Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-09@04:12:03 GMT

با فناوری لیدار توسعه خودروهای خودران شتاب می گیرد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۰۰۲۹

با فناوری لیدار توسعه خودروهای خودران شتاب می گیرد

یک شرکت اعلام کرده که یک حسگر لیدار ایجاد کرده که گفته می‌شود برد آن ۴۰۰ متر است و این گامی مهم در مسیر توسعه وسایل نقلیه خودران است.

به گزارش «انرژی امروز» از ایسنا، به نقل از انگجت، شرکتی موسوم به «آرگو» (Argo) می‌گوید جدیدترین حسگر «لیدار» (LiDAR) آن ۴۰۰ متر برد دارد. این فناوری می‌تواند جاه‌طلبی‌های فناوری خودران فورد و فولکس واگن را به شکل چشمگیری تقویت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت «آرگو» طی چند سال گذشته برخی پیشرفت‌ها و موج‌های جدید را در فضای وسایل نقلیه خودران ایجاد کرده و با سرمایه‌گذاری شرکت‌های فولکس واگن و فورد در حال کار روی خودروهایی است که از فناوری خودران استفاده می‌کنند.

اکنون این شرکت اعلام کرده گامی مهم در مسیر توسعه وسایل نقلیه خودران برداشته است. «آرگو» یک حسگر «لیدار» ایجاد کرده که گفته می‌شود برد آن ۴۰۰ متر است و این حسگر دارای طولانی‌ترین برد در فناوری لیدار تاکنون به حساب می‌آید.

این شرکت ادعا می‌کند سیستم رانندگی خودکار آن می‌تواند اجسام قابل مشاهده را با دقت بالاتر و در فاصله بیشتری تشخیص دهد. به نظر می‌رسد سیستم آرگو می‌تواند حتی اجسام دوری را نیز که بازتاب نور کمی دارند در شب تشخیص دهد و با استفاده از تصویربرداری واقعی، محیط را اسکن کند.

از جمله ادعاهای دیگر «آرگو» این است که فناوری خودران آن می‌تواند انتقال ناگهانی در سطح نور را مانند هنگامی که خودرو وارد تونل شده یا از آن خارج می‌شود و همچنین وجود اشیاء کوچک و متحرک مانند حیوانات را تشخیص دهد. طبق ادعای آرگو، این سیستم با آگاهی از محیط پیرامون خود در هر ساعتی از روز می‌تواند خودرو را با خیال راحت در خیابان‌های شهر، حومه شهرها و بزرگراه‌ها اداره کند.

برایان سالسکی مدیر عامل «آرگو» می‌گوید این سیستم ما را به سطح کاملا جدیدی از فناوری خودران خودروها هدایت و مرزهای محدودیت توانایی ما را در این فناوری جابه‌جا می‌کند. در هسته لیدار «آرگو» یک فناوری سنجش موسوم به حالت جیجر(Geiger-mode) وجود دارد که گفته می‌شود قادر به تشخیص تک‌فوتون‌های نور نیز هست. این سیستم همچنین براساس یک حسگر منفرد بنا شده است که برای مقرون به صرفه بودن و تولید در مقیاس زیاد طراحی شده است.

«آرگو» در حال آزمایش این حسگر در برخی از سدان‌های هیبریدی شرکت فورد و شاسی‌بلندهای هیبریدی آن است. این شرکت قصد دارد تا پایان سال ناوگان آزمایشی خود را به طور کامل با ۱۵۰ خودروی هیبریدی یا بیشتر که همگی مجهز به این حسگر خواهند بود، راه‌اندازی کند.

این فناوری می‌تواند در آینده نزدیک روی خودروهای تجاری فورد و فولکس واگن تعبیه شود. فورد قصد دارد سال آینده روبوتاکسی و خودروهای خودران خود را به بازار عرضه کند. این در حالی است که فولکس واگن حداقل تا سال ۲۰۲۵ تجاری‌سازی این فناوری را آغاز نخواهد کرد.

برچسب هاحسگر لیدار خودران شرکت آرگو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: خودران شرکت آرگو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو فناوری خودران فولکس واگن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۰۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهقانی: شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان دو بازوی جوامع انسانی هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، امروز بعدازظهر در آیین افتتاحیه نخستین رویداد مانوین که با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در پارک فناوری پردیس برگزار شد، از ۵ پیشکسوت فعال در حوزه‌های توسعه مفهوم فناوری‌های نرم، توسعه فناوری‌های آموزشی، توسعه اکوسیستم انیمیشن، توسعه صنایع خلاق تقدیر به عمل آمد.

فعالان حوزه فناوری‌های قرآنی و توسعه مفاهیم قرآنی در جامعه، برنامه تلویزیونی محفل، حوزه فناوری‌های زبان فارسی و توسعه زبان فارسی، بازی موبایلی آمیرزا، حوزه توسعه ادبیات حل مسایل اجتماعی و زیرساخت فناوری‌های نرم و خانه اندیش ورزان نیز به عنوان فعالیت‌های شاخص تقدیر شدند. در پایان نیز از سامانه ایران دیتا و اطلس فرهنگی کشور رونمایی شد.

جایگاه شرکت های خلاق باید حفظ شود 

روح اله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در این آیین افتتاحیه نخستین رویداد مانوین گفت: ما دارای دو ارزش هستیم که این قابلیت شامل علم و هنر و فرهنگ می شود. علم عموما دارای مبنای عقلی و هنر و فرهنگ مبنای احساسی دارد.

وی افزود: هنر و فرهنگ از ابزارهای قلب است که هنرهایی مانند موسیقی، نقاشی، مجسمه سازی و غیره از محصولات این حوزه به شمار می رود. 

به گفته وی، ترکیب هنر، فرهنگ و اقتصاد باعث ظهور بنگاه‌های هنری شده است که تولید ثروت و ارزش می کند. 

وی یادآورشد: منظور از تولید ارزش، ثروت آفرینی نیست. فرهنگ و هنر همراه فعالیت اقتصادی خلق ارزش را به همراه دارد و  این مسیر نیز با چاشنی نوآوری مفهومی به نام شرکت‌های دانش بنیان خلاق را رقم می زند. 

وی عنوان کرد: شرکت های خلاق و دانش بنیان دو بازوی جوامع انسانی را شکل می دهد. در خواست من این است که جایگاه شرکت های خلاق که در حوزه های هنری و فرهنگی فعال هستند، حفظ شود و این همان است که در قانون جهش تولید دانش بنیان تاکید شده است.

دهقانی گفت: بر اساس این قانون نگاه ما به شرکت‌های خلاق حفاظت کنندگی داشته باشد چرا که شناسایی و تشخیص این نوع شرکت ها با سایر حوزه‌ها دشوار است و اجازه دهیم شرکت‌هایی که به واقع نوآوری خاصی دارند در این اکوسیستم پا بگیرند و فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد:  این حوزه در حل مسائل اجتماعی بسیار چشمگیر است و مهمترین ابزار پیشگیری از شکاف‌های اقتصادی و فرهنگی و طبقاتی، نوآوری اجتماعی است و باید این حوزه مورد حمایت قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت صندوق نوآوری از شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی
  • خدمات صندوق توسعه فناوری‌های نوین توسعه یافت
  • تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن در زنجان شتاب می‌ گیرد
  • تبدیل جزیره قشم به قطب نوآوری و فناوری
  • نقش آفرینی جزیره نوآور قشم در دیپلماسی فناوری و نوآوری در سطح بین المللی
  • جزیره قشم به قطب نوآوری و فناوری تبدیل می‌شود
  • جزیره قشم به جزیره نوآور کشور تبدیل می‌شود
  • دهقانی: شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان دو بازوی جوامع انسانی هستند
  • دیگر نیازی به نمونه خون نیست/ ابداع فناوری سنجش اکسیژن در تنفس 
  • هوش مصنوعی رقیب گوگل و اوپن ای آی در راه است