Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@06:12:15 GMT

آغاز مرمت مجسمه «فرهاد قفل زن»

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۹۹۸۰

آغاز مرمت مجسمه «فرهاد قفل زن»

مدیر مجموعه تئاتر شهر از آغاز مرمت مجسمه "فرهاد قفل‌زن" که به تازگی مورد تهدید سارقان قرار گرفته بود، خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  آقای ابراهیم گله‌دار زاده گفت: از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران به عنوان متولی حفظ و نگهداری مجسمه‌های شهری تماسی گرفته شد و بعد از مذاکره با دوستان این سازمان، مسئولیت مرمت این مجسمه به یکی از بهترین مرمت‌گران سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: در حال حاضر با ایجاد یک داربست، کارگاهی ایجاد شده تا مجسمه به سرعت به حالت قبلی برگردانده و نصب شود.  مدیر مجموعه تئاتر شهر با اشاره به این‌که مجسمه "فرهاد قفل‌زن" شش ماه پیش زنگ‌زدایی شده است، افزود: هنگام زنگ‌زدایی، وضعیت کلید نامناسب تشخیص داده و این موضوع مطرح شد که امکان جداسازی آن از مجسمه باید حذف شود.      گله‌دارزاده گفت: کارشناسان زنگ‌زدایی به این موضوع توجه داشتند که احتمال سرقت از مجسمه وجود دارد، اما آن زمان قرار شد این مساله با یک فاصله زمانی حل شود.  مدیر تئاتر شهر با اشاره به این‌که در ماجرای اخیر، یکی از پیچ‌های کلید مجسمه "فرهاد قفل‌زن" از بدنه مجسمه باز شده است، ادامه داد: پیچ دیگری را به دلیل زنگ‌زدگی شکسته بودند که آسیبی جزیی به مجسمه وارد کرد و حالا قرار است این بخش مرمت شود.  وی با یادآوری این‌که در دهه گذشته قفل‌هایی که به بدنه مجسمه متصل بوده، به سرقت رفته است، اضافه کرد: عکس‌های ۱۵ سال پیش نشان می‌دهد مجسمه کامل بوده و طی دهه گذشته قفل‌های آن که سبک بوده‌اند، به سرقت رفته‌اند ولی از آن‌جاکه کلید سنگین و مقاوم است، با قدرت شکسته شده است.  گله‌دارزاده اظهار داشت: آقای ضرغامی، مدیرعامل سازمان زیباسازی ذکر کرد که این سازمان خود را مکلف می‌داند تا مجسمه را به حالت اولیه برگرداند. این وعده از جانب دوستان سازمان زیباسازی داده شده و در صورت اجرایی شدن، این اتفاق حتما با مدیریت یا نظارت آقای پرویز تناولی به عنوان سازنده این مجسمه انجام خواهد شد.  مدیر مجموعه تئاتر شهر در عین حال خاطرنشان کرد: البته بعضی کارشناسان معتقدند اضافه کردن قفل‌ها بی فایده است چراکه همچنان امکان ربوده شدن آن‌ها وجود دارد. مگر این‌که پیش از اقدام برای این امر، تمهیدی برای حفاظت از مجسمه بیندیشیم. خوشبختانه فعلا مرمت مجسمه به مرمت‌گری که در زمینه مرمت مجسمه‌های برنزی و فلزی مهارت دارد و مسئول مرمت مجسمه‌های موزه معاصر هم بوده، سپرده شده است و امیدوارم در چند روز آینده این کار به انجام برسد.  دوشنبه ۱۳ اردیبهشت مشخص شد پیچ‌های کلید مجسمه " فرهاد قفل زن " که در محوطه بیرونی تئاتر شهر نصب شده، باز شده و این مجسمه با تهدید سرقت مواجه شده است. به دنبال این اتفاق، کلید مجسمه به داخل مجموعه منتقل شد تا از خطر سرقت در امان بماند. برچسب ها: مرمت ، مجسمه ، تئاتر شهر ، فرهاد قفل‌زن ، سارقان

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مرمت مجسمه تئاتر شهر فرهاد قفل زن سارقان فرهاد قفل زن مرمت مجسمه تئاتر شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۹۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل رد سرمربی‌گری تراکتور از سوی فرهاد مجیدی

تیم تراکتور بعد از جدایی خمس برای انتخاب سرمربی این بار به سراغ گزینه‌های داخلی رفت و در نهایت با گل‌محمدی به توافق رسید که البته هنوز حضور یحیی در تیم تراکتور قطعی نشده است.

این مربی در تلاش برای رفع مشکلات شخصی خود است تا با حضور در تبریز بار دیگر سرمربیگری در لیگ برتر را از سر بگیرد. در حال حاضر هدایت تراکتور به صورت موقت به حمید مطهری سپرده شده است.

باشگاه تراکتور در تلاش برای انتخاب سرمربی مذاکراتی هم با فرهاد مجیدی داشت، اما با پاسخ منفی این مربی مواجه شد.

چرا فرهاد مجیدی به پاسخ باشگاه تراکتور برای سرمربیگری نه گفت؟

پرس و جوی ما منجر به این نتیجه شد که فرهاد علاقه‌مند است مربیگری‌اش را در فوتبال امارات دنبال کند. او به دنبال حضور در یک تیم لیگ برتری دیگر از فوتبال امارات است و گفته می‌شود همه چیز اگر خوب پیش رود او در آینده‌ای نزدیک سرمربی شارجه خواهد شد.

زمزمه‌هایی نیز مبنی بر حضور فرهاد مجیدی در تیم ملی امید امارات وجود داشت که این امر هنوز محقق نشده است.

tags # فرهاد مجیدی ، تراکتورسازی تبریز سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • مجسمه کریستیانو رونالدو از سنگ+عکس
  • عکس| تصویری از مجسمه سنگی رونالدو و شباهت عجیبش به این بازیکن
  • عکس | این پسربچه بهترین مجسمه رونالدو را ساخت
  • (عکس) مجسمه زیبای کریستیانو رونالدو از سنگ
  • دلیل رد سرمربی‌گری تراکتور از سوی فرهاد مجیدی
  • (عکس‌) مجسمه زیبای کریستیانو رونالدو از سنگ
  • (عکس) جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات
  • تصویر تازه از پسر فرهاد مجیدی کنار پدر؛ چقدر بزرگ شدی!