Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار درگز روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: ثبت نام از ۷۲ داوطلب عضویت در ششمین دوره انتخابات شوراها در چهار شهر درگز، نوخندان، لطف آباد و چاپشلو این شهرستان انجام شد که تاکنون ۹ نفر از ادامه حضور در این فرایند انصراف داده اند.

علی فراهی افزود: در حال حاضر ۱۴ نفر برای نوخندان و ۲۸ نفر نیز برای شهر درگز در هیات های اجرایی و نظارت تایید صلاحیت شده اند اما این رقم برای شهرهای لطف آباد و چاپشلو هر کدام پنج داوطلب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تعداد ثبت نام شدگان و داوطلبان عضویت در شورای شهر لطف آباد ۱۱ نفر و چاپشلو ۹ نفر بود که اکنون برای هر یک از این شهرها پنج نفر تایید صلاحیت شده اند لذا در صورت ثابت ماندن این تعداد انتخابات شوراها در این ۲ شهر که هر کدام حدود ۲ هزار نفر جمعیت دارند، به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد داوطلبان برگزار نخواهد شد.

فرماندار درگز گفت: با توجه به پیگیری اعتراض داوطلبان ردصلاحیت شده در هیات نظارت استان به نظر می رسد با افزوده شدن یک یا ۲ نفر به تعداد تایید صلاحیت شدگان در شهرهای لطف آباد و چاپشلو انتخابات در این دو شهر برگزار گردد.

فرماندار زاوه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: جمعیت این شهرستان بر اساس سرشماری سال ۹۵ حدود ۶۷ هزار نفر بوده است اما اکنون این شهرستان با ۸۱ هزار نفر جمعیت دارای ۲ شهر دولت آباد و چخماق به ترتیب با ۱۱ هزار نفر و ۲ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت است.

محمود صادقی افزود: تعداد ثبت نام شدگان برای عضویت در شورای شهر دولت آباد ۱۴ نفر بوده است که به دلیل ردصلاحیت، نقص مدارک یا انصراف داوطلبان این تعداد به ۶ نفر کاهش یافته است لذا درصورت انصراف یکی دیگر از داوطلبان برگزاری انتخابات شورای شهر در مرکز شهرستان با مشکل مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: با بیان اینکه مشکلی از نظر تعداد داوطلبان در شهر چخماق وجود ندارد ادامه داد: با این حال امیدواریم در مرحله بررسی شکایات در هیات نظارت استان و تایید برخی داوطلبان، مشکل برطرف شده و انتخابات رقابتی و خوبی در شهرستان برگزار شود.

داوطلبان بسیاری تایید صلاحیت خواهند شد

رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهری و روستایی خراسان رضوی نیز پیشتر به خبرنگار ایرنا گفته بود: از مجموع ۶۰۰ داوطلب رد صلاحیت شده شوراهای شهری استان ۴۶۴ نفر به رد صلاحیت خود اعتراض کرده‌اند.

علی اصغر عنابستانی افزود: در مجموع از ۶۰۰ داوطلب ردصلاحیت شده ۳۶۹ نفر در هیات های اجرایی فرمانداری ها و ۲۳۱ نفر نیز در هیات های اجرایی شهرستانها رد صلاحیت شده اند و برخلاف هیاهوی انجام شده، ما در هیات نظارت استان با نگاه باز به تایید صلاحیتها نگاه می‌کنیم و بیشتر به دنبال تایید افراد هستیم.  

وی ادامه داد: فارغ از ملاحظات و مصلحت اندیشی هایی که انجام می شود، سلامت مالی و اخلاقی افرادی که می خواهند وارد شوراهای شهر شوند برای ما مهم است، با این حال پس از انجام بررسی ها تعداد بسیاری از افراد ردصلاحیت شده در هیات نظارت استان تایید خواهند شد.

رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهری و روستایی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر بسیاری از افراد ردصلاحیت شده از مشهد و دیگر شهرستانها به شکل حضوری به هیات نظارت استان آمده و اعضای هیات نظارت به صورت رودررو در حال شنیدن توضیحات و دفاعیات این افراد هستند.

از مجموع سه هزار و ۲۴۴ داوطلب ثبت نام شده برای عضویت در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در خراسان رضوی صلاحیت ۲ هزار و ۳۲۴ نفر در هیات های اجرایی و نظارت تایید شده و شماری نیز از حضور در کارزار انتخابات انصراف داده‌اند.

همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات سراسری ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۲۸ خرداد ماه امسال انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در پنج هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای، ۸۷ شهر و ۲ هزار و ۵۸۶ روستای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها شورای شهر زاوه لطف آباد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر چاپشلو درگز دولت آباد علی اصغر عنابستانی پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر زاوه لطف آباد شورای شهر زاوه لطف آباد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر چاپشلو درگز دولت آباد علی اصغر عنابستانی اخبار کنکور هیات نظارت استان شوراهای اسلامی شهر هیات های اجرایی ردصلاحیت شده تایید صلاحیت خراسان رضوی ششمین دوره صلاحیت شده شورای شهر صلاحیت شد هزار نفر لطف آباد ثبت نام ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۸۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، قائم‌مقام وزیر و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در این نشست  با تاکید بر انجام نشدن  اقدامات جزیره‌ای میان زیرمجموعه وزارت راه گفت: با توجه به نگاه ویژه وزیر راه و شهرسازی به کارکنان و پرسنل وزارت‌خانه باید تمام تلاش خود را معطوف به توجه به رفاه، معیشت و مسکن پرسنل کنیم.

محمدعلی زهره‌ای با تاکید بر ضرورت هم‌افزایی و همدلی میان زیرمجموعه‌های این وزارتخانه افزود: آنچه سبب افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به مردم در سراسر ایران اسلامی می‌شود، همدلی و هم‌افزایی زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی است چراکه بدین صورت نقاط قوت رشد یافته و نقاط ضعف رقع خواهد شد.

وی در ادامه بر اهمیت توجه به آموزش پرسنل و کارمندان تاکید گفت: در حوزه آموزش و افزایش دانایی و سطح علمی پرسنل باید دوره‌های آموزشی ویژه کارشناسان، روسای ادارات و سایر پرسنل در دستور کار دائمی سازمان‌ها قرار گیرد چراکه دائماً نیازمند به‌روز رسانی سطح علمی کارکنان و کارشناسان هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی هم در این جلسه، با تاکید بر جایگاه این استان و مشهدالرضا (ع) در سطح کشور گفت: خراسان‌رضوی به‌واقع به‌دلیل وجود مضجع شریف رضوی شرایط خاص و متفاوتی دارد به‌گونه‌ای که سالانه شاهد سفر میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی به این استان هستیم.

داعی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی باید در همه زمان، تلاش خود را معطوف به تسهیل شرایط ورود زائران داخلی و خارجی کند، افزود: در همه پیک‌های سفر و غیره، علی‌رغم تمام کمبود‌ها و کاستی‌های اعتباری، تمام تلاش زیرمجموعه‌های وزارت راه در استان خراسان‌رضوی، ارائه خدمات به زائران علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) با بالاترین کیفیت بوده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی نیز در این نشست به مهم‌ترین اقدامات سال گذشته این اداره‌کل اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از طرح های مسکوت‌مانده از دهه ۷۰، فرودگاه گناباد بود که سال گذشته با هزینه‌ای بالغ بر ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در حال حاضر پرواز‌های آن نیز برقرار است.

محمود امانی‌بنی با اشاره به بهره برداری چهار طرح عظیم فرودگاهی در سال گذشته در فرودگاه مشهد افزود: طرح‌های توسعه ترمینال داخلی با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال، توسعه اپرون با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال، سه پل ارتباطی انتقال مسافران با اعتباری بالغ بر ۶۳۰ میلیارد ریال و سامانه جدید کمک ناوبری ILS فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیاردریال در اسفندماه سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه فرودگاه مشهد پس از فرودگاه مهرآباد دارای بیشترین نشست و برخاست پرواز‌های داخلی و پس از فرودگاه امام (ره)، دارای بیشترین نشست و برخاست در زمینه پرواز‌های خارجی است گفت: در پی بهره برداری طر‌های عمرانی و توسعه‌ای فرودگاه مشهد، در حال حاضر قابلیت پذیرش تا ۱۴ میلیون مسافر را داریم.

دیگر خبرها

  • اطلاعیه برگزاری آزمون مجدد از داوطلبان شهرستان زیرکوه (از استان خراسان جنوبی)
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • اعلام زمان برگزاری کنکور برای سیل‌زدگان خراسان جنوبی
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی
  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»