوان یکی از مدعیان اصلی کسب مدال در وزن ۶۵ کیلوگرم به عنوان غایب بزرگ المپیک قلمداد شود و به طور حتم این موضوع می‌تواند به سود نماینده کشتی کشورمان باشد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز حذف «دمیرتاش» از ترکیه و سابالوف روسی دارنده مدال طلای جهان که به تازگی با قبول تابعیت صربستان به این تیم پیوسته بود از موارد جالب توجه بود.

اسامی کشورهای دارای سهمیه المپیک در کشتی آزاد به این شرح است:

۵۷ کیلوگرم: روسیه، قزاقستان، صربستان، ایران، ترکیه، هند، کلمبیا، آمریکا، الجزایر، گینه‌بیسائو، بلغارستان، ارمنستان، ازبکستان، چین، ژاپن و مغولستان
۶۵ کیلوگرم: روسیه، قزاقستان، مغولستان، ژاپن، مجارستان، هند، کوبا، آرژانتین، تونس، سنگال، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ایران، قرقیزستان، یونان و لهستان
۷۴ کیلوگرم: روسیه، قزاقستان، آمریکا، ژاپن، لهستان، ایتالیا، کوبا، پورتوریکو، مصر، گینه بیسائو، جمهوری آذربایجان، گرجستان، ایران، ازبکستان، اوکراین و بلاروس
۸۶ کیلوگرم: روسیه، سوئیس، سن‌مارینو، ایران، کلمبیا، هند، پرو، آمریکا، الجزایر، نیجریه، بلاروس، ترکیه، ازبکستان، چین، ژاپن و اسلواکی
۹۷ کیلوگرم: روسیه، قزاقستان، آمریکا، جمهوری آذربایجان، مقدونیه، گرجستان، کوبا، کانادا، الجزایر، تونس، بلاروس، ترکیه، ایران، ازبکستان، ایتالیا و لهستان
۱۲۵ کیلوگرم: کوزوو، اوکراین، چین، ایران، ترکیه، گرجستان، کانادا، آمریکا، الجزایر، مصر، آلمان، بلاروس، قزاقستان، مغولستان، روسیه و هند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کشتی آزاد کسب سهمیه المپیک روسیه روسیه کسب سهمیه المپیک کشتی آزاد گزینشی المپیک سهمیه المپیک ۷۴ کیلوگرم ۵۷ کیلوگرم ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۶۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامران تا لحظه آخر ناامید نمی شود!(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، با وجود انتشار اطلاعیه فدراسیون کشتی در خصوص نحوه انتخاب و اعزام کشتی گیر وزن 86 کیلوگرم به المپیک پاریس و دادن فرصت به حسن یزدانی در تورنمنت مجارستان برای خودنمایی، اما برخی اعتقاد دارند کامران قاسم‌پور تا آخرین روزها هم شانس دارد تا به المپیک اعزام شود.

حسن یزدانی که اخیرا با علیرضا دبیر در نشستی شرکت کرد، قرار است از اردوی بعدی به تیم ملی ملحق شود و در صورت قهرمانی در تورنمنت مجارستان و به وجود نیامدن مشکلی از بابت مصدومیت کتفش می تواند در المپیک 2024 پاریس شرکت کند.

از سوی دیگر اما در بند دوم اطلاعیه فدراسیون آمده که اگر شرایط آمادگی یزدانی در تورنمنت مجارستان مناسب ارزیابی نشود، تصمیمات دیگری از سوی کادرفنی گرفته خواهد شد.

با توجه به حفظ کامران قاسم‌پور در اردوی تیم ملی و تمرینات با انگیزه او برای رسیدن به 86 کیلوگرم، به نظر می رسد این موضوع به این کشتی گیر جویباری و رفیق و همشهری حسن یزدانی اطلاع داده شده که تا روزهای آخر هم خودش را آماده نگه دارد و امیدوار به حضور در المپیک باشد.

باید دید در یک ماه آینده چه اتفاقاتی برای دو کشتی‌گیر وزن 86 کیلوگرم ایران رقم خواهد خورد.

دیگر خبرها

  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • هوش مصنوعی نخستین طلایی ایران در المپیک را پیش‌بینی کرد | پادشاه ایرانی کشتی جهان باز هم طلا می‌گیرد
  • کامران قاسم‌پور کجای ماجراست؟
  • کامران تا لحظه آخر ناامید نمی شود!(عکس)
  • رسمی؛ حسن یزدانی بدون مسابقه به المپیک پاریس می رود
  • استارت فرنگی‌کاران برای المپیک پاریس
  • شانس ۶۰ درصدی تیروکمان برای سهمیه المپیک/ هزینه ۱۰ میلیاردی سفر به چین و کره
  • فرزام: باید شرایط آمادگی استاندارد را در روئینگ داشته باشیم
  • زنگ خطر برای کشتی ایران؛ آزادکاران نفس کم آوردند