Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@01:54:47 GMT

حناچی: شهید سلیمانی نماد وحدت ملی است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۶۹۹۴

حناچی: شهید سلیمانی نماد وحدت ملی است

به گزارش ایرنا، پیروز حناچی روز جمعه در مراسم رونمایی از تندیس سردار حاج قاسم سلیمانی که عصر امروز همزمان با روز قدس انجام شد،  با اشاره به خصوصیات سردار شهید و اقداماتش علیه رژیم صهیونیستی گفت: از ابتدای نهضت امام راحل، کسانی در راه مبارزه با اسرائیل قلم زدند و گام برداشتند که سردار قاسم سلیمانی نمونه بارز این راه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حناچی یادآورشد: شهید سلیمانی در شرایط سخت در کنار مردم بود رفتاری که موجب دلداگی مردم به این شهید شد.

شهردار تهران اظهارداشت: با ظرافت نام سردار دلها برای ایشان انتخاب شد شهیدی که راه زخارف دنیا در دستش بود اما نسبت به آنها بی تفاوت بود.

امروز روز قدس توام با حرکت های خودجوش مردمی بود

سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ نیز در این مراسم گفت: هر سال در روز قدس شاهد اقدامات حماسه ای بزرگی بودیم و امروز نیز حرکت های خودجوشی را در تمام مناطق، شهرها و استان ها شاهد بودیم.

حسن زاده با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد سرخوردگی اسرائیل غاصب اعلام کرد: امروز شاهد افزایش ایستادگی در برابر این جرثومه فساد هستیم.

وی افزود: امروز از تندیس مردی رونمایی می کنیم که حرکت های ظلم ستیزانه اش، رژیم صهیونیستی را به سمت نابودی سوق داد.

حسن زاده اضافه کرد: امیدوارم شاهد 22 مجسمه و تمثال از این قهرمان ملی و مقاومت در پایتخت کشور باشیم که هر کدام بیانگر میدان هایی باشد که وی در آن پا گذاشته است.

سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم بین الملل به شهادت رسید

برزین ضرغام مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: یکی از وحشت های رژیم اسرائیل روز قدس است روزی که اکنون به مناسبتی جهانی تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی نیز در راه مبارزه با تروریسم بین المللی به شهادت رسید و مایه امیدی برای همه جنبش های رهایی بخش دنیا بود.

ضرغام به اقدامات شهرداری پس از شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و نامگذاری بزرگراهی به نام وی را یکی از این اقدامات و طراحی و ساخت تندیس سردار را از آخرین آنها برشمرد.

به گزارش ایرنا، آیین رونمایی از تندیس سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی عصر امروز با حضور سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ، پیروز حناچی شهردار تهران، برزین ضرغام مدیرعامل زیباسازی شهرداری، سردار محمدرضا یزدی مشاور فرمانده سپاه و میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری در ابتدای بزرگراه شهید سلیمانی غرب به شرق، تقاطع مدرس ابتدای مصلای تهران برگزار شد.

ارتفاع این تندیس که در ابتدای مصلای تهران رونمایی آن انجام شد، ۶ متر و ۲۰ سانتیمتر است و به سفارش و نظارت بنیاد شهید سلیمانی و همکاری شهرداری تهران ساخته شده است.

سازمان زیباسازی شهر تهران، در راستای تکریم مقام و منزلت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و گرامیداشت تلاش‌های خالصانه و بی‌مانند ایشان برای دفاع از میهن، فراخوان بین‌المللی ساخت تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را خرداد ۱۳۹۹ منتشر کرد تا با بهره‌مندی از هنر هنرمندان مجسمه‌ساز تندیسی فاخر از این شهید معزّز را در فضای شهری نصب کند.

طراحی و خلق اثر پیشنهادی باید بر مبنای زندگی‌نامه و نمادهای شخصیتی و شبیه‌سازی دقیق چهره و پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی انجام می‌شد و انعکاس مفاهیم ایثار، رشادت و شهادت در اثر باید مورد توجه قرار می‌گرفت. داوری و انتخاب اثر بر اساس نگاه هنرمندانه و خلاق هنرمند و طراحی و اجرای حرفه‌ای توسط شورای تخصصی آثار حجمی ‌سازمان زیباسازی انجام شد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق و تعدادی از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

برچسب‌ها وحدت ملی شهرداری تهران قدس قاسم سلیمانی پروندهٔ خبری روز جهانی قدس در۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وحدت ملی شهرداری تهران قدس وحدت ملی شهرداری تهران قدس قاسم سلیمانی اخبار کنکور حاج قاسم سلیمانی شهید سلیمانی تندیس سردار سردار شهید حسن زاده روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۶۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ حسین حمیدی نویسنده گفت: کتاب ۱۰ جلدی یک سردار ویژه نوجوانان و جوانان نگارش شده که مزین به ۲۰۰ عکس از سردار سلیمانی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


حمیدی افزود: این کتاب‌ها به صورت روان ویژه نوجوانان و جوانان نگارش شده و هر جلد به موضوعی از شخصیت شهید سلیمانی می‌پردازد.
کتاب ۱۰ جلدی یک سردار را انتشارات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به تازگی روانه بازار کتاب نشرکرده است.

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • (عکس) اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • عزیمت مادران و دختران اصفهانی برای تجدید پیمان با سردار دل‌ها به کرمان
  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • خانه موزه‌ای در تهران که نماد عقل و عشق است
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)