Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر مرادی حقیقی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: پنج گونه درختی برای طرح توسعه زراعت چوب در استان سمنان برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: کاشت درختان اکالیپتوس، سنجد و کاج تهران در مناطق گرمسیر استان سمنان و کاشت درختانی مانند صنوبر و تبریزی برای مناطق شمالی و سردسیر استان برنامه‌ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان کرد: اجرای طرح توسعه زراعت چوب یکی طرح ملی برای تنفس جنگل‌ها و در قالب اجرای طرح ۹ در  ۹۹است.

وی اضافه کرد: توسعه زراعت چوب با همکاری شهرداری سمنان و استفاده از آب‌های نامتعارف فاضلاب شهری در مناطق جنوبی سمنان و شاهرود دنبال می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به نقش‌ آفرینی مهم زراعت چوب در تامین مواد اولیه، اقتصاد، اشتغال، معیشت و بی‌نیازی از واردات و افزایش میزان صادرات اظهار داشت: موضوع زراعت چوب به عنوان یک طرح راهبردی برای اشتغالزایی و حفظ عرصه‌های منابع طبیعی مورد توجه است.

وی تصریح کرد: یکهزار و ۳۰۰ هکتار زمین در مناطق جنوبی شهر سمنان برای توسعه زراعت چوب در نظر گرفته شده که  با شهرداری سمنان برای توسعه زراعت چوب به صورت مشارکتی در این منطقه توافق شد. 

مرادی حقیقی یادآور شد: اکنون ۲۵ هکتار نهالکاری شد، ۲۵ هکتار دیگر امسال نهالکاری می‌شود و ۵۰ هکتار دیگر نیز با مشارکت شهرداری توسعه زراعت چوب دنبال می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار داشت: طرح ایجاد بادشکن زنده به منظور جلوگیری از فرسایش بادی و خاکی و جلوگیری از خسارت به اراضی کشاورزی و زیرساخت‌های شهری و روستایی با استفاده از کاشت درختان به منظور توسعه زراعت چوب امسال نیز مانند سال گذشته دنبال می‌شود.

به گزارش ایرنا، توسعه زراعت چوب کشور می‌تواند علاوه بر تامین نیازهای داخلی صنایع و کارخانجات چوبی، از تخریب جنگل‌ها نیز به شدت جلوگیری کند.

برچسب‌ها کاشت نهال سمنان منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل تجارت چوب منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاشت نهال سمنان منابع طبیعی و آبخیزداری کاشت نهال سمنان منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل تجارت چوب منابع طبیعی اخبار کنکور منابع طبیعی و آبخیزداری توسعه زراعت چوب زراعت چوب استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۹۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری گلپایگان در آئین درختکاری در شهر گلشهر گلپایگان از کاشت هزار اصله نهال در منطقه کوه دوتو در شهر گلشهر خبرداد و گفت: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال، هزار اصل نهال توت و سنجد و اقاقیا تحویل شهرداری گلشهر شد.
محمد اسماعیل توسلی افزود: در مرحله نخست ۲۰۰ اصله نهال از گونه سنجد و توت در منطقه کوه دوتو شهر گلشهر کاشته شد.
وی گفت: سهم شهرستان گلپایگان از طرح کاشت یک میلیارد درخت در سال گذشته ۱۷۵ هزار اصل نهال بود که تاکنون حدود ۷۰ هزار نهال توزیع و کاشت شده است.
مصطفی محمودی، شهردار گلشهر هم در این آیین گفت: یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری گلشهر ایجاد پارک کوهستانی در شهر برای تفریح مردم بود و در همین راستا هزاراصله نهال سنجد و توت در تپه‌های کوه دوتو شهر گلشهر با هدف ایجاد پارک جنگلی کاشته می‌شود.

دیگر خبرها

  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان